جهت برقراری ارتباط با کارشناسان متخصص جهت تعمیر خودرو

تلفن‌های تماس : 02166064420 - 09127973117

آدرس : تهران خیابان آزادی ، خیابان حیدرتاش ، کارواش فربد تعمیرگاه کارفیکسر ( تهران رویال )

علت یاتاقان زدن سانتافه

قصد داریم در این پست دلایل و علت یاتاقان زدن سانتافه را بررسی کنیم و راه کارهایی که باعث افزایش طول عمر موتور سانتافه می شود و از یاتاقان زدن سانتافه جلوگیری میکند را معرفی کنیم.

۳ دلیل اصلی یاتاقان زدن هیوندای سانتافه

  1. شاید خیلی از مصرف کننده های این خودرو و تعمیرکاران نسبت به آن آگاهی کامل دارند عدم تناسب گشتاور موتور به وزن اتاق خودرو است. موتور با حجم ۲۵۰۰ و وزن اتاق حدود ۱۶۵۰ کیلوگرم است . موتورهای جی دی ای سانتافه به علت تولید گشتاور بیشتر نسبت به موتور ام پی ای کمتر یاتاقان زدن در آنها دیده می شود اما آن نیز مشکلاتی دارد.
  2. ایول پمپ سانتافه که از نظر ساختاری در مدل های اولیه ایراد دارد یکی از دلایل اصلی یاتاقان زدن سانتافه است این اویل پمپ که همراه با بالانسر است در مدل اولیه تولید از نظر فنی دارای ضعف طراحی بوده و نزدیک به ۱ سال است که اویل پمپ های اصلاح شده ی آن به بازار عرضه شده است و پیشنهاد تیم کارفیکسر به مشتریان عزیز این است که اویل پمپ سانتافه خود را تعویض کنند و از اویل پمپ اصلاح شده استفاده کنند تا از یاتاقان زدن احتمالی جلوگیری کنند.
  3. یکی دیگر از علت یاتاقان زدن سانتافه نحوه ی رانندگی و نگهداری مالکان خودرو هستند که به ۳ بخش تقسیم کردیم :
    1. استفاده کردن از روغن موتور های خارجی غیر معتبر
    2. استفاده کردن از فیلتر روغن غیر اورجینال که باعث کاهش فشار روغن در مدار سیلندر و یاتاقان ها می شود.
    3. تعویض و سرویس روغن موتور هر ۷ هزار یا ۱۰ هزار کیلومتر که بیشتر از حد استاندارد است و باید حداقل هر ۵ هزار کیلومتر انجام شود.
علت یاتاقان زدن سانتافه

حالا که با دلایل یاتاقان زدن سانتافه آشنا شدید، بهتر است کمی درباره هزینه تعمیر آن هم صحبت کنیم، باما همراه شوید تا در این رابطه بیشتر صحبت کنیم.

هزینه تعمیر یاتاقان سانتافه

بر آورد هزینه یاتاقان زدن سانتافه بستگی به شدت آن دارد. بهتر است با شنیدن صدای غیر عادی از موتور خودرو بلافاصله به تعمیرگاه سانتافه مراجعه کنید تا از خسارات بیشتر خودروی خود جلوگیری کنید. اگر میلنگ ، شاتون ها و پیستون های سانتافه شما هر یک در اثر یاتاقان زدن به مشکل بر بخورد هزینه تعمیر آن نسبت به نوع مشکل و قطعه متفاوت می باشد و برای تاخمین هزینه آن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نکات بسیار مهم برای افرادی که داخل موتور سانتافه خود از  جرم گیر یا به اصطلاح موتور شور استفاده میکنند:

  • این کار اشتباه است چرا که جرم ها ممکن است مدار روغن اویل پمپ را کیپ کند و باعث یاتاقان زدن خودرو شود.
  • اگر شما دوستان نظر و تجربه ایی در زمینه با خودروی سانتافه دارید برای ما بنوسید تا بقیه دوستان از این مطلب مفید استفاده کنند.

حرف آخر

هیچ وقت فراموش نکنید که تعمیرات هیوندای همیشه نیاز به کارشناس متخصص و باتجربه دارد تا در آینده مشکلات جدیدی برای خودرو شما بوجود نیاورد. به همین خاطر هرزمان که با مشکل خاصی روبرو شدید، حتماً کارشناسان کارفیکسر در ارتباط باشید تا خودرو شما را به دست مجرب‌ترین تعمیرکاران رفع مشکل کند.

۲ نظرات
  1. مجیدی می گوید

    بسیاااار عالی و ممنون من همیشه نگران این بودم سانتافه که دارم باتاقان بزنه الان با خوندن این مطلب خیلی خیالم راحت شد حتما بهتون مراجعه میکنم برای بازدید ماشینم و تعویض ایویل پمپ اون

    1. علی صبور می گوید

      خواهش میکنم در خدمت شما هستیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.