جهت برقراری ارتباط با کارشناسان متخصص جهت تعمیر خودرو

تلفن‌های تماس : 02166064420 - 09127973117

آدرس : تهران خیابان آزادی ، خیابان حیدرتاش ، کارواش فربد تعمیرگاه کارفیکسر ( تهران رویال )

علت کار نکردن کروز کنترل

علت کار نکردن کروز کنترل در خودرو های مختلف به ویژه خودروهای کره ایی و ژاپنی چیست؟

دلایل اصلی که باعث کار نکردن کروز کنترل می شود را برای شما توضیح خواهیم داد :

  1. کار نکردن سیستم کنتر پایداری خودرو که شامل ESP و در برخی خودرو ها ABS نام دارد
  2. اختلال در عملکرد سنسورهای ای بی اس ، سنسور زاویه فرمان ، سنسور سرعت ، رادار و . . . از دلایل اصلی روشن شدن چراغ های ای اس پی و ای بی اس به رنگ زرد می باشد و باعث کار نکردن کروز کنترل می شود.
  3. خرابی کلید ، دسته کروز کنترل و سیم کشی : معمولا کلید ها به اصطلاح سولفاته می زند که با سرویس آنها ایراد رفع میشود و یا سیم کشی و جعبه فیوز که باید به طور تخصصی بررسی شوند.
  4. درست عمل نکردن ساعت فنری (کلاک اسپرینگ ) مخصوص خودروایی است که کلید کروز کنترل آنها روی فرمان قرار دارد و بستگی به نوع خرابی آن دارد که قابل تعمیر باشد یا نباشد.
علت کار نکردن کروز کنترل

قیمت عیب یابی و تعمیر کروز کنترل

نسبت به توضیحاتی که در بالا داده شد نسبت به نوع خرابی کروز کنترل قیمت متفاوت می باشد و برای این مورد باید خودرو شما مورد بررسی توسط کارشناسان تعمیرگاه کارفیکسر قرار بگیرد تا بعد از عیب‌یابی هزینه آن مشخص شود.

کروز کنترل چیست؟

هدف سیستم کروز کنترل ثابت نگه داشتن دقیق سرعت دلخواه راننده بدون هرگونه دخالت راننده از طریق فعال کردن کنترل دریچه ی بنزین و رابط آن با پدال است. سیستم کروز کنترل خودرو مدرن یک حلقه کنترلی است که معمولاً بوسیله ی راننده و با استفاده از پدال گاز انجام می گیرد و سرعت وسیله را در یک سطح ثابت نگه می دارد.

راننده می تواند کروز کنترل را با دکمه های تنظیمات کروز تنظیم کند که معمولاً این دکمه ها شامل ON, OFF RESUME, SET/ACCEL,COAST می شوند که بر روی فرمان، دکمه های گردش یا دکمه ی تنظیم برف پاک کن قرار دارد. در اکثر خودروها کروز کنترل می تواند سرعت خودرو را تا چند کیلومتر دلخواه با فشار دادن یکی از دکمه ای SET/ACCELL کم یا زیاد کند. در صورت زدن بیشتر دکمه ی تنظیمات، سرعت بیشتر خواهد شد. دکمه های ON و OFF در واقع کار زیادی نمی کنند. برخی از کروز کنتر ها چنین دکمه هایی را ندارند و به جای آن وقتی که راننده پایش را روی ترمز می گذارد خاموش می شوند و زمانی که دکمه ی تنظیم زده می شود روشن می شود. دکمه های EST/ACCEl سرعت فعلی راننده را به طور ثابت نگه می دارند. به عنوان مثال اگر دکمه ی تنظیم را در ۷۰ کیلومتر در ساعت تنظیم کنید، خودرو سرعت شما را در همان سرعت نگه خواهد داشت.

در سرعت های پایین تر از ۵۰ کیلومتر در ساعت، سیستم کنترل مرکزی از به راه اندازی کروز کنترل جلوگیری می کند و در سرعت های بالای این، این راننده است که می تواند انتخاب کند که کروز کنترل روشن یا خاموش باشد. به دلایل امنیتی، کروز کنترل نباید در سطوح خیس و یخ زده، جاده های پرترافیک و یا راه های دارای پیچ های تند استفاده شود.

سیستم های کروز کنترل طوری تنظیم شده اند که با یک فشار جزئی پدال گاز و یا ترمز سریع خاموش می شوند. اگر به طور تصادفی راننده خودرو را از حالت دنده به به حالت خلاص تغییر دهد، اغلب کروز کنترل ها به طور خودکار خاموش می شوند. زمان زیادی است که کروز کنترل ها در اختیار رانندگان قرار گرفته اند. در طول سال ها توانایی های آنان با پیشرفت های الکترونیکی بسیار بهتر شده است. سطح امنیت کروز کنترل ها مورد قبول همگان است. در صورت ایجاد مشکل اغلب خودروسازان تسترهای مخصوصی دارند که به کروز کنترل متصل شده و یک مسئله خاص را ریشه یابی می کنند.

یکی از مسائلی که برای تمامی رانندگان مخصوصاً آنهایی که مسافت های طولانی را پشت فرمان هستند اهمیت دارد به حداقل رساندن فعالیت های راننده به منظور راحتی و آسایش بیشتر است. این مسئله در ایران با توجه به پهناور بودن کشور و فاصله ی زیاد بین شهری در اکثر مناطق اهمیت دو چندانی پیدا می کند. سیستم کروز کنترل تا حد زیادی بار مسئولیت این مشکل همیشگی رانندگان را به دوش کشیده و تا حد امکان سعی دارد که از وظایف راننده با تحت کنترل داشتن پدال گاز بکاهد و میزان راحتی بیشتر وی را فراهم کند. کروز کنترل در ایالات متحده و بسیاری از کشور های پیشرفته سالهای زیادی که بر روی تمامی خودروها نصب می شود و جزئ یکی از ضروریات یک خودروی تولید شده است. با توجه به فقدان این قابلیت در اکثر خودروهای داخلی، شرکت دهکده جهانی این سیستم را به صورت آپشن در اختیار هموطنان قرار می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.