Cvt هیوندای آزرا

Cvt هیوندای آزرا

تعویض انواع سی وی تی های خودروهای هیوندای و کیا با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت در کمترین زمان در تعمیرگاه تخصصی هیوندای کارفیکسر انجام می شود.

توجه داشته باشید که مشکل خرابی Cvt هیوندای آزرا فقط برای این خودرو نیست بلکه در تمام خودرو های، سانتافه، سورنتو، سراتو، اپتیما، سوناتا و… ممکن است وجود داشته باشد.

یک ایراد شایع در موتور خودروهای آزرا، جنسیس، وراکروز، سورنتو مربوط به (cvvt) های خودرو است این ایراد به این صورت است که صبح ها وقتی ماشین استارت زده می شود در دقایق اولیه کارکرد موتور صدای تق تق تق خفیف از داخل اتاق موتور شنیده می شود.

cvt خودرو مخفف عبارت (continusly_variable_valve_time) است که ترجمه ی واژه ای دقیقی ندارد ولی در توضیح عملکرد این سیستم که باز و بست مداوم و متغیر سوپاپ های خودرو است می شود معنی عبارت لاتین را بهتر درک کرد.

سی وی تی یا (cvvt) چه عملکردی دارد و شکل قطعه به چه صورت است؟

سی وی تی

cvt آزرا
سی وی تی هیوندای و کیا

همان‌طوری که در تصاویر بالا مشاهده می فرمایید این دنده ی متغیر یا همان سی وی تی یا دنده سر میل سوپاپ است که محل قرار گیری آن روی میل سوپاپ ها است.

زنجیر تایم خودرو روی قسمت چرخ دنده مانند که در شکل مشاهده می فرمایید با میل لنگ درگیر و باعث چرخش میل سوپاپ می شود.

این بخش در خودرو های امروزی نقش بسیار مهمی در شتاب و قدرت موتور و افزایش راندمان و بهسوزی سوخت موتور دارد.

توضیحاتی که در این بخش راجع به سی وی تی خودرو آزرا داده شده برای همه خودرو های دارنده تکنولوژی فوق صادق است.

خرابی Cvt هیوندای آزرا

همان طوری که در شکل زیر میبینید خرابی یا عدم خرابی سی وی تی به صورت عینی قابل مشاهده نیست.

بنابراین خرابی این قطعه را باید از طریق نشانه های متوجه شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعویض سی وی وی تی هیوندای می توانید به مطلب مرتبط آن مراجعه کنید.

نشانه های خرابی سی وی تی آزرا

• صدای ایجاد شده در لحظه ی استارت وقتی موتور سرد است
• باز شدن و بازدید جداره های داخلی سی وی تی و مشاهده نشانه های خرابی

سی وی تی cvt
نمایی از داخل سی وی تی cvt
Cvt هیوندای
سی وی تی هوا
نمای داخلی از سی وی تی خراب شده
نمای داخلی از سی وی تی خراب شده

همان طور که در شکل بالا مشاهده می کنید یک عدد سی وی تی به صورت کامل باز ده است.

عامل اول یعنی صدا در هنگام اول قابل مشاهده نیست اما در مورد نشانه ی دوم خط و خش و ساییدگی فلز روی فلز داخل جداره سی وی تی قابل مشاهده است.

دقت کنید در خودرو های هیوندای آزرا (۲۰۰۶-۲۰۰۹) طبق اعلام کمپانی هیوندای سی وی تی های نصب شده دارای ایراد طراحی بوده و تأکید شده حتماً تعویض گردد.

خرابی Cvt هیوندای آزرا چه خساراتی را ایجاد می کند؟

اولاً در مورد صدای سی وی تی خراب نکته مهم این است که خرابی این قطعه افزایش صدا ندارد.

بعضی از افراد تعویض سی وی تی را به دلیل صدای کم به تأخیر می اندازند و تصور می کنند هر موقع صدا افزایش یافت باید برای تعویض اقدام کنند.

این تصوری بسیار غلط است. صدای سی وی تی متفاوت است از صدای یاتاقان است که شدت و ضعف دارد.

خوردگی و ساییدگی اجزای داخلی موجب قفل شدن سی وی تی شده که باعث پارگی زنجیر تایم و خساراتی از قبیل کج شدن ساق سوپاپ و آسیب دیدن کفه پیستون ها می شود.

این مطلب به دلیل مشاهده موارد بسیار زیاد از ایراد شایع در سی وی تی ها به خصوص در مورد خودرو هیوندای آزرا (۲۰۰۶-۲۰۰۹) نوشته شده تا عزیزان و همراهان گرامی ضمن درک بهتر از عملکرد سی وی تی و ایرادات آن و به خصوص مالکین محترم خودرو های هیوندای آزرا ذهنیت بهتری هنگام مراجعه به تعمیرگاه برای برطرف کردن ایراد خودروی خود داشته باشند.

تعمیر گیربکس سی وی تی (CVT)، که یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های مکانیکی خودرو محسوب می‌شود، نیازمند دانش و تجربه بالایی است.

