علت یاتاقان زدن سانتافه | تعمیرگاه هیوندای | تعمیرگاه تخصصی هیوندای

علت یاتاقان زدن سانتافه

 

 

تعمیرگاه هیوندای | تعمیرگاه تخصصی هیوندای | تعمیرگاه کارفیکسر |carfixer  | علت یاتاقان زدن سانتافه

فهرست مطالب :

۳ علت مهم یاتاقان زدن هیوندای سانتاقه

اویل پمپ چیست و چه نقشی در خرابی یاتاقان دارد؟

هزینه رفع مشکلات یاتاقان اتومبیل سانتاقه درتعمیرگاه هیوندای :

نکات استفاده از موتور شور یا جرم گیر برای موتور سانتافه :

سخنان پایانی درباره تعمیر هیوندا سانتافه در تعمیرگاه تخصصی هیوندای :

 

فهرست شکل ها :

شکل ۱: تعمیرگاه حرفه ای هیوندای

شکل ۲: تعمیرگاه تخصصی خودرو های هیوندای

 

کلمه کلیدی۳ علت یاتاقان زدن سانتافه
نام نویسندهعلی صبور
دپارتمانکارفیکسر
تعداد کلمات۸۱۴
مدت زمان مطالعه۸ دقیقه

 

۳ علت مهم یاتاقان زدن هیوندا سانتاقه را بشناسید.

در ادامه این مطلب در تعمیرگاه هیوندای میخواهیم بررسی کنیم که چه عواملی موجب مشکل یاتاقان زدن خودروسانتاقه می باشد. پس از شناخت دقیق این مشکلات در تعمیرگاه تخصصی هیوندای روش هایی را برای بهبود کارایی و طول عمر آن ارائه  خواهیم کرد.

۱-گشتاور خودرو چه تاثیری در خرابی یاتاقان دارد ؟

یکی از این دلایل خرابی یاتاقان این است که گشتاور موتور با وزن خودرو تناسب کافی ندارد. که اکثر تعمیرکاران و افرادی که از این خودرو استفاده میکنند نسبت به آن آگاه هستند. حجم موتور این ماشین ۲۴۰۰ و وزن اتاق آن ۱۶۵۰ کیلو است. چنان چه موتور از نوع GDI باشد نسبت به مدل MPI  کم تر یاتاقان می زند. چون موتورهای GDI تولید گشتاور بیشتری نسبت به مدل MPI دارند. البته این موضوع به این معنی نیست که موتورهای  GDI  بی عیب و نقص هستند.

 

علت یاتاقان زدن سانتافه

شکل ۱: تعمیرگاه هیوندای

۲-اویل پمپ چیست و چه نقشی در خرابی یاتاقان دارد؟

اُیل پمپ سانتافه نیزاز نظر طراحی دارای ایراداتی است که سبب بروز یاتاقان زدن می شود.  طراحی مدل نخستین اویل پمپ سانتافه دارای ضعف طراحی است. حدود یک سال است که اویل پمپ های بهبود یافته دربازار و تعمیرگاه هیوندای موجود شده اند. زیرا با تعویض این قطعه میتوانید از مشکلات احتمالی یاتاقان زدن در تعمیرگاه تخصصی هیوندای جلوگیری کنید.

۳-روش های صحیح و اصولی نگهداری ماشین برای کاهش اسیب به یاتاقان :

روش نگهداری اتومبیل ورانندگی غیر اصولی هم میتوانید موجب یاتاقان زدن بشود:

  • به کار بردن روغن های نامرغوب و نامعتبر برای خودرو
  • تعویض نکردن به موقع روغن خودرو که باید هر ۵ هزار کیلومتر عوض شود.
  • استفاده از روغن فیلتر بی کیفیت که فشار روغن را درسیلندرها کاهش می دهد.

هزینه رفع مشکلات یاتاقان اتومبیل سانتاقه درتعمیرگاه هیوندای :

اکنون که عوامل خراب شدن یاتاقان سانتافه را شناختیم خالی از لطف نیست که هزینه های تعمیر آن را هم بدانیم. تخمین هزینه تعمیر یاتاقان با میزان آسیب آن رابطه مستقیمی دارد. هنگام شنیدن هر صدای غیر عادی از موتور حساس شوید و مورد را پیگیری کنید. این حساسیت ها میتواند از اسیب بیشتر به خودرو جلوگیری می کند . همچنین با پیگیری به موقع و برطرف کردن مشکل میتوان از اسیب جدی دیگر بخش ها جلوگیری کرد. یادتان باشد پیشگیری بهتراست صرف هزینه های بیشتراست. چنان چه پیستون ، میلنگ و شاتون ها اسیب ببینند براورد هزینه ها بسته یه نوع قطعه و مشکل متفاوت می شود. شما میتوانید برای براورد هزینه های ماشین تان به صورت رایگان با متخصصان مجموعه تعمیرگاه کارفیکسر تماس بگیرید.

موتور جرم گرفته هیوندای سانتافه

شکل ۲: تعمیرگاه تخصصی هیوندای

نکات استفاده از موتور شور یا جرم گیر برای موتور سانتافه :

ریختن مواد شستشو و شوینده در داخل موتور باعث میشود که تمام جرم های داخل موتور در داخل کارتر جمع شوند و توری اویل پمپ دچار گرفتگی شود و باعث کاهش فشار روغن شود و خودرو یاتاقان بزند. بهتر است که برای از بین بردن جرم های داخل موتور چند مرتبه روغن موتور خودروی خود را زود به زود تعویض کنید تا جرم ها تا حدودی بر طرف شود اگر جرم ها گیرس کرده باشند داخل موتور حتما باید موتور باز شود و اورهال شود.

سخنان پایانی درباره تعمیر هیوندا سانتافه در تعمیرگاه تخصصی هیوندای :

بهتر است برای رفع مشکلات اتومیبل خود به تعمیرگاه های معتبرمانند تعمیرگاه کارفیکسر مراجعه کنید.هرکاری را بهتر است به کاردان واگذار کرد. تعمیرگاه هیوندای با بکارگیری تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه به صورت تخصصی مشکلات ماشین شما را برطرف میکند. کارشناسان در هر ساعتی از شبانه روز اماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.

 

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
54 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
صوفی
3 ماه قبل

سلام ، آیا برای تعویض اویل پمپ سانتافه DM باید موتور پیاده شود یا با باز شدن کارتر روغن از زیر هم امکان دارد ؟ آیا امکان تست سلامت اویل پمپ وجود دارد ؟

ح.ا
3 ماه قبل

سلام ، ممنون بابت اطلاعاتی که دادید ، سوالی داشتم از خدمتتون، بنظرتون برای اسپورتیج ۱۶۰ هزارتا کار کرده با موتور ۲۴۰۰ mpi که روغنش همیشه ۵۰۰۰ هزار با فیلتر اصلی تعویض شده نیاز به تعویض اویل پمپ هست ؟ متا سفانه قیمت روز این مدل پمپ نزدیک ۳۵ ملیون شده و واقعا هزینه سنگینیه ! سوال دیکم‌مربوط به بازدهی اویل پمپ هست آیا درسته بازدهی پمپ بعد از کار کرد بالا کم میشه و هرز و کچل شدن دندهارو داریم ؟ بطور کلی آیا راهی برای سنجش بازدهی اویل پمپ هست بدون باز کردن موتور و کارتل؟ خیلی ممنون

مهدی
7 ماه قبل

سلام سانتافه ۳۵۰۰ سی سی دارم رفتم تعویض روغن کردم تعویض روغنی گفت از داخل کارتل صدای حالت خر خر میاد ماشین ۲۳۰ هزار کار هست چراغ روغن هم اصلا روشن نمیشه روغنم هم ادینول هر ۵ هزار عوض میکنم باید اویل پمپ باز کنم یا ن ۵ساله من سوارم از ۹۰ هزار کار تا الان مشکلی نداشت ایا نیازه اویل پمپ باز کنم یا ن ممنون

آخرین ویرایش7 ماه قبل توسط مهدی
ناصح
7 ماه قبل

سلام
من یه وراکروز رو آمانتی از دوستی گرفتم و با اینکه تازه روغن تعویض کرده بود توی راه متوجه شتاب کم ماشین شدم و مدت زیادی طول‌ نکشید که شروع به تق تق زدن کرد و ماشین رو خاموش کردم یه دودی از داخل موتور بلند شد و زیرش هم کمی روغن ریخت آوردمش تعمیر گاه و استادکار میگه زیرش رو باز کردم و احتمالا بایستی موتور رو تعویض کنی و خیلی نگران و ناراحتم اگه میشه راهنمایی کنید ممنون

رضا بهشتی
11 ماه قبل

سلام. بنده یک خودرو اسپوتیج جی تی لاین نیوفیس مدل ۲۰۱۶ دارم که دارای موتور GDI 2400 با کارکرد نزدیک ۷۰۰۰۰ کیلومتر هست که سرویسهای موتور همیشه سر وقت یا گاها زودتر از موعد انجام شده و از روغن و فیلتر باکیفیت استفاده شده.. طبیعتاً وزنش هم از سانتافه کمتره. میخواستم بدونم که ۱) چقدر برای این ماشین احتمال یاتاقان زدن به دلیل ایراد فنی وجود داره؟ و ۲) به من گفتند قبل از تعویض روعن بعدی، از مواد پایه روغنی مخصوص فلاشینگ موتور استفاده کنم تا جرمهای احتمالی که در مسیر روغن قرار گرفته رو شستشو بده و خارج کنه. میخواستم نظرتون رو بدونم. ممنونم.

شهرام
1 سال قبل

فراخون اویل پمپ برای مدل ١۴و١۵ هنوز هم میشه اقدام کرد و چه خدماتی نمایندگی میدهد

شهرام
1 سال قبل

سلام دوستان ماشین من سانتافه ٢٠١۵ دفعه دوم هست یاتاقان زده تعمیر کار میگه پیجهای اویل پمپ به بلوکی سیلندر رزوه مالونده شل شده خالا میخوا فنر بندازه بنظر شما جوش قلاویز بهتره یا فنر و اینکه اویل پمپ اگر سالم باشه خودشو ببندم یا اویل پمپ نسل درم توضیح اینکه تعمیر اول در سه هزار کارکرد و الان در هشتاد هزار یاتاقان زده تعمیر کار میگه بلوکی سیلندر از جنس المینیوم هست و پیچ فولادی و در بعضی موارد پیش میا که رزره یا پیچ مالونده میشه یا رزوه خراب میشه اویل پمپ شل میشه و در نهایت فشار روغن کم میشه و یاتاق میزنه

آخرین ویرایش1 سال قبل توسط شهرام
میثم احمدپور
2 سال‌ قبل

سلام و درود ، آیا ممکنه اپتیما ۲۴۰۰ در سرعت بالا ،حدود ۲۰۰ کیلومتر یاتاقان بزنه؟؟؟

علی
2 سال‌ قبل

سلام یه سانتافه ۲۰۱۵ دارم دادم به مکانیک درست کنه یاتاقان زده بود ۳۵میلیون هزینه برداشت دوباره بعد از ۲روز که‌ تحویل گرفتم دوباره شاتون زده وآتش گرفت حالا مکانیک قبول دارنیست که مشکل ازاون بوده یه راهنمایی بفرماییداویل پمپ روگفته تعویض کردم ولی ازخودش روشستشوداده انداخته روماشین امکانش هست که ازاویل پمپ باشه که شاتون زده

آخرین ویرایش2 سال‌ قبل توسط علی
مهدی
2 سال‌ قبل

با سلام
من سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ دارم
مدتیه چراغ پمپ روشن و خاموش میشه و موتور خوب کار نمیکنه میخواستم بدونم مشکل از کجاست و چقدر هزینه داره و چه مدت تعمیرش طول میکشه چون من شمال زندگی میکنم باید برای بازدید برنامه ریزی کنم ممنون

ابي
2 سال‌ قبل

سلام

ممنون از توضیحات کاملتون
سوالی که برای من پیش اومده اینه که در موتورهای ٣/٣ لیتری شش سیلندر هم این مشکل هست یا خیر
تشکر از شما

فرهاد
2 سال‌ قبل

سلام
ممنون از مطالب خوب شما . یه خودرو سانتافه ۲۰۱۶ وارداتی با موتور mpi دارم . الان کیلومتر ۱۰۰ هزار رفته . با توجه به اینکه خودرو وارداتیه، لازمه اویل پمپ تعویض بشه ؟ در صورت مثبت بودن از کجا میشه اویل پمپ اصلی پیدا کرد .
من از شهرستان در خدمت شما هستم .
تشکر

داود
2 سال‌ قبل

سلام سرویس اویل پمپ چیست.
با توجه به بالا بودن قیمت این قطعه سرویس و استفاده مجدد از اویل پمپ جواب میدهد.
مشکل قبلی خودرو بخاطر کیفیت بد روغن بوده .تشکر

فرهاد
2 سال‌ قبل

سلام استاد عزیز
خودرو سانتافه ۲۰۱۶ با موتور mpi دارم . این خودرو وارداتی هست الان هم ۱۰۰ هزار رفته .
لطفا راهنمایی بفرمایید. آیا باید اویل پمپ تعویض شود
چه نوع اویل پمپ خریداری و از کجا خرید نمایم .

هادی مرندی
3 سال‌ قبل

عالی

محمد رضا
3 سال‌ قبل

آیا موتور اپتیما ۲۰۱۰ که با سانتافه مشترک هست هم یاتاقان میزنه.یا مشکل خاصی پیدا میکنه

محمد رضا
3 سال‌ قبل

سلام.اپتیما ۲۰۱۰ با موتور ۲۷۰۰ سی سی که موتور مشترک با سانتافه داره هم مشکل یاتاقان پیدا میکنه

شایان
3 سال‌ قبل

باسلام دوستان عزیز سانتافه ماشین خوبی هست ولی چهار سیلند ضعیف است همون طور که دوستان گفتن اتاق سنگینی داره ولی اگر شیش سیلند بخرید خیالتون راحت تره وخرجش کمتره

