تنظیم موتور هیوندای جنسیس ۳.۸

تنظیم موتور هیوندای

تنظیم موتور هیوندای یکی از مهم ترین سرویس های دوره ایی خودروی است که باید در هر ۴۰ هزار کیلومتر انجام شود.

تنظیم موتور چیست؟

تنظیم موتور هیوندای شامل این موارد است: بازدید شمع ها و وایرها، شستشوی سوزن انژکتورها، شست و شوی دریچه گاز، تعویض فیلتر هوا و فیلتر بنزین.

در صورت بد کار کردن موتور این موارد چیزهایی هستند که اول از همه باید بازدید شوند و به آن‌ها رسیدگی شود.

در خودروی جنسیس که موتور آن شش سیلندر است، برای بازدید شمع ها لازم است که منیفولد آن باز شود. اورینگ های منیفولد تاثیر زیادی در کارکرد موتور این خودرو دارند.

از مشکلات شایعی که در این خودرو وجود دارد می توان به دو استارته بودن خودرو اشاره کرد که برای رفع آن موارد زیر باید چک شوند:

۱- چک کردن فشار ریل سوخت با دستگاه فشار سنج که پایین بودن فشار بنزین می تواند از خود پمپ بنزین و فشار شکنی که بر روی پمپ بنزین قرار دارد باشد. (فشار بنزین باید بالای ۴.۵ بار شد)
۲- خرابی سنسور دور موتور که باید با دیاگ به بررسی پارامترهای این سنسور پرداخت
۳- نشتی در سوزن انژکتور که باعث خیسی شمع ها می شود
۴- خرابی شمع ها نیز باعث دو استارته شدن این خودرو می شود
۵- روشن شدن چراغ چک با خطای رقیق بودن بیش از حد سیستم و یا غلیظ بودن بیش از حد سیستم در حالت دور کند.

بد کار کردن خودرو در دور پایین می توان به کثیف بودن دریچه گاز اشاره کرد که با تمیز کردن دریچه گاز این مشکل بر طرف می شود.

همچنین مصرف سوخت به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند و نوسان دور موتور نیز بر طرف می شود.

دیاگ جی اسکن ۲

دیاگ جی اسکن ۲ یکی از بهترین دیاگ های موجود است که در ایراد یابی به شما دوستان کمک می کند. در بخش های بعدی توضیحات کاملی در باره این دستگاه در اختیار شما دوستان قرار میدهیم.

هیوندا جنسیس

شرکت خودروسازی هیوندای در سال ۲۰۰۷ میلادی کانسپت جنسیس را برای رقابت با خودروهای اروپایی و آمریکایی در نمایشگاه خودرو نیویورک عرضه کرد.

این خودرو در زمان معرفی توجه بسیاری را به خود جلب کرد. سرانجام از سال ۲۰۰۸ میلادی نسخه تولید انبوه آن پا به بازار گذاشت.

جنسیس در ایران

شرکت آسان موتور نیز از سال ۲۰۱۰ اقدام به عرضه این سدان لوکس کره ای به بازار کشور کرد.

در واقع این محصول نخستین نسل از جنسیس بود که تولید آن تا سال ۲۰۱۳ ادامه یافت و سرانجام در سال ۲۰۱۵ نسل دوم آن با تغییرات بنیادی و طیف وسیعی از تکنولوژی و امکانات رفاهی به بازار معرفی شد که متأسفانه این نسل به دلیل وضع قوانین سختگیرانه هرگز نتوانست به صورت رسمی به کشور راه پیدا کند.

ظاهر لوکس جنسیس بیش از این که به خودروهای کره ای شباهت داشته باشد به خودروهای آلمانی شبیه است. همین موضوع جذابیت های این خودرو را بیشتر کرده است.

سدان و کوپه

هیوندای جنسیس در دو نسخه سدان و کوپه تولید و عرضه شده است که اتفاقاً هر دوی آن‌ها موفق شده‌اند به بازار ایران راه پیدا کنند.

گفتنی است نسل اول این محصول با دو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ و ۳.۸ لیتری تولید و عرضه شده‌اند که نمونه‌های راه یافته به ایران از موتور ۳.۸ لیتری لامبدا با سیستم سوخت رسانی MPi برخوردار بوده‌اند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که نمونه‌های انگشت شماری نیز به صورت غیر رسمی به کشور وارد شده اند که از موتور ۶ سیلند GDi بهره‌مند هستند.

خودروی موردنظر نیز دارای همان موتور ۶ سیلندر V شکل با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا همان CVVT است که با حجم دقیق ۳۷۷۸ سی‌سی قادر به تولید نیرویی معادل ۲۹۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۸ نیوتن متر است.

این نیرو به وسیله جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک ساخته شده توسط شرکت آیسین سیکو به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.

گفتنی است نسخه کوپه این خودرو نیز از همین موتور بهره‌مند است. اما مهم‌ترین تفاوت میان نسخه سدان و کوپه، جعبه‌دنده ساخت شرکت معتبر ZF است که در نسخه کوپه بکار رفته است.

امکانات

همانطور که عنوان کردیم خودروسازی هیوندای این خودرو را به سبک خودروهای آلمانی طراحی کرده و سعی کرده از نظر امکانات نیز این خودرو از رقبای خود چیزی کم نداشته باشد.

این خودرو یکی از پر امکانات ترین خودروهای کره ای است که تا کنون وارد بازار ایران شده است. از جمله امکانات این خودرو می توان به این موارد اشاره کرد:

استارت دکمه‌ای، سیستم اتوهلد، در صندوق برقی، جک در موتور، برف پاک‌کن اتوماتیک مجهز به سیستم یخ زدایی، سیستم بخار زدایی اتوماتیک شیشه‌ها، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سردکن، صندلی راننده با امکان ذخیره وضعیت صندلی در دو حافظه و امکان تنظیم صندلی راننده در ۱۲ جهت، سیستم کنترل الکترونیکی فنرها، تنظیم ارتفاع اتوماتیک و دستی، پرده عقب برقی، سیستم ضد سرقت، سانروف چهار حالته، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فرمان الکترونیک تلسکوپی، سیستم تطبیق چراغ‌های جلو با چرخش فرمان، چراغ‌های زنون به همراه چراغ شور، دوربین نقطه کور جلو، دوربین دید عقب با سیستم راهنمای پارک، آینه‌های خارجی الکتروکرومیک گرمکن‌دار مجهز به حافظه، سیستم صوتی حرفه‌ای Lexicon مجهز به ۱۴ بلندگو و ساب ووفر و چنجر شش عددی با قابلیت اتصال iPod، USB و AUX، سیستم بلوتوث برای مکالمات تلفنی.

تنظیم موتور هیوندای در تعمیرگاه تخصصی هیوندای کارفیکسر به شکلی تخصصی انجام می شود.

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx