نشانه های خرابی جلوبندی هیوندای سانتافه چیست؟
۱-ایجاد سر صدا در دست اندازها ، چاله ها و جاده های نا هموار
۲- احساس گیج بودن خودروجوری که احساس میکنید خودرو فرمان پذیزی ضعیف تری نسبت به قبل داشته پیدا کرده است
۳- سانتافه شما نرمی خود را از دست داده و دست انداز ها رو بیشتر احساس میکنید ( سواری خودرو خشک شده است)
حال راه کار رفع این مشکلات چیست؟
برخی از مصرف کنندگان فقط قصد دارند که فقط صدا های اضافی گرفته شود و برخی دیگر دنبال نرم شد خودرو هستند ، اما به نظر ما بهترین کاری که میتوان انجام داد این هست که هر دو کار با هم انجام شوند چرا که مکمل شدن این دو موضوع با یکدیگر باعث یک سواری خوب و بی دغدغه میشود.
اجزای جلوبندی سانتافه :
این خودرو نسبت به مدل های قدیمی خود جلوبندی ساده تری دارد که شامل : جعبه فرمان ، کمک فنر ها ، دیسک و لنت ها ، پلوس ها ، طبق ها لاستیک های موجگیر، میل تعادل ، میل موجگیر ، بلبرینگ چرخ ها و توپی سرکمک تمامی قطعات نام برده معمولا به صورت اصلی و یا متفرقه در بازار موجود می باشد که نسبت به بوجه مشتری جنس ها خریداری میشود البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که جنس های اصلی طول عمر بیشتر و کیفیت بیشتری نسبت به جنس های متفرقه دارد.
تمام قطعات باز می شوند و تک تک مورد بررسی و عیب یابی قرار میگیرند.
یک قطعه مهم که خیلی در جلوبندی سانتافه نقش دارد طبق ها هستند که معمولا نیاز به تعویض کامل آنها نیست مگر اینکه در تصادف و یا ضربات شدید کج شوند این قطعه باعث جلو گیری از لاستیک سایی میشود و همچنین باعث میشود هنگام رانندگی حس تعادل بهتری داشته باشید.
طبق از ۳ بخش بوش طبق گرد ، بوش طبق لبه دار و سیبک تشکیل شده است و با تعویض این سه قطعه کاملا نو می شود.
خرابی پلوس ها در سانتافه چه نشانه هایی دارد؟
۱-احساس لرزش در سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت تا ۹۰ کیلومتر در ساعت
۲-صدا در چرخ های جلو هنگام تعویض دنده مخصوصا دنده عقب
۳-لرزش دسته دنده و اتاق
نکته مهم در تعمیر پلوس این است که قطعات آن به صورت اصلی و اورجینال موجود نمباشد و اکثرا چینی هستند پس بهترین کار این است که آن را به صورت کامل تعویض کنید
علائم خرابی کمک های جلو در هیوندای سانتافه:
کمک ها مهم ترین نقش در انتقال نا همواری به اتاق خودرو رو دارند و در صورت خراب بودن آنها خودرو نرمی خود را از دست داده و اصطلاح در دست انداز ها می کوبد. بعد از باز کردن باید ابتدا فنر ها را از کمک جدا کرد و سپس آنها را تست کرد.
خرابی درجعبه فرمان سانتافه به گونه ایی است که احساس میکنید کل جلوبندی مشکل دارد اما اینگونه نیست و با تشخیص درست می توان آن را تعمیر کرد و مشکل خودرو را بر طرف کرد که در پست های قبلی توضیحات کاملی در مورد آن و نحوه تعمیرش به شما عزیزان ارائه دادیم.
قطعات دیگر مانند موجگیر ، لاستیک چاکدار توپی سر کمک نسبت به سایر قطعات ارزان تر می باشند و هر یک نشانه های خرابی خاص خودشان را دارند.
علت صدای اول صبح در جلوبندی چیست؟
معمولا برخی صدا ها صبح ها یا وقتی ماشین سرد هست شنیده میشود و وقتی خودرو گرم میشود صدا ها از بین میرود این نوع صدا ها معمولا از بخش هایی که قطعات لاستیکی دارند شنیده میشوند که بعد از گرم شدن صدا از بین میرود با عوض نکردن قطعه خراب صدا دائمی می شود.
تعمیر جلوبندی سانتافه چقدر زمان میبرد؟
بستگی به مقدارخرابی قطعات دارد اما معمولا از ۵ ساعت تا ۹ ساعت میتوان جلوبندی آن را با عملیات تامین قطعه و تراشکاری به صورت کامل تعمیر کرد
انجام کلیه خدمات تعمیراتی هیوندای سانتافه از جمله تعمیر جلوبندی آن در تعمیرگاه کارفسیکر انجام میگیرد