Amir
3 سال‌ قبل

سلام من سانتافه ۲۰۱۶ دارم سرویسها مرتب در شرکت انجام دادم متاسفانه رو ۳۹۰۰۰کیلومتر یاتاق زد تقریبا یکماهه تحویل شرکت دادم هنوز موتور جمع نکردن میلنگ وچهارتا شاطون میخواد ومیترسم دوباره یاطاق بزنه لطفا قبل از جمع شدن موتور راهنمایی بفرمایید

محمدعلی
3 سال‌ قبل
پاسخ به  Amir

سلام دوست عزیز موتور سانتافه شما Gdi هست یا Mpi ؟؟

بیژن
3 سال‌ قبل

با سلام. موتور ۲۴۰۰ که روی سانتافه هست با حجم ۲۰۰۰ هم روی بعضی از محصولات کیا و هیوندا ، مثل سراتو وجود داره، آیا مدل های ۲ لیتری این موتور هم مشکل یاتاقان زدن دارن؟

محمدعلی
3 سال‌ قبل

سلام من سانتافه ۲۰۱۷ Gdi دارم ۱۰۰هزار تاهم رفتم بیشتر هم رو حالت اسپورت میخواستم راهنمایی بفرمایید که نیازی نیست بابت یاتاقان زدن نگران باشم چون از نمایندگی خودش کرمان موتور هم که پرسیدم گفتند یاتاقان یه ایراد طراحی بوده در موتور های mpi به خطر ناهموار بودن مسیر روغن و وجود خرده فلزهای جامانده از فلزکاری که در موتور های Gdi برطرف شده ممنمون میشم شما توضیح بفرمایی نیازی به نگرانی نیست؟؟؟؟؟

امیر
3 سال‌ قبل

سلام ببخشید من کلی تحقیق کردم و متوجه شدم خود شرکت کیا و هیوندای در فراخوان این خودرو ها همان دلایلی که شما برای یاتاقان زدن توضیح دادین رو گفته ولی برای سانتافه هایی که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ بودند این فراخوان بوده چون گفتن که مدل های جدید این مشکل خرده فلزها و پلیسه ها که باعث افت راندمان اویل پمپ میشوند را ندارن و اصلاح شدند همانطور که خودتون فرمودید میخواستم راهنمایی کنید که شما ۲۰۱۷ Gdi تا حالا مشکل دار داشتید یا اینکه همه mpi و قدیمی بودن

سهیل
3 سال‌ قبل

سلام با توجه به توضیحات شما که فرمودید موتورهای Gdi در مدل های جدید اصلاح شدند دیگه ایرادی نداره با تعداد سرنشین بالا به موتور فشار بیارم و دنده ها در دور موتور بالای ۵۰۰۰ عوض شه چون فرموده بودید در موتور های معمولی MPi بهتره به خاطر وزن بالای خودرو زیاد فشار نیاریم ممنمون میشم راهنمایی کنید

سهیل
3 سال‌ قبل
پاسخ به  علی صبور

سلام میخواستم بدونم چون این موتور Gdi اصلاح شده دیگه از بابت فشار اوردن به موتور مشکلی پیش نمیاد چون فرموده بودید برای موتور های mpi باید با ملاحظه رفت

فرهاد
3 سال‌ قبل

سلام الان موتور ماشین من یاتاقان زده و به دلیل روغن نامرغوبی بود که برام ریختند من میتونم شکایت کنم از تعویض روغنی که اینکارو کردن به نظرتون؟؟
و اینکه پوسته موتور ترک برداشته تعویض کنم بهتره یا جوشکاری کنم؟

امیرحسین
3 سال‌ قبل

سلام میخواستم شما به عنوان یک فرد حرفه ای راهنمایی کنید که اگه سانتافه ۲۰۱۷ صفر Gdi بخرم دیگه مشکلی بابت یاتاقان نداره؟و مثله مدل های قبل نیازی به تعویض اویل پمپ نیست؟چون در بالا فرمودید که در مدل های اولیه ایراد ساختاری دارد ممنون از پاسخ دهی شما

ابراهیمی
3 سال‌ قبل

سلام و ممنون از مطلب خوب و مناسب شما، متأسفانه ماشین بنده دچار مشکل شده و در تعمیرگاه است، اما توضیحات شما و راهکار ارائه شده برای پیشگیری از تکرار موارد بعدی بسیار مفید و حتماً کمک خواهد کرد.

مجیدی
3 سال‌ قبل

بسیاااار عالی و ممنون من همیشه نگران این بودم سانتافه که دارم باتاقان بزنه الان با خوندن این مطلب خیلی خیالم راحت شد حتما بهتون مراجعه میکنم برای بازدید ماشینم و تعویض ایویل پمپ اون

54
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx