علت یاتاقان زدن سانتافه | تعمیرگاه هیوندای | تعمیرگاه تخصصی هیوندای
تعمیرگاه هیوندای | تعمیرگاه تخصصی هیوندای | تعمیرگاه کارفیکسر |carfixer | علت یاتاقان زدن سانتافه
فهرست شکل ها : |
کلمه کلیدی | ۳ علت یاتاقان زدن سانتافه |
نام نویسنده | مهسا پورنعمتی |
دپارتمان | اوج شید |
تعداد کلمات | ۸۱۴ |
مدت زمان مطالعه | ۸ دقیقه |
۳ علت مهم یاتاقان زدن هیوندا سانتاقه را بشناسید.
در ادامه این مطلب در تعمیرگاه هیوندای میخواهیم بررسی کنیم که چه عواملی موجب مشکل یاتاقان زدن خودروسانتاقه می باشد. پس از شناخت دقیق این مشکلات در تعمیرگاه تخصصی هیوندای روش هایی را برای بهبود کارایی و طول عمر آن ارائه خواهیم کرد.
۱-گشتاور خودرو چه تاثیری در خرابی یاتاقان دارد ؟
یکی از این دلایل خرابی یاتاقان این است که گشتاور موتور با وزن خودرو تناسب کافی ندارد. که اکثر تعمیرکاران و افرادی که از این ماشین استفاده میکنند نسبت به آن آگاه هستند. حجم موتور این ماشین ۲۵۰۰ و وزن اتاق آن ۱۶۵۰ کیلو است. چنان چه موتورازنوع GDI باشد نسبت به مدل MPI کم تر یاتاقان می زند. چون موتورهای GDI تولید گشتاور بیشتری نسبت به مدل MPI دارند. البته این موضوع به این معنی نیست که موتورهای GDI تعمیرگاه تخصصی هیوندای بی عیب و نقص هستند. در ادامه ی مطلب شکل ۱: تعمیرگاه هیوندای دقت کنید.

۲-اویل پمپ چیست و چه نقشی در خرابی یاتاقان دارد؟
اُیل پمپ سانتافه نیزاز نظر طراحی دارای ایراداتی است که سبب بروز یاتاقان زدن می شود. طراحی مدل نخستین اویل پمپ سانتافه دارای ضعف طراحی است. حدود یک سال است که اویل پمپ های بهبود یافته دربازار و تعمیرگاه هیوندای موجود شده اند. توصیه مجموعه تعمیرگاه کارفیکسر به شما عزیزان تعویض کردن این قطعه است. زیرا با تعویض این قطعه میتوانید از مشکلات احتمالی یاتاقان زدن در تعمیرگاه تخصصی هیوندای جلوگیری کنید.
۳-روش های صحیح و اصولی نگهداری ماشین برای کاهش اسیب به یاتاقان :
روش نگهداری اتومبیل ورانندگی غیر اصولی هم میتوانید موجب یاتاقان زدن بشود.این مورد را برای بررسی بیشترcarfixer به سه بخش تقسیم کرده ایم :
- به کار بردن روغن های نامرغوب و نامعتبربرای خودرو
- تعویض نکردن به موقع روغن خودرو که باید هر ۵ هزار کیلومتر عوض شود.
- استفاده از روغن فیلتر بی کیفیت که فشار روغن را درسیلندرها افزایش می دهد.
هزینه رفع مشکلات یاتاقان اتومبیل سانتاقه درتعمیرگاه هیوندای :
اکنون که عوامل خراب شدن یاتاقان سانتافه را شناختیم خالی از لطف نیست که هزینه های تعمیر آن را هم بدانیم. تخمین هزینه تعمیر یاتاقان با میزان آسیب آن رابطه مستقیمی دارد. هنگام شنیدن هر صدای غیر عادی از موتور حساس شوید و مورد را پیگیری کنید. بهتر است زمان را از دست ندهید و اتومبیل خود را به تعمیرگاه تخصصی هیوندای نشان دهید. این حساسیت ها میتواند از اسیب بیشتر به خودرو جلوگیری می کند . همچنین با پیگیری به موقع و برطرف کردن مشکل میتوان ازاسیب جدی دیگر بخش ها جلوگیری کرد. یادتان باشد پیشگیری بهتراست صرف هزینه های بیشتراست. چنان چه پیستون ، میلنگ و شاتون ها اسیب ببینند براورد هزینه ها بسته یه نوع قطعه و مشکل متفاوت می شود. شما میتوانید برای براورد هزینه های ماشین تان به صورت رایگان با متخصصان مجموعه تعمیرگاه کارفیکسر تماس بگیرید.

