تعمیر موتور سانتافه

تعمیر موتور سانتافه

گریس شدن روغن موتور هیوندای سانتافه ۴ سیلندر

هدف از این پست بالا بردن اطلاعات شخصی افراد نسبت به تعویض روغن موتور و اورهال کردن موتور در صورت نیاز و نحوه تعمیر موتور سانتافه است.

نکته مهم درباره زمان تعویض روغن موتور سانتافه:

همان طور که در تصاویر مشاهده می فرمایید روغن موتوری که تحت عنوان ۱۰۰۰۰ کیلومتر در موتور سانتافه ریخته شده با ۷۰۰۰ کیلومتر کارکرد به این روز افتاده است.

گیرس کردن روغن به چه معنا است؟

افزودنی های پایدار کننده در روغن موتورهای تقلبی وجود ندارد. رنگ روغن موتور تقلبی و اصل شبیه همدیگر است و با چشم و تست های غیر آزمایشگاهی اصلی یا تقلبی بودن روغن مشخص نمی شود.

با توجه به حرارت بالای در زمان کارکردن موتور خودرو، روغن موتور پایداری خود را از دست داده و ویسکوزیته ی روغن دچار افت شده و در کارکرد در کیلومتر های بالا روغن داغ می شود.

این موضوع باعث می شود روغن نه تنها روانکاری را انجام ندهد بلکه به مرور زمان حالت ژله ای پیدا کند و نهایتاً روغن به شکلی که در تصاویر مشاهده می کنید در می آید.

این روغن در تمام جداره های داخلی موتور به صورت گل رسوب می کند.
در برخی روغن هایی که کیفیتشان تقریباً بد است این اتفاق به مرور زمان پیش می آید مثلاً بعد از گذشت ۳۰۰۰۰ کیلومتر.

پس باید در انتخاب یک روغن موتور خوب نهایت دقت را داشته باشید.
این اتفاق صرفاً باعث کثیفی داخل موتور نمی شود بلکه اویل پمپ خودرو دچار مشکل می شود و در مسیر پمپاژ روغن اختلال ایجاد شده و نهایتاً به یاتاقان زدن موتور ختم می شود.

بنابراین توصیه ی ما این است که روغن موتور را نهایتاً هر ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد تعویض کنید. اگر زمانی حس کردید روغن موتور گریس کرده از باز کردن موتور خودرو امتناع نکنید، زیرا امتناع از این کار هزینه های سنگین بعدی را برای شما به وجود می آورد.
نکته دیگر که باید به آن اشاره کرد این است که برخی از افراد فکر می کنند زمانی که داخل موتور خودرو این اتفاق می افتد می توان با شستشو و تعویض اویل پمپ این مشکل را بر طرف کنند.

در صورتی که این کار کاملاً بی فایده است و حتی ممکن است احتمال یاتاقان زدن بالا برود چرا که مواد شستشوی داخل موتور باعث می شود بابیت یاتاقان ها از بین برود.
پس در نتیجه اگر با همچین صحنه ایی مواجع شدید از تعویض اویل پمپ خودداری کنید چرا که این جرم داخل موتور وارد اویل پمپ جدید شده و آن را نیز ضعیف و خراب می کند و هزینه تعمیرات موتور شما را افزایش می دهد.

راهکار گریس کردن روغن موتور سانتافه

برای حل این مشکل و تعمیر، موتور سانتافه شما باید به صورت کامل باز شود و تمام قطعات شسته شود.

قطعات مصرفی مانند واشرها و اورینگ ها باید به صورت کامل تعویض شوند. رینگ ها، پیستون و یاتاقان ها نیز باید شسته شود.

موتور خودرو در تصویر شستشو شده و دوباره راه اندازی شده که مشاهده میفرمایید چه حجم جرمی از روی اجزای داخلی موتور برداشته شده است.

نظافت در زمان جمع بندی موتورهای ۲۴۰۰ سی سی سانتافه امری بسیار مهم است.

جرم زدایی و شستشو در کوره های مخصوص باعث افزایش طول عمر موتور شما می شود.

تعمیرات اساسی و اصولی موتور های تتا ۲ که در خودروهای سانتافه، توسان، سوناتا، اپتیما، اسپرتیج و سراتو به صورت تخصصی و با حساسیت بسیار بالا در تعمیرگاه تخصصی کارفیکسر انجام می شود.


هیوندای سانتافه Hyundai Santafe

هیوندای سانتافه یکی از محصولات اس‌یووی خودروساز کره‌ای، هیوندای موتور است. در اوایل سال ۲۰۰۱ ایده‌های جدی شرکت کره‌ای هیوندای برای رقابتی آشکار با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztek به ثمر نشست و مدل جدید با اسم سانتافه تولید شد.

نام این خودرو از شهر سانتافه در ایالت نیومکزیکو آمریکا گرفته شده است و به عنوان اولین شاسی بلند هیوندای به بازار آمد.

سانتافه نقطه عطفی در برنامه بازسازی اواخر دهه ۹۰ کمپانی هیوندای محسوب می شود، چراکه در بین خریداران آمریکایی بسیار پرطرفدار بوده است.

محبوبیت این خودرو تا جایی پیش رفت که در مواقعی هیوندای برای پاسخ به تقاضای شدید برای این خودرو به دردسر می افتاد.

سانتافه به سرعت به پرفروش ترین خودروی این کمپانی تبدیل شد و در موفقیت های هیوندای در آمریکا نقش مهمی داشت.

نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۰۷ وارد بازار ایران شد و به سرعت به یکی از محبوب ترین خودروهای شاسی بلند تبدیل شد.

از آن سال به بعد مدل های مختلف این خودرو کم و بیش به بازار ایران راه پیدا کرده اند و همگی هم از خودروهای لوکس و محبوب به شمار می روند.

هر چند نسل سوم این خودرو که رکورد واردات خودرو را نیز در اختیار داشت ضعف ها و مشکلات فراوانی داشت اما ظاهر شیک و امکانات مناسب باعث شد این خودرو محبوبیت خود را حفظ کند.

نسل سوم سانتافه نیز مانند دیگر محصولات هیوندای از سبک طراحی معروف به مجسمه سیال سود می برد، در نمای جلو اولین مسئله ای که جلب توجه می‌کند جلو پنجره ۶ ضلعی معروف هیوندای است که پیش از این در سایر محصولات این کمپانی نیز استفاده شده بود.

در کنار آن چراغ های زیبا و کشیده جلو که تا روی گلگیر امتداد پیدا کرده، چهره ای زیبا و مدرن را به خودرو بخشیده‌ است.

امکانات

دو ایربگ، کروز کنترل، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل با سامانه ضد سرقت (ایموبلایزر)، روکش چرم صندلی‌ها، سیستم صوتی با صفحه نمایشگر با ورودی‌های USB, AUX, Ipod با ۶ بلندگو به همراه دکمه‌های روی فرمان، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، در صندوق برقی، سیستم ترمز دیسکی با دیسک‌های خنک شونده در جلو به همراه سیستم‌های ABS, EBD,EBA، کمربندهای پیش‌کشنده و محدودکننده به همراه بوق اخطار نبستن کمربند، سیستم پارک الکترونیک EPB , سیستم eco برای کاهش مصرف، وجود جک‌های هیدرولیکی برای کاپوت و در صندوق، کامپیوتر سفری، نمایشگر چند منظوره، شیشه‌ها و آینه‌های برقی همراه با گرمکن، سیستم تهویه همراه با دریچه‌های هوا برای سرنشینان عقب از جمله امکانات این خودرو است.

تعمیرگاه تخصصی هیوندای کارفیکسر با متخصصین با تجربه خود می تواند شما را همراهی کند و با دانش فنی خود به شما در تعمیر موتور سانتافه کمکتان کند.

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx