تعمیر جلوبندی تویوتا کمری

تعمیرات جلوبندی و سیستم تعلیق تویوتا کمری

تعمیر جلوبندی و عقبندی کمری

تعمیرات جلوبندی و سیستم تعلیق تویوتا کمری شامل یک سری فعالیت‌هاست که به حفظ و بهبود عملکرد و ایمنی خودرو کمری می‌پردازد.

این فعالیت‌ها شامل بررسی و تعویض قطعاتی مانند ، کمک‌های تعلیق، بلبرینگ‌ها، و سیستم ترمز و سیستم جلوبندی می‌شود.

از نشانه های خرابی جلوبندی تویوتا کمری می توان به این موارد اشاره کرد:

• لاستیک سایی
• کشیدن فرمان
• خشک بودن خودرو در دست انداز ها
• ایجاد صدا در حال حرکت و دست انداز ها

در مورد جلوبندی کمری مشکلی که اکثر راننده های این خودرو با آن درگیر هستند میزان نشدن فرمان است و با هر بار میزان کردن فرمان مشکل کشیدن خودرو به یک سمت حل نمی شود.

این نوع مشکل به جلوبندی زاویه چرخ ها بوش های طبق و توپی سر کمک مربوط می شود.

عقبندی تویوتا کمری میتوان گفت دست کمی از جلوبندی نداره و قطعات زیادی دارد از نشانه های خرابی آن می توان به ۱ – لاستیک سایی چرخ های عقب ۲- کج بودن لاستیک های عقب به داخل یا بیرون ۳- گیج بودن عقب خودرو در هنگام رانندگی اشاره کرد.

معمولا با تعویض بوش های مندل های تنظیم و تعویض مندل یکسر سیبک و تعویض بوش های سگدست میتوان امشکلات ذکر شده را بر طرف کرد. میزان کردن تنظیم زوایای چرخ های عقب نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد که باید حتما توسط متخصص با تجره انجام شود.

جلوبندی تویوتا کمری

تنظیم نبودن شاسی به چه دلایلی می تواند اتفاق بیفتد؟

تنظیم نبودن شاسی خودرو در اثر تصادف از دیگر دلایل کشیدن فرمان به یک سمت است. این تنظیم نبودن باعث استهلاک بیشتر در قطعات جلوبندی می شود.

دقت کنید اگر شاسی ها خوب تنظیم نشود با تعویض قطعات جلوبندی مشکل بر طرف نخواهد شد.

تنظیم نبودن شاسی|تعمیرات جلوبندی و سیستم تعلیق تویوتا کمری

تعمیرات جلوبندی کمری

تشخیص مشکلات (عیب داشتن و یا خرابی) جلوبندی و عقب بندی تویوتا کمری

نکته ایی که باید به آن دقت داشته باشید این است که برای تشخیص دقیق معیوب بودن هر یک از قطعات جلوبندی و عقب بندی کمری مانند سیبک فرمان، ققری فرمان، سیبک طبق، بوش طبق، موجگیر، کمک فنر ، لاستیک چاکدار و.. به صورت مجزا باز شود و با دقت مورد بررسی قرار گیرد تا به توان قطعه معیوب را به درستی تشخیض داد.

اگر با تعویض تمام قطعات جلوبندی باز هم در خاکی ها و دست انداز های ریز صدا داشتید حتما کالبپر های ترمز باید چک شود در صورت لق بودن کالیپرهای آن باید آنها را تعویض کنید این مشکلی که در اینجا ذکر کردیم معمولا از مشکلات رایج در تویوتا کمری می باشد.

تعمیر و بررسی جعبه فرمان و سرویس آن در کارفیکسر
تعمیر و بررسی جعبه فرمان و سرویس آن در کارفیکسر

علائمی که نشان دهنده یک جعبه فرمان خراب است:

• ایجاد صدا در چپ و راست کردن فرمان معمولاً صدا از زیر پا احساس می شود.
• سفت شدن فرمان و گیجی فرمان

برای باز شدن جعبه فرمان تویوتا کمری لازم است که رام به صورت کامل باز شود و با تعویض شیر فرمان می توان مشکل سفت شده فرمان را تا حدود زیادی بر طرف کرد.

نکته مهم : در برخی موارد ممکن است با چپ و راست کردن فرمان در زیر پا صدا احساس کنید اما صدا از جعبه فرمان نباشد در این صورت باید حتماً توپی سر کمک ها و کمک ها چک شود.

خرابی سیبک فرمان و قرقری فرمان معمولاً در حالت در جا می تواند باز و تعویض شود.

خرابی و خلاصی کمک ها باعث می شود خودرو دیگر نرمی سابق را نداشته باشد و چون به مرور نرمی خود را از دست می دهد راننده به آن عادت می کند و متوجه خرابی آن نمی شود.

بهترین نوع تعمیر جلوبندی و عقبندی برای خودرو های تویوتا و لکسوس این است که اجزا و قطعات به صورت کامل باز شوند و به صورت جدا تست شوند و مورد بررسی قرار گیرند تا یک کار اصولی و تمیز از آب در بیاید.

اجزای جلوبندی و سیستم تعلیق معمولاً در بازار شامل جنس های اصلی و متفرقه است. باید به این نکته دقت داشته باشید که قطعات اصلی نسبت به قطعات متفرقه طول عمر بیشتری دارند. پس این تفاوت قیمت بی دلیل نیست.

 

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx