تعمیرگاه تویوتا | نحوه کار کردن سیستم تعلیق تویوتا لندکروز

تعمیرگاه تویوتا | تعمیرگاه کارفیکسر | carfixer

[vc_row][vc_column][vc_column_text]تعمیرگاه تویوتا

سیستم تعلیق دینامیکی لندکروز چگونه کار می کند؟

آیا ممکن است یک وسیله نقلیه مانند تویوتا لندکروزر دارای ویژگی های هندل مسطح باشد. در ادامه تعمیرگاه تویوتا مطالب مهمی را در این زمینه به شما ارائه می کند.

در اصل باید گفت که ، این خصوصیات منحصر به فرد هستند. این امر به این دلیل است که میله های ضد غلتکی که هر دو طرف خودرو را به هم متصل می کنند و به حفظ حالت پیچیدن افقی برای استفاده از جاده کمک می کنند ، زمان قرارگیری روی سطوح ناهموار ، محدوده ای را برای مسیر حرکت عمودی چرخ منحنی ایجاد می کنند.

تعمیر خودروهای ژاپنی
تعمیر خودروهای ژاپنی

راه حل تعمیرگاه تویوتا برای حل تناقض سیستم ظاهری تعلیق دینامیکی

راه حل تویوتا برای حل این تناقض ظاهری سیستم تعلیق دینامیکی Kinetic (KDSS) آن است که در مدل های Land Cruiser Icon و Invincible نصب شده باشد.همانطور که از نامش پیداست ،KDSS  برای واکنش دادن  در مقابل  نیروهایی که از طریق سیستم تعلیق اعمال می شوند ، طراحی شده است و عملکرد شاسی را چه در جاده و چه در خارج از جاده بهینه می کند. این امر با استفاده از یک شبکه هیدرولیکی مدوله شده الکتریکی برای تعدیل یا حتی غیرفعال کردن میله های ضد غلتک ایجاد می شود.

زمان رانندگی در جاده های ناهموار فشار زیادی به چرخ وارد می شود.

همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، یک سیلندر هیدرولیکی با محفظه جداگانه بالا و پایین در هر یک از میله های ضد غلتک لندکروزر نصب شده است. محفظه های بالایی سیلندر جلو و عقب توسط یک خط هیدرولیکی به هم متصل می شوند. هر خط هیدرولیک با یک شیر جمع کننده الکترونیکی کنترل می شود.

تعمیرات خودرو
تعمیرات خودرو

زمان رانندگی در جاده های ناهموار ، به چرخهای فشار وارد می شود. در نتیجه ، مایع هیدرولیک در داخل خطوط ثابت مانده و پیستون های سیلندر جلو و عقب را در جای خود نگه می دارد. این اجازه می دهد تا میله های ضد غلتک به طور عادی بپیچند و ضربه سیستم تعلیق را سرکوب کرده است. تعمیرگاه تویوتا تفاوتی که می تواند در زاویه برخورد ماشین ایجاد کند ،  را در زیر نشان داده است.

شکل کلی از خودروی تویوتا
شکل کلی از خودروی تویوتا

رانندگی در جاده های سخت و فشار وارد شده به چرخ ها

در جاده های سخت ، فشار کمی بین چرخ های جلو و عقب اعمال می شود. با درک این موضوع ، دریچه های جمع کننده به سرعت باز و بسته می شوند تا حرکت سیال را در خطوط هیدرولیک کنترل کنند.  طبق تحقیقات تعمیرگاه تویوتا همین سبب می شود که خودرو سواری بهتری را به ما دهد.

تعمیرگاه تویوتا

ویژگی خودروی آفرد چیست

در آفرد ، چرخ ها در ارتفاع های مختلف نسبت به یکدیگر قرار دارند. این باعث ایجاد نیروهای نابرابر بین محورها می شود و باعث می شود پیستون های هر سیلندر هیدرولیکی در جهت مخالف حرکت کنند. این باعث خنثی شدن مقاومت طبیعی میله ضد رول می شود و حداکثر مفصل تعلیق را بیان می کند. در حالتی که هر دو میله ضد غلتک جلو و عقب کاملاً خاموش شده اند ، هر چهار چرخ می توانند تا زمانی که ممکن است در تماس با زمین باشند.

برای مشاوره رایگان میتوانید به تعمیرگاه تویوتا مراجعه نمایید.

بنابراین مدل های تویوتا مجهز به KDSS از تونایی های بیشتری برخوردار هستند.

منبع: تعمیرگاه کارفیکسر(carfixer)

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

яндекс

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx