تعویض فیلتر بنزین تیوولی

تعمیرگاه تیوولی

انجام کلیه خدمات و سرویس خودروی تیوولی در تعمیرگاه تخصصی تیوولی کارفیکسر:
در چه زمانی باید صافی بنزین سانگ یانگ تیوولی تعویض شود؟
در کنار تعویض صافی بنزین چه کارهای دیگری بهتر است که انجام شود؟
محل قرار گیری فیلتر بنزین تیوولی؟
در این مقاله به تمامی سؤالات شما پاسخ خواهیم داد. با تعمیرگاه تخصصی کارفیکسر همراه باشید.
در برخی موارد برای گرفتن معاینه فنی خودروی تیوولی خود ممکن است به مشکل برخورد کنید. یکی از مشکلات رایخ هنگام معاینه فنی CO بالا است که باعث می شود خودرو در تست فنی رد شود. اما نگران نباشید زبرا این مشکل با تنظیم موتور و تعویض فیلتر بنزین به راحتی بر طرف می شود.

تنظیم موتور تیوولی


تنظیم موتور تیوولی شامل این مراحل است:
• دیاگ تیوولی و بررسی پارامترها
• بازدید و تعویض شمع ها
• شستشوی دریچه گاز و انژکتورها
• تعویض صافی بنزین
نکته مهم: انجام به موقع و اصولی تمام سرویس های ذکر شده باعث افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودروی شما می شود.

تعویض فیلتر بنزین

محل قرار گیری فیلتر بنزین تیوولی بر روی پمپ بنزین است که در داخل باک قرار دارد و برای دسترسی به آن باید صندلی عقب را باز کرد و در پوش سمت راننده را برداشت.

محل قرار گیری پمپ بنزین تیوولی


بهتر است فیلتر بنزین تیوولی را هر ۴۰ هزار کیلومتر همراه با شمع ها تعویض کنید. این کار باعث افزایش طول عمر موتور می شود. اگر بیشتر در مسافت های بین شهری رفت و آمد دارید می توانید صافی بنزین خود را هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

فیلتر بنزین تیوولی


برای تعویض صافی بنزین نیاز است که پمپ بنزین به صورت کامل باز شود. به همین دلیل و برای راحتی کار تعمیرکار بهتر است که بنزین شما از نصف کمتر باشد.
اجزای پمپ بنزین سانگ یانگ شامل مغزی، فشار شکن، صافی بنزین، فیلتر بنزین و اورینگ ها است که نیاز است جدا شود تا فیلتر تعویض شود.
تعویض صافی بنزین بهتر است با تنظیم موتور انجام شود و این سرویس یادداشت شود تا تعویض بعدی به موقع انجام شود.

پمپ بنزین تیوولی

آنچه باید درباره تیوولی بدانید


سانگ یانگ تیوولی یک کراس اوور کامپکت محصول شرکت سانگ یانگ کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شد. این خودرو در مدل ۲۰۱۶ به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و توسط شرکت رامک خودرو به طور گسترده‌ای به بازار عرضه شد.
رامک خودرو از همان ابتدا توانست با تأکید بر طراحی جدید، امکانات خوب و تبلیغات گسترده تیوولی را تبدیل به یک موفقیت بزرگ کند به طوری که شکست‌های تمام خودروهای پیشین سانگ یانگ، با ورود تیوولی به بازار جبران شد.
تیوولی ابتدا بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در بازار عرضه شد و سپس در سال ۲۰۱۸ مدل فیس لیفت شده آن با نام آرمور به بازار عرضه شد که تغییرات جزیی را در مقایسه با قبل نشان می‌دهد.

سانگ یانگ تیوولی با اینکه یک خودروی کراس اوور محسوب می‌شود ولی چندان نمی‌توان آن را شاسی بلند دانست و مانند رنو ساندرو تنها یک ظاهر شاسی بلند را ارائه می‌دهد و ابعادی در حد یک خودروی هاچ بک دارد.
این خودرو توانست در سال ۲۰۱۵ به عنوان خودروی سال کره جنوبی شناخته شود.

امکانات و تجهیزات سانگ یانگ تیوولی


این خودرو از مجهزترین خودرو های کراس اوور کامپکت در بازار است.
فرمان سه حالته (با سه حالت اکو، وینتر و پاور)، تودوزی چرمی، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر گرمکن صندلی‌های جلو، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، سنسور باران، فرمان برقی، سنسور نور، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، دوربین دید عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم تهویه دیجیتال با خروجی برای سرنشینان عقب، تنظیم دستی برای صندلی‌های جلو، ایزوفیکس، آینه وسط الکتروکرومیک و آینه‌های جانبی برقی گرمکن دار با قابلیت تاشوندگی برقی از امکانات این خودرو است.
در بخش ایمنی نیز تیوولی با داشتن ۶ عدد کیسه هوا، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، سیستم ضد واژگونی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز خودرویی ایمن و قابل اطمینان است.
انجام کلیه خدمات و تعمیرات سانگ یانگ تیوولی در کارفیکسر پذیرفته می شود.

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx