تعمیرگاه هیوندای | تعمیرگاه تخصصی هیوندای | تعمیرگاه کارفیکسر |carfixer | علت یاتاقان زدن سانتافه
فهرست شکل ها : |
کلمه کلیدی | ۳ علت یاتاقان زدن سانتافه |
نام نویسنده | علی صبور |
دپارتمان | کارفیکسر |
تعداد کلمات | ۸۱۴ |
مدت زمان مطالعه | ۸ دقیقه |
۳ علت مهم یاتاقان زدن هیوندا سانتاقه را بشناسید.
در ادامه این مطلب در تعمیرگاه هیوندای میخواهیم بررسی کنیم که چه عواملی موجب مشکل یاتاقان زدن خودروسانتاقه می باشد. پس از شناخت دقیق این مشکلات در تعمیرگاه تخصصی هیوندای روش هایی را برای بهبود کارایی و طول عمر آن ارائه خواهیم کرد.
۱-گشتاور خودرو چه تاثیری در خرابی یاتاقان دارد ؟
یکی از این دلایل خرابی یاتاقان این است که گشتاور موتور با وزن خودرو تناسب کافی ندارد. که اکثر تعمیرکاران و افرادی که از این خودرو استفاده میکنند نسبت به آن آگاه هستند. حجم موتور این ماشین ۲۴۰۰ و وزن اتاق آن ۱۶۵۰ کیلو است. چنان چه موتور از نوع GDI باشد نسبت به مدل MPI کم تر یاتاقان می زند. چون موتورهای GDI تولید گشتاور بیشتری نسبت به مدل MPI دارند. البته این موضوع به این معنی نیست که موتورهای GDI بی عیب و نقص هستند.
۲-اویل پمپ چیست و چه نقشی در خرابی یاتاقان دارد؟
اُیل پمپ سانتافه نیزاز نظر طراحی دارای ایراداتی است که سبب بروز یاتاقان زدن می شود. طراحی مدل نخستین اویل پمپ سانتافه دارای ضعف طراحی است. حدود یک سال است که اویل پمپ های بهبود یافته دربازار و تعمیرگاه هیوندای موجود شده اند. زیرا با تعویض این قطعه میتوانید از مشکلات احتمالی یاتاقان زدن در تعمیرگاه تخصصی هیوندای جلوگیری کنید.
۳-روش های صحیح و اصولی نگهداری ماشین برای کاهش اسیب به یاتاقان :
روش نگهداری اتومبیل ورانندگی غیر اصولی هم میتوانید موجب یاتاقان زدن بشود:
- به کار بردن روغن های نامرغوب و نامعتبر برای خودرو
- تعویض نکردن به موقع روغن خودرو که باید هر ۵ هزار کیلومتر عوض شود.
- استفاده از روغن فیلتر بی کیفیت که فشار روغن را درسیلندرها کاهش می دهد.
هزینه رفع مشکلات یاتاقان اتومبیل سانتاقه درتعمیرگاه هیوندای :
اکنون که عوامل خراب شدن یاتاقان سانتافه را شناختیم خالی از لطف نیست که هزینه های تعمیر آن را هم بدانیم. تخمین هزینه تعمیر یاتاقان با میزان آسیب آن رابطه مستقیمی دارد. هنگام شنیدن هر صدای غیر عادی از موتور حساس شوید و مورد را پیگیری کنید. این حساسیت ها میتواند از اسیب بیشتر به خودرو جلوگیری می کند . همچنین با پیگیری به موقع و برطرف کردن مشکل میتوان از اسیب جدی دیگر بخش ها جلوگیری کرد. یادتان باشد پیشگیری بهتراست صرف هزینه های بیشتراست. چنان چه پیستون ، میلنگ و شاتون ها اسیب ببینند براورد هزینه ها بسته یه نوع قطعه و مشکل متفاوت می شود. شما میتوانید برای براورد هزینه های ماشین تان به صورت رایگان با متخصصان مجموعه تعمیرگاه کارفیکسر تماس بگیرید.
موتور جرم گرفته هیوندای سانتافه
نکات استفاده از موتور شور یا جرم گیر برای موتور سانتافه :
ریختن مواد شستشو و شوینده در داخل موتور باعث میشود که تمام جرم های داخل موتور در داخل کارتر جمع شوند و توری اویل پمپ دچار گرفتگی شود و باعث کاهش فشار روغن شود و خودرو یاتاقان بزند. بهتر است که برای از بین بردن جرم های داخل موتور چند مرتبه روغن موتور خودروی خود را زود به زود تعویض کنید تا جرم ها تا حدودی بر طرف شود اگر جرم ها گیرس کرده باشند داخل موتور حتما باید موتور باز شود و اورهال شود.
سخنان پایانی درباره تعمیر هیوندا سانتافه در تعمیرگاه تخصصی هیوندای :
بهتر است برای رفع مشکلات اتومیبل خود به تعمیرگاه های معتبرمانند تعمیرگاه کارفیکسر مراجعه کنید.هرکاری را بهتر است به کاردان واگذار کرد. تعمیرگاه هیوندای با بکارگیری تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه به صورت تخصصی مشکلات ماشین شما را برطرف میکند. کارشناسان در هر ساعتی از شبانه روز اماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
سلام ، آیا برای تعویض اویل پمپ سانتافه DM باید موتور پیاده شود یا با باز شدن کارتر روغن از زیر هم امکان دارد ؟ آیا امکان تست سلامت اویل پمپ وجود دارد ؟
سلام
خیر نیازی نیست موتور کامل باز شود
هیچ تستی ندارد و در کار کرد بالا حتما باید تعویض شود
سلام ، ممنون بابت اطلاعاتی که دادید ، سوالی داشتم از خدمتتون، بنظرتون برای اسپورتیج ۱۶۰ هزارتا کار کرده با موتور ۲۴۰۰ mpi که روغنش همیشه ۵۰۰۰ هزار با فیلتر اصلی تعویض شده نیاز به تعویض اویل پمپ هست ؟ متا سفانه قیمت روز این مدل پمپ نزدیک ۳۵ ملیون شده و واقعا هزینه سنگینیه ! سوال دیکممربوط به بازدهی اویل پمپ هست آیا درسته بازدهی پمپ بعد از کار کرد بالا کم میشه و هرز و کچل شدن دندهارو داریم ؟ بطور کلی آیا راهی برای سنجش بازدهی اویل پمپ هست بدون باز کردن موتور و کارتل؟ خیلی ممنون
سلام متاسفانه راحی وجود نداره و این قطعه کاملا مصرفی می باشد و باید تعویض کنید
سلام منم سوناتا وای اف ۲۰۱۴ دارم عینه شما بدلیل گرون بودن اویل پمپشو تعویض نکردم و انداختم پشت گوشم الان یاتاقان زده چن روزیم که الاف کرده مارو نزدیک ۲۰۰ میلیونم هزینش شده همون بهتر که ۳۰ ۴۰ تومن هزینه میکردم الانم اسیر نشده بودیم شما اشتباهه منو نکن
سلام سانتافه ۳۵۰۰ سی سی دارم رفتم تعویض روغن کردم تعویض روغنی گفت از داخل کارتل صدای حالت خر خر میاد ماشین ۲۳۰ هزار کار هست چراغ روغن هم اصلا روشن نمیشه روغنم هم ادینول هر ۵ هزار عوض میکنم باید اویل پمپ باز کنم یا ن ۵ساله من سوارم از ۹۰ هزار کار تا الان مشکلی نداشت ایا نیازه اویل پمپ باز کنم یا ن ممنون
سلام باید صدا و نحوه کار کرد موتور را از نزدیک بررسی کرد در صورت مشکل بهترین راه حل اورهال کردن موتور است
سلام
من یه وراکروز رو آمانتی از دوستی گرفتم و با اینکه تازه روغن تعویض کرده بود توی راه متوجه شتاب کم ماشین شدم و مدت زیادی طول نکشید که شروع به تق تق زدن کرد و ماشین رو خاموش کردم یه دودی از داخل موتور بلند شد و زیرش هم کمی روغن ریخت آوردمش تعمیر گاه و استادکار میگه زیرش رو باز کردم و احتمالا بایستی موتور رو تعویض کنی و خیلی نگران و ناراحتم اگه میشه راهنمایی کنید ممنون
سلام با تعریف هایی که شما دارید می کنید احتمالا ماشین شاتون زده باشه و حتما باید موتور باز شود و متاسفانه راه دیگری وجود ندارد
سلام. بنده یک خودرو اسپوتیج جی تی لاین نیوفیس مدل ۲۰۱۶ دارم که دارای موتور GDI 2400 با کارکرد نزدیک ۷۰۰۰۰ کیلومتر هست که سرویسهای موتور همیشه سر وقت یا گاها زودتر از موعد انجام شده و از روغن و فیلتر باکیفیت استفاده شده.. طبیعتاً وزنش هم از سانتافه کمتره. میخواستم بدونم که ۱) چقدر برای این ماشین احتمال یاتاقان زدن به دلیل ایراد فنی وجود داره؟ و ۲) به من گفتند قبل از تعویض روعن بعدی، از مواد پایه روغنی مخصوص فلاشینگ موتور استفاده کنم تا جرمهای احتمالی که در مسیر روغن قرار گرفته رو شستشو بده و خارج کنه. میخواستم نظرتون رو بدونم. ممنونم.
سلام در هر صورت این نو موتور ها برای ماشین های کراس اور و شاسی ضعیف می باشند ترجیحا باید مراقبت های راننده انجام شود
نیازی به شستشو موتور با مواد و انجین فلش نمی باشد شما فقط خودرو خود را سعی کنید هر ۴۰۰۰ کیلومتر روغنش را تعویض کنید
فراخون اویل پمپ برای مدل ١۴و١۵ هنوز هم میشه اقدام کرد و چه خدماتی نمایندگی میدهد
سلام در ایران خیر
سلام دوستان ماشین من سانتافه ٢٠١۵ دفعه دوم هست یاتاقان زده تعمیر کار میگه پیجهای اویل پمپ به بلوکی سیلندر رزوه مالونده شل شده خالا میخوا فنر بندازه بنظر شما جوش قلاویز بهتره یا فنر و اینکه اویل پمپ اگر سالم باشه خودشو ببندم یا اویل پمپ نسل درم توضیح اینکه تعمیر اول در سه هزار کارکرد و الان در هشتاد هزار یاتاقان زده تعمیر کار میگه بلوکی سیلندر از جنس المینیوم هست و پیچ فولادی و در بعضی موارد پیش میا که رزره یا پیچ مالونده میشه یا رزوه خراب میشه اویل پمپ شل میشه و در نهایت فشار روغن کم میشه و یاتاق میزنه
سلام بهتره که بلوکه سیلندر شما تعویض شود
سلام و درود ، آیا ممکنه اپتیما ۲۴۰۰ در سرعت بالا ،حدود ۲۰۰ کیلومتر یاتاقان بزنه؟؟؟
سلام کلا موتور های ۲۴۰۰ ام پی ای برای مدت طولانی با سرعت بالا حرکت کنند احتمال یاتاقان زدنش بسیار زیاده حتما بعد از ۱۵ ۲۰ دقیقه رانندگی با سرعت بالا برای چند دقیقه ایی سرعت خودتان پایین بیاورید تا روغن در تمامی مدار ها به خوبی پخش شود
سلام یه سانتافه ۲۰۱۵ دارم دادم به مکانیک درست کنه یاتاقان زده بود ۳۵میلیون هزینه برداشت دوباره بعد از ۲روز که تحویل گرفتم دوباره شاتون زده وآتش گرفت حالا مکانیک قبول دارنیست که مشکل ازاون بوده یه راهنمایی بفرماییداویل پمپ روگفته تعویض کردم ولی ازخودش روشستشوداده انداخته روماشین امکانش هست که ازاویل پمپ باشه که شاتون زده
سلام شستشوی اویل پمپ و یا تعمیر اویل پمپ سانتافه به هیچ عنوان کار اصولی نیست و خودرو بلافاصله به مشکل جدی تری بر خواهد خورد ، حتما اویل پمپ نو و اصلی باید استفاده میشد
با سلام
من سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ دارم
مدتیه چراغ پمپ روشن و خاموش میشه و موتور خوب کار نمیکنه میخواستم بدونم مشکل از کجاست و چقدر هزینه داره و چه مدت تعمیرش طول میکشه چون من شمال زندگی میکنم باید برای بازدید برنامه ریزی کنم ممنون
سلام وقتتون بخیر منظورتون از چراغ پمپ کدوم چراغ است؟
سلام
ممنون از توضیحات کاملتون
سوالی که برای من پیش اومده اینه که در موتورهای ٣/٣ لیتری شش سیلندر هم این مشکل هست یا خیر
تشکر از شما
سلام در خودروهای ۳.۵ لیتری سانتاقه این اتفاق بسیار کمتر می افتد اما اینو هرگز فراموش نکنید خودروی شما سرویس دوره ایش حتما باید به موقع انجام شود
سلام
ممنون از مطالب خوب شما . یه خودرو سانتافه ۲۰۱۶ وارداتی با موتور mpi دارم . الان کیلومتر ۱۰۰ هزار رفته . با توجه به اینکه خودرو وارداتیه، لازمه اویل پمپ تعویض بشه ؟ در صورت مثبت بودن از کجا میشه اویل پمپ اصلی پیدا کرد .
من از شهرستان در خدمت شما هستم .
تشکر
سلام سرویس اویل پمپ چیست.
با توجه به بالا بودن قیمت این قطعه سرویس و استفاده مجدد از اویل پمپ جواب میدهد.
مشکل قبلی خودرو بخاطر کیفیت بد روغن بوده .تشکر
سلام چیزی به اسم تعمیر و سرویس اویل پمپ وجود ندارد این قطعه کاملا مصرفی بوده و حتما باید تعویض شود
سلام استاد عزیز
خودرو سانتافه ۲۰۱۶ با موتور mpi دارم . این خودرو وارداتی هست الان هم ۱۰۰ هزار رفته .
لطفا راهنمایی بفرمایید. آیا باید اویل پمپ تعویض شود
چه نوع اویل پمپ خریداری و از کجا خرید نمایم .
عالی
آیا موتور اپتیما ۲۰۱۰ که با سانتافه مشترک هست هم یاتاقان میزنه.یا مشکل خاصی پیدا میکنه
سلام اپتیما چون اتاق سبکتری نسبت به سانتافه دارد و همچنین چون ترنسفر ندارد و سیستم ۴ چرخ بر روی آن نصب نیست این اتفاق بسیار کمتر در آن دیده شده است.
سلام.اپتیما ۲۰۱۰ با موتور ۲۷۰۰ سی سی که موتور مشترک با سانتافه داره هم مشکل یاتاقان پیدا میکنه
سلام در خودروهای ۲۷۰۰ یاتاقان زدن بسیار کمتر دیده شده به علت طراحی خوبه موتور و بدنه این اتفاق در اپتیما های ۲۷۰۰ هم بسیار کم است و با رعایت کردن نکاتی مثل تعویض رون به موقع تعویض فیلتر روغن اورجینال این اتفاق به حداقل خود میرسد.
باسلام دوستان عزیز سانتافه ماشین خوبی هست ولی چهار سیلند ضعیف است همون طور که دوستان گفتن اتاق سنگینی داره ولی اگر شیش سیلند بخرید خیالتون راحت تره وخرجش کمتره
سلام من سانتافه ۲۰۱۶ دارم سرویسها مرتب در شرکت انجام دادم متاسفانه رو ۳۹۰۰۰کیلومتر یاتاق زد تقریبا یکماهه تحویل شرکت دادم هنوز موتور جمع نکردن میلنگ وچهارتا شاطون میخواد ومیترسم دوباره یاطاق بزنه لطفا قبل از جمع شدن موتور راهنمایی بفرمایید
سلام تمام توضیحات در این صفحه در مورد تعمیر موتور سانتافه داده شده ۱- حتما ایول پمپ تعویض شود و از ایول پمپ نسل دوم استفاده شود
۲- میلنگ سانتافه نباید از حالت استاندارد خودش خارج شود و تراش بخورد ۳- خدمات و سرویس های پس از تعمیر به موقع انجام شود.
سلام دوست عزیز موتور سانتافه شما Gdi هست یا Mpi ؟؟
سلام هم مدل های GDI وجود دارد هم MPI
با سلام. موتور ۲۴۰۰ که روی سانتافه هست با حجم ۲۰۰۰ هم روی بعضی از محصولات کیا و هیوندا ، مثل سراتو وجود داره، آیا مدل های ۲ لیتری این موتور هم مشکل یاتاقان زدن دارن؟
سلام در موتور های ۲۰۰۰ این اتفاق بسیار بسیار کمتر شده است چرا که بخاطر پیستون های آن فشار وارد شده بر روی موتور کمتر میشود.
سلام من سانتافه ۲۰۱۷ Gdi دارم ۱۰۰هزار تاهم رفتم بیشتر هم رو حالت اسپورت میخواستم راهنمایی بفرمایید که نیازی نیست بابت یاتاقان زدن نگران باشم چون از نمایندگی خودش کرمان موتور هم که پرسیدم گفتند یاتاقان یه ایراد طراحی بوده در موتور های mpi به خطر ناهموار بودن مسیر روغن و وجود خرده فلزهای جامانده از فلزکاری که در موتور های Gdi برطرف شده ممنمون میشم شما توضیح بفرمایی نیازی به نگرانی نیست؟؟؟؟؟
سلام خیر دلیل یاتاقان زدن موتور mpi ساختار ایول پمپ آن است ، در کل چه gdi چه mpi موتورهای ضعیفی هستند برای سانتافه و اتاق سنگین آن پس بهتر است که فشار زیادی به آن وارد نکنید
سلام ببخشید من کلی تحقیق کردم و متوجه شدم خود شرکت کیا و هیوندای در فراخوان این خودرو ها همان دلایلی که شما برای یاتاقان زدن توضیح دادین رو گفته ولی برای سانتافه هایی که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ بودند این فراخوان بوده چون گفتن که مدل های جدید این مشکل خرده فلزها و پلیسه ها که باعث افت راندمان اویل پمپ میشوند را ندارن و اصلاح شدند همانطور که خودتون فرمودید میخواستم راهنمایی کنید که شما ۲۰۱۷ Gdi تا حالا مشکل دار داشتید یا اینکه همه mpi و قدیمی بودن
سلام بله درسته خود شرکت هیوندای و کیا فراخوان دادند و ایول پمپ اصلاح شده نسل دوم را روانه بازار کردند
در مدل بالاتر این مشکل رفع شده مخصوصا موتور GDI که دلیل یاتاقان زدن آنها استفاده کردن از فیلتر و روغن نا مرغوب میباشد.
سلام با توجه به توضیحات شما که فرمودید موتورهای Gdi در مدل های جدید اصلاح شدند دیگه ایرادی نداره با تعداد سرنشین بالا به موتور فشار بیارم و دنده ها در دور موتور بالای ۵۰۰۰ عوض شه چون فرموده بودید در موتور های معمولی MPi بهتره به خاطر وزن بالای خودرو زیاد فشار نیاریم ممنمون میشم راهنمایی کنید
سلام حتی موتور GDI هم نسبت به اتاق سانتافه ضعیف میباشد چرا که همون موتور رو خودروهای سدان هیوندای و کیا میباشد
سلام میخواستم بدونم چون این موتور Gdi اصلاح شده دیگه از بابت فشار اوردن به موتور مشکلی پیش نمیاد چون فرموده بودید برای موتور های mpi باید با ملاحظه رفت
سلام بله در موتور GDI این اتفاق بسیار کمتر شده است اما این نکته را نباید فراموش کرد در کل موتور ۴ سیلندر GDI برای اتاق سنگین سانتافه ضعیف است
سلام الان موتور ماشین من یاتاقان زده و به دلیل روغن نامرغوبی بود که برام ریختند من میتونم شکایت کنم از تعویض روغنی که اینکارو کردن به نظرتون؟؟
و اینکه پوسته موتور ترک برداشته تعویض کنم بهتره یا جوشکاری کنم؟
خیر شکایتی در کار نیست چون شما فاکتوری در اختیار ندارید
در زمینه بلوکه سیلندر باید میزان خسارت وارد شده به آن مشخص شود
اگر قابل تعمیر باشد و مشکلی براش پیش نیاید تعمیر آن بسیار با صرفه تر استپ
در ضمن دیگر استفاده از موتور استوک برای خودرو های کره ایی امکان پذیر نیست و برگه سبز به موتور استوک تعلق نمیگیرد
سلام میخواستم شما به عنوان یک فرد حرفه ای راهنمایی کنید که اگه سانتافه ۲۰۱۷ صفر Gdi بخرم دیگه مشکلی بابت یاتاقان نداره؟و مثله مدل های قبل نیازی به تعویض اویل پمپ نیست؟چون در بالا فرمودید که در مدل های اولیه ایراد ساختاری دارد ممنون از پاسخ دهی شما
سلام بله در مدل های بالاتر یاتاقان زدن خیلی کمتر شده و اگر هم یاتاقان بزند از کم کاری خود مالک خودرو است چرا که انجام سرویس های دوره ایی سانتافه بسیار مهم است و موتور خیلی حساسی دارد
سلام و ممنون از مطلب خوب و مناسب شما، متأسفانه ماشین بنده دچار مشکل شده و در تعمیرگاه است، اما توضیحات شما و راهکار ارائه شده برای پیشگیری از تکرار موارد بعدی بسیار مفید و حتماً کمک خواهد کرد.
سلام خواهش میکنم بله حتما با رعایت کردن این نکات حتما همینطور خواهد بود
بسیاااار عالی و ممنون من همیشه نگران این بودم سانتافه که دارم باتاقان بزنه الان با خوندن این مطلب خیلی خیالم راحت شد حتما بهتون مراجعه میکنم برای بازدید ماشینم و تعویض ایویل پمپ اون
خواهش میکنم در خدمت شما هستیم