نکات استفاده از موتور شور یا جرم گیر برای موتور سانتافه :
بهتر است این کار را انجام ندهید چون ممکن است اویل پمپ ماشین بگیرد واتومبیلتان یاتاقان بزند. تمیز کردن موتور در تعمیرگاه هیوندای هم میتواند مفید و هم مضر باشد. منظورما این است که نحوه و روش تمیز کردن بسیار مهم است. نوع آب و موادی که برای شست و شو به کار برده می شود روی این موضوع اثرگذارهستند. اگر این موارد وارد قطعات الکتریکی شود و رسوب کند و رطوبت ایجاد کند اثرات مخربی دارد. استفاده از شست و شو دهنده های بی کیفیت و نامرغوب موجب خرابی بسیاری از قطعات مثل دلکو ، کوبل و … می شود. بهتر است موتور را درتعمیرگاه تخصصی هیوندای فقط یک باردرسال تمیز کنید. یادتان باشد شوینده هایی که درمنزل استفاده میکنید برای تمیز کردن موتوراتومبیل قابل استفاده نیستند. سعی کنید برای کاهش اثرات مخرب رطوبت قسمت های حساس را با پلاستیک بپوشانید.
اگر شما عزیزان تجربه مفیدی در استفاده از جرم گیر دارید با دیگردوستان در carfixer به اشتراک بگذارید.
سخنان پایانی درباره تعمیر هیوندا سانتافه در تعمیرگاه تخصصی هیوندای :
بهتر است برای رفع مشکلات اتومیبل خود به تعمیرگاه های معتبرمانند تعمیرگاه کارفیکسر مراجعه کنید.هرکاری را بهتر است به کاردان واگذار کرد. تعمیرگاه هیوندای با بکارگیری تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه به صورت تخصصی مشکلات ماشین شما را برطرف میکند. کارشناسان در هر ساعتی از شبانه روز اماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
بسیاااار عالی و ممنون من همیشه نگران این بودم سانتافه که دارم باتاقان بزنه الان با خوندن این مطلب خیلی خیالم راحت شد حتما بهتون مراجعه میکنم برای بازدید ماشینم و تعویض ایویل پمپ اون
خواهش میکنم در خدمت شما هستیم
سلام و ممنون از مطلب خوب و مناسب شما، متأسفانه ماشین بنده دچار مشکل شده و در تعمیرگاه است، اما توضیحات شما و راهکار ارائه شده برای پیشگیری از تکرار موارد بعدی بسیار مفید و حتماً کمک خواهد کرد.
سلام خواهش میکنم بله حتما با رعایت کردن این نکات حتما همینطور خواهد بود
سلام میخواستم شما به عنوان یک فرد حرفه ای راهنمایی کنید که اگه سانتافه ۲۰۱۷ صفر Gdi بخرم دیگه مشکلی بابت یاتاقان نداره؟و مثله مدل های قبل نیازی به تعویض اویل پمپ نیست؟چون در بالا فرمودید که در مدل های اولیه ایراد ساختاری دارد ممنون از پاسخ دهی شما
سلام بله در مدل های بالاتر یاتاقان زدن خیلی کمتر شده و اگر هم یاتاقان بزند از کم کاری خود مالک خودرو است چرا که انجام سرویس های دوره ایی سانتافه بسیار مهم است و موتور خیلی حساسی دارد
سلام الان موتور ماشین من یاتاقان زده و به دلیل روغن نامرغوبی بود که برام ریختند من میتونم شکایت کنم از تعویض روغنی که اینکارو کردن به نظرتون؟؟
و اینکه پوسته موتور ترک برداشته تعویض کنم بهتره یا جوشکاری کنم؟
خیر شکایتی در کار نیست چون شما فاکتوری در اختیار ندارید
در زمینه بلوکه سیلندر باید میزان خسارت وارد شده به آن مشخص شود
اگر قابل تعمیر باشد و مشکلی براش پیش نیاید تعمیر آن بسیار با صرفه تر استپ
در ضمن دیگر استفاده از موتور استوک برای خودرو های کره ایی امکان پذیر نیست و برگه سبز به موتور استوک تعلق نمیگیرد
سلام با توجه به توضیحات شما که فرمودید موتورهای Gdi در مدل های جدید اصلاح شدند دیگه ایرادی نداره با تعداد سرنشین بالا به موتور فشار بیارم و دنده ها در دور موتور بالای ۵۰۰۰ عوض شه چون فرموده بودید در موتور های معمولی MPi بهتره به خاطر وزن بالای خودرو زیاد فشار نیاریم ممنمون میشم راهنمایی کنید
سلام حتی موتور GDI هم نسبت به اتاق سانتافه ضعیف میباشد چرا که همون موتور رو خودروهای سدان هیوندای و کیا میباشد
سلام میخواستم بدونم چون این موتور Gdi اصلاح شده دیگه از بابت فشار اوردن به موتور مشکلی پیش نمیاد چون فرموده بودید برای موتور های mpi باید با ملاحظه رفت
سلام بله در موتور GDI این اتفاق بسیار کمتر شده است اما این نکته را نباید فراموش کرد در کل موتور ۴ سیلندر GDI برای اتاق سنگین سانتافه ضعیف است
سلام ببخشید من کلی تحقیق کردم و متوجه شدم خود شرکت کیا و هیوندای در فراخوان این خودرو ها همان دلایلی که شما برای یاتاقان زدن توضیح دادین رو گفته ولی برای سانتافه هایی که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ بودند این فراخوان بوده چون گفتن که مدل های جدید این مشکل خرده فلزها و پلیسه ها که باعث افت راندمان اویل پمپ میشوند را ندارن و اصلاح شدند همانطور که خودتون فرمودید میخواستم راهنمایی کنید که شما ۲۰۱۷ Gdi تا حالا مشکل دار داشتید یا اینکه همه mpi و قدیمی بودن
سلام بله درسته خود شرکت هیوندای و کیا فراخوان دادند و ایول پمپ اصلاح شده نسل دوم را روانه بازار کردند
در مدل بالاتر این مشکل رفع شده مخصوصا موتور GDI که دلیل یاتاقان زدن آنها استفاده کردن از فیلتر و روغن نا مرغوب میباشد.
سلام من سانتافه ۲۰۱۷ Gdi دارم ۱۰۰هزار تاهم رفتم بیشتر هم رو حالت اسپورت میخواستم راهنمایی بفرمایید که نیازی نیست بابت یاتاقان زدن نگران باشم چون از نمایندگی خودش کرمان موتور هم که پرسیدم گفتند یاتاقان یه ایراد طراحی بوده در موتور های mpi به خطر ناهموار بودن مسیر روغن و وجود خرده فلزهای جامانده از فلزکاری که در موتور های Gdi برطرف شده ممنمون میشم شما توضیح بفرمایی نیازی به نگرانی نیست؟؟؟؟؟
سلام خیر دلیل یاتاقان زدن موتور mpi ساختار ایول پمپ آن است ، در کل چه gdi چه mpi موتورهای ضعیفی هستند برای سانتافه و اتاق سنگین آن پس بهتر است که فشار زیادی به آن وارد نکنید
با سلام. موتور ۲۴۰۰ که روی سانتافه هست با حجم ۲۰۰۰ هم روی بعضی از محصولات کیا و هیوندا ، مثل سراتو وجود داره، آیا مدل های ۲ لیتری این موتور هم مشکل یاتاقان زدن دارن؟
سلام در موتور های ۲۰۰۰ این اتفاق بسیار بسیار کمتر شده است چرا که بخاطر پیستون های آن فشار وارد شده بر روی موتور کمتر میشود.
سلام من سانتافه ۲۰۱۶ دارم سرویسها مرتب در شرکت انجام دادم متاسفانه رو ۳۹۰۰۰کیلومتر یاتاق زد تقریبا یکماهه تحویل شرکت دادم هنوز موتور جمع نکردن میلنگ وچهارتا شاطون میخواد ومیترسم دوباره یاطاق بزنه لطفا قبل از جمع شدن موتور راهنمایی بفرمایید
سلام تمام توضیحات در این صفحه در مورد تعمیر موتور سانتافه داده شده ۱- حتما ایول پمپ تعویض شود و از ایول پمپ نسل دوم استفاده شود
۲- میلنگ سانتافه نباید از حالت استاندارد خودش خارج شود و تراش بخورد ۳- خدمات و سرویس های پس از تعمیر به موقع انجام شود.
سلام دوست عزیز موتور سانتافه شما Gdi هست یا Mpi ؟؟
سلام هم مدل های GDI وجود دارد هم MPI
باسلام دوستان عزیز سانتافه ماشین خوبی هست ولی چهار سیلند ضعیف است همون طور که دوستان گفتن اتاق سنگینی داره ولی اگر شیش سیلند بخرید خیالتون راحت تره وخرجش کمتره
سلام.اپتیما ۲۰۱۰ با موتور ۲۷۰۰ سی سی که موتور مشترک با سانتافه داره هم مشکل یاتاقان پیدا میکنه
سلام در خودروهای ۲۷۰۰ یاتاقان زدن بسیار کمتر دیده شده به علت طراحی خوبه موتور و بدنه این اتفاق در اپتیما های ۲۷۰۰ هم بسیار کم است و با رعایت کردن نکاتی مثل تعویض رون به موقع تعویض فیلتر روغن اورجینال این اتفاق به حداقل خود میرسد.
آیا موتور اپتیما ۲۰۱۰ که با سانتافه مشترک هست هم یاتاقان میزنه.یا مشکل خاصی پیدا میکنه
سلام اپتیما چون اتاق سبکتری نسبت به سانتافه دارد و همچنین چون ترنسفر ندارد و سیستم ۴ چرخ بر روی آن نصب نیست این اتفاق بسیار کمتر در آن دیده شده است.