تعمیرگاه هیوندای | تعمیرگاه تخصصی هیوندای | تعمیر ساعت گیربکس سانتافه | تعمیرگاه کارفیکسر | carfixer
فهرست اشکال: |
شکل ۱: تعمیرگاه هیوندای |
عنوان | تعمیر ساعت گیربکس سانتافه |
دپارتمان | کارفیکسر |
نویسنده | علی صبور |
تعداد کلمات | ۸۱۸ کلمه |
مدت زمان مطالعه | حدود ۸ دقیقه |
تنظیم ساعت گیربکس سانتافه
تعمیرات انواع ساعت گیربکس توسان ، سانتافه ، اپتیما ، ولستر ، تویوتا آریون ، لکسوس و … در تعمیرگاه تخصصی کارفیکسر
اگر گیربکس شما در یک دنده که معولا در دنده سه گیر کرد از نشانه های خراب بودن ساعت گیربکس اتوماتیک است از نشانه های دیگر ساعت خراب ضربه زدن در تعویض دنده ها و حالت دستی دنده غیر فعال می شود می توان اشاره کرد.
معمولا شیر برقی های ساعت گیربکس در اثر کارکرد زیاد معیوب و ضعیف می شوند که نیاز به تعویض دارند اما این که کدوم شیربرقی خراب است و باید تعویض شوند نیاز به تخصص بالایی دارد.
اطلاعات بیشتر در مورد ساعت گیربکس اتوماتیک و ساعت گیربکس سورنتو در اینجا میتوانید مشاهده کتید
تعمیر گیربکس سانتافه در تعمیرگاه تخصصی هیوندای به چه شکل است؟
در عکس زیر ساعت گیربکس سانتافه را مشاهده میکنید که اهم دقیق هر شیر برقی را بدست آورده و اندازه گیری کرده تا بتوان شیر برقی معیوب را پیدا کرده ، اما باید توجه داشت که تنها شیربرقی های ساعت نیستند و باید مسیر حرکت روغن در ساعت به دقت بررسی شود.
در برخی مواقع خود بلوک ساعتی خراب می باشد که در این صورت حتی با تعویض شیربرقی هم مشکل ساعت خودرو بر طرف نمیشود. در سانتافه موتورهای MPI و GDI ساعت های گیربکس با هم تفاوت دارند و نمی توان ساعت گیر بکس MPI را به GDI وصل کرد. نکته دیگه که اهمیت بالایی دارد ساعت گیربکس سانتافه ۴WD با تک محور نیز متفاوت می باشد.
تعمیرات ساعت گیربکس اتوماتیک
مرحله اول تست رفتار خودرو در سر بالایی ها و سرپایینی ها و همچنین در تعویض دنده .
برنامه دادن به گیربکس اتوماتیک با دیاگ باعث می شود اکثر مشکلات در تعویض دنده و تقه زدن ها بر طرف شود.
در گیربکس به صورت اتوماتیک خودرو با بهره بردن از سیستم آنالیز نیرو، مقدار نیرویی که برای چرخ ها لازم است را تشخیص می دهد. سپس با استفاده از مبدل سر گیربکس مقدار بسیار زیادی نیرویی به سیستم گیربکس وارد می شود.
شکل ۲ : تعمیرگاه تخصصی هیوندای
نکته مهم : اتصال های روی گیربکس مخصوصا بخش ساعت گیربکس اکثر اوقات دچار سولفاته زدن می شود که باعث اختلال در عمکرد ساعت گیربکس می شود.
در این بخش از این ساعت سوپاپ ها قرار دارند، که با استفاده از فشار روتی و یا فشار فنر ها تغییر مکان میدهند.
در حقیقت کنترل والف برای کنترل مقدار ضریب دنده، بسیار محلی است. به همین خاطر است که مهمترین قسمت یک گیربکس اتوماتیک کنرتل والف آن می باشد.
تنظیم ساعت گیربکس به چه شکل است و چگونه انجام می شود؟
شکل ۳ : ساعت گیربکس
کنترل والف(ساعت گیربکس)محلی است که کلیه کانال های روغن گیربکس در قرار می گیرند. همچنین در این قسمت سوپاپ ها با استفاده از فشار فنرها و یا حتی فشار روتی تغییر مکان می دهند. نتیجه این عمل این است که فشار روغن گیربکس افزایش پیدا میکند و تغییر جهت میدهد. این عمل باعث می شود که توربین ها و سرو ها نتیجه ضریب دنده در گیربکس می باشند. برای مراجعه به تعمیرگاه هیوندای و تعمیرگاه تخصصی هیوندای میتوانید به وب سایت اینترنتی تعمیرگاه کارفیکسر مراجعه کنید.