متخصصان کارفیکسر با استفاده از دانش فنی پیشرفته و تجهیزات مدرن، این نوع خدمات تعمیراتی را به شکلی دقیق و حرفه‌ای ارائه می‌دهند.

تاریخچه هیوندای آزرا: از ابتدا تا امروز

هیوندای آزرا که به خاطر ظرافت، راحتی و پیشرفت های تکنولوژیکی شهرت دارد، از زمان آغاز به کار، تحول قابل توجهی را تجربه کرده است.

سفر آزرا گواهی بر تعهد هیوندای به نوآوری، کیفیت و رضایت مشتری است.

در این بخش، نگاهی دقیق تر به تاریخچه هیوندای آزرا خواهیم داشت و شروع آن را تا جایگاه فعلی آن در دنیای خودرو دنبال می کنیم.

تولد هیوندای آزرا: روزهای اولیه

هیوندای آزرا اولین بار در سال ۱۹۸۶ وارد بازار شد و در ابتدا با نام هیوندای گرانجور معرفی شد.

این مدل نسل اول گامی جسورانه برای هیوندای بود و هدف آن ورود به بازار خودروهای لوکس بود.

Grandeur نمادی از تجمل و پیچیدگی بود که دارای فضای داخلی راحت، سواری نرم و طراحی جلوتر از زمان خود بود.

نسل دوم: در آغوش گرفتن تغییر (۱۹۹۲-۱۹۹۸)

نسل دوم پیشرفت های قابل توجهی در طراحی، ایمنی و عملکرد داشته است.

هیوندای گزینه های موتور جدید، از جمله موتورهای V6 قوی‌تر را معرفی کرد و پیشرفت هایی در فناوری خودرو ایجاد کرد که تجربه رانندگی را افزایش داد.

این دوره برای هیوندای بسیار مهم بود زیرا شروع به ایجاد شهرت برای ارائه محصولات لوکس با قیمت مقرون به صرفه کرد.

نسل سوم و چهارم: گسترش جهانی (۱۹۹۸-۲۰۱۱)

همانطور که هیوندای به نوآوری خود ادامه داد، نسل سوم (۱۹۹۸-۲۰۰۵) و چهارم (۲۰۰۶-۲۰۱۱) آزرا شاهد محبوبیت این مدل فراتر از کره جنوبی، به ویژه در بازارهایی مانند آمریکای شمالی، چین و خاورمیانه بود.

آزرا به دلیل قابل اطمینان بودن، فضای داخلی جادار و ویژگی‌ های ممتازی که اغلب در خودروهای لوکس گران‌تر موجود بود، شناخته شد.

این نسل ها دارای ارتقاء قابل توجهی در ویژگی های ایمنی، عملکرد موتور و راحتی بودند که موقعیت آزرا را به عنوان یک بازیگر مهم در بازار سدان های فول سایز مستحکم کرد.

نسل پنجم: یک جهش به جلو (۲۰۱۱-۲۰۱۷)

نسل پنجم آزرا که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، بازی را تغییر داد. این خودرو یک زبان طراحی جدید جسورانه به نام Fluidic Sculpture را به نمایش گذاشت که به آزرا ظاهری بسیار مدرن و شیک‌تر داد.

فضای داخلی با مواد باکیفیت و آخرین فناوری، از جمله سیستم های ناوبری پیشرفته، ویژگی های ایمنی و گزینه های سرگرمی ارتقا یافت. این نسل به ویژه به دلیل تعادل عملکرد، تجمل و ارزش مورد استقبال قرار گرفت.

نسل ششم: آزرا امروز (۲۰۱۷ تا کنون)

آخرین نسل هیوندای آزرا این مدل را به اوج جدیدی رسانده است.

آزرا فعلی که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، تعهد هیوندای به نوآوری را با طراحی پیشرفته، فناوری پیشرفته و قابلیت‌های عملکردی بهبود یافته نشان می‌دهد.

آزرا اکنون دارای نمای بیرونی زیباتر، فضای داخلی مجلل با مواد درجه یک و مجموعه ای از فناوری های ایمنی و راحتی پیشرفته است.

این خودرو به گزینه های موتور قدرتمند مجهز شده است و تجربه رانندگی را فراهم می کند که رقیب بسیاری از برندهای لوکس است.

آینده هیوندای آزرا

همانطور که به آینده می نگریم، هیوندای همچنان مرزهای امکان پذیر در صنعت خودرو را پیش می برد.

هیوندای آزرا از یک شروع ساده به یک مدل پرچمدار تبدیل شده است که نشان دهنده تعهد این برند به کیفیت، لوکس بودن و نوآوری است.

با هر نسل، هیوندای به بازخورد مشتریان گوش داده و با تقاضاهای در حال تغییر بازار سازگار شده است و اطمینان حاصل می کند که آزرا یک انتخاب مرتبط و قانع کننده برای مصرف کنندگانی که به دنبال تجمل و ارزش هستند، باقی می ماند.

داستان هیوندای آزرا هنوز به پایان نرسیده است.

با پیشرفت‌های مداوم در فناوری خودروهای الکتریکی، رانندگی خودران نسل های آینده آزرا نوآورانه تر، دوست‌دار محیط‌زیست و مدرن تر خواهند بود.

همانطور که همچنان شاهد تکامل هیوندای آزرا هستیم، واضح است که این مدل همچنان در خط مقدم خط تولید هیوندای باقی خواهد ماند و بهترین چیزی را که این برند ارائه می دهد را به نمایش می گذارد.

تاریخچه هیوندای آزرا فقط مربوط به خود خودرو نیست، بلکه نشان دهنده سفر بی وقفه هیوندای برای برتری و نوآوری در صنعت خودروسازی است.

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
73 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمدرضا
1 ماه قبل

دور موتور میاد روی ۵۰۰

علی
4 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
سوناتا ۶ سیلندر دارم ماشین یه دفعه چک شروع به چشمک زدن میکنه ۵ میشه بیشتر تو جاده خاموش روشن میکنم خوب میشه چند کیلومتر میرم دوباره میزنه خطا احتراق ناقص در همه سیلندرها یا رندومی P0300 میده شمع و کویل ها هم سالم پیش هرکی میبرم میگن کویل مشکل داره هیچ کس عیبشو نمیفهمه ممنون میشم راهنماییم کنید واقعا نمیدونم چکارش کنم

ادمین
1 ماه قبل
پاسخ به  علی

خطای P0300 به مشکل «احتراق ناقص» در چندین سیلندر اشاره دارد که می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. اگر شمع‌ها و کویل‌ها سالم هستند و خطا همچنان وجود دارد، ممکن است دلایل دیگری نیز باعث این مشکل شده باشند. در ادامه چند دلیل احتمالی را بررسی می‌کنیم:

پمپ بنزین یا سیستم سوخت‌رسانی: یکی از دلایل رایج احتراق ناقص، فشار یا جریان ناکافی سوخت به موتور است. ممکن است پمپ بنزین ضعیف شده باشد یا فیلتر سوخت گرفتگی داشته باشد. این موضوع می‌تواند باعث کاهش فشار سوخت و ایجاد مشکل در احتراق شود.

انژکتورها: اگر انژکتورها درست کار نکنند (مثل گرفتگی یا نشتی)، سوخت به‌درستی به سیلندرها نمی‌رسد و این می‌تواند باعث احتراق ناقص شود.

سنسورهای موتور: سنسورهای مختلفی مانند سنسور موقعیت میل‌لنگ (CKP) یا سنسور موقعیت میل‌سوپاپ (CMP) ممکن است اطلاعات غلط به ECU (کامپیوتر خودرو) ارسال کنند و باعث ایجاد اختلال در زمان‌بندی احتراق شوند.

سیستم تهویه کربن (EVAP): نشت در سیستم تهویه کربن یا عملکرد نادرست دریچه‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکل در مخلوط سوخت و هوا شود.

واشر سرسیلندر: اگر واشر سرسیلندر آسیب دیده باشد، ممکن است باعث نشت هوا یا مایع خنک‌کننده به سیلندرها و ایجاد احتراق ناقص شود.

مشکل در کامپیوتر موتور (ECU): خرابی یا نقص در ECU ممکن است باعث ارسال سیگنال‌های نادرست به کویل‌ها و انژکتورها شده و در نتیجه احتراق ناقص ایجاد شود.

پیشنهاد می‌کنم ماشین را به تعمیرگاه تخصصی کارفیکسر بیارد که توانایی تست دقیق‌تر سیستم‌های موتور را دارد. استفاده از دستگاه دیاگ حرفه‌ای که قابلیت خواندن داده‌های لحظه‌ای (Live Data) می‌تواند به شناسایی دقیق‌تر مشکل کمک کند.

محمد
8 ماه قبل

سلام ازرا ۲۰۰۸ دارم خطای سنسور میل سوپاپ داره و اصا جون نداره سنسور عوض کردم خطای نرف عیب از چی میتونه باشه ممنون

ادمین
7 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام تایم موتور یا سی وی وی تی ها مشکل دارد

Javid
9 ماه قبل

سلام مجدد
موتور آزرا جمعا ۴ تا cvt داره؟ آیا هر ۴ تا باید عوض بشه ؟

ادمین
7 ماه قبل
پاسخ به  Javid

سلام برخی ازرا ها تا مدل های ۲۰۱۰ دو تا سی وی وی تی دارد و ۲۰۱۰ به بالا تر ۴ تا بله باید همشون تعویض شوند

Javid
9 ماه قبل

سلام مهندس جان
من یک آزرا ۲۰۰۹ تازه خریدم،۱۰ روز پیش روغن آیسین ۵w40 ریختم، امروز برای اولین بار بعدازظهر موقع استارت ی صدای عجیبی از موتور اومد و فوری قطع شد، مال cvtهست؟
برای تعویض cvt موتور باید کامل باز بشه؟ هزینه قطعه و تعمیر چقدر هست حدودا؟

ادمین
7 ماه قبل
پاسخ به  Javid

سلام هم در جا می توان تعویض کرد و هم می توان موتو را باز کرد برای تمیز کار کردن بهتر