تعمیر EPB سانتافه

تعمیر EPB سانتافه

EBP مخفف Electronic Parking Brake می باشد به معنی ترمز پارک برقی، که در این مطلب به تعمیر EPB سانتافه خواهیم پرداخت.

خرابی در این سیستم باعث روشن شدن چراغ EPB، چراغ Auto hold و چراغ شیب می شود پس نتیجه میگیریم که خرابی و اخطار در این سیستم باعث اختلال در چند بخش دیگر خودرو می شود.

بیشترین و متداول ترین سوال برای کسانی که به این مشکل بر می خورن این است که آیا با روشن شدن این چراغ ها می توان با خودرو حرکت کرد و مشکلی برای ماشین پیش نمیآید؟

بله می توان حرکت کرد و هیچ مشکلی برای خودرو پیش نمی آید فقط چراغ های اخطاری که به رنگ زرد روشن هستند مانند Auto Hold دیگر عمل نمیکنند.

اگر ترمز EBP گیر کرد چه کاری باید انجام بدهیم؟

برخی موارد ترمز پارک گیر میکند و خودرو سانتاقه یا جنسیس شما دیگر قادر به حرکت کردن نیست اولین کاری که باید بکنید این است که سر باطری منفی را به مدت ۵ دقیقه بردارید و سپس بگذارید.

با این کار یونیت ترمز پارک برقی ریست می شود و ممکن است خلاص شود اگر خلاص شد دیگر از این کلید استفاده نکنید زیرا ممکن دوباره گیرکند.

اگر با روش اول مشکل بر طرف نشد باید حتما به صورت مکانیکی ترمز ها را آزاد کنید برای این کار باید چرخ های هر سمت جدا جدا باز شود و سیم مکانیکی که در پشت کاسه چرخ رفته است را پیدا کنید.

این سیم دارای یک قلاب بوده و یک پیج چهار سویی مانع در آمدن این قلاب می شود پس باید پیچ را باز کنید و سیم را آزاد کنید (نکته این سیم به سختی آزاد می شود)

حال با آزاد کردن چرخ ها خودرو در حال حرکت کردن شروع به بوق زدن ممتد میکند و مدام به شما اخطار می دهد ممکن است این بوق زدن ممتد باعث اعصاب خوردی شما شود برای رفع این بوق کافیست درب جعبه فیروزی که در داخل کاپوت سمت راننده است را باز کنید و ۲ تا فیور

۱۵ آمپر با نماد P که دور آن یک دایره است را پیدا کنید و از جعبه فیوز جدا کنید.

تعمیر یونیت EPB

تعمیر EPB سانتافه
تعمیر EPB سانتافه

طرز کار با ترمز دستی برقی خودروی سانتافه در تعمیرگاه هیوندای

تعمیر ترمز برقی دستی سانتافه ۲۰۱۴ به بالا و جنسیس به صورت اصولی و تخصصی در تعمیرگاه کارفیکسر

ترمز های EPB و auto hold در سانتافه به علت ضعف در ساختار به مشکلات زیادی برمیخورد. اما این یونیت قابل تعمیر است.

محل قرار گیری این یونیت در زیر اکسل عقب است. لازم است اکسل به صورت نیمه باز شود تا دسترسی به آن داشته باشید.

معمولا دلیل خرابی این موتور گیر کردن و خراب شدن لنت های کاسه ایی میباشد که حتما باید بررسی شوند.

تعمیر ترمز برقی سانتافه

تعمیر ترمز برقی سانتافه
تعمیر ترمز برقی سانتافه

اجرای تشکیل دهنده یونیت ترمز برقی سانتافه و جنسیس:

۱-موتور برقی
۲-یونیت فرمان دهنده یا کنترل کننده
۳-مجموعه چرخ دنده ها (گیربکس)
۴-بخش ریگلاژ کننده داخلی و سیم های مکانیکی

حال کدام از این قطعات بیشتر در معرض خرابی قرار میگیرند؟

موتور برقی و چرخ دنده ها بیشترین خرابی را در این سیستم دارند.

آیا راه کاری برای اینکه این سیستم کمتر معیوب شود وجود دارد؟

بله اولین اقدامی که باید انجام دهید بخش ترمز برقی را هر ۶ ما یکبار ریگلاژ کنید این کار باعث می شود تا فشار کمتری به چرخ دنده و موتور برقی وارد شود.

دومین اقدام این است که تا ایست کامل خودرو از این سیستم استفاده نکنید و همگام خلاص کردن epb حتما پای خود را بر روی پدال ترمز قرار دهید.

معمولا تعمیر ebp در خودروهای هیوندای و کیا در تعمیرگاه کارفیکسر چقدر زمان میبرد؟

طبق تجربه اگر این سیستم توسط یک تعمیر کار غیر ماهر دستکاری نشده باشد معمولا می توان ۳ الی ۴ ساعته آن را تعمیر کرد.

توجه داشته باشید که این تعمیرات کاملا در حضور مشتری انجام شده و با ضمانت و گرانتی می باشد و اصلا جای نگرانی برای مشتریان عزیز وجود ندارد

تعمیر و تهیه لوازم یونیت EPB سانتافه

تعمیر و تهیه لوازم یونیت EPB سانتافه
تعمیر و تهیه لوازم یونیت EPB سانتافه

تفاوت ترمز پارک برقی با ترمز پارک دستی چیست؟

تمامی ماشین ها واسه ی موقعی که در وضعیت پارک جای دارند.

ترمزی در آنها نصب شده که به ترمز پارک معروف می باشد.

در ماشین های قدیمی این ترمز توسط یک پدال دستی یا پایی و سیم، ترمز خاص راجع به پارک راه اندازی می شد.

در ماشین های نوین این سیستم به طور برقی و فقط با فشار دادن یک دکمه روشن می شود.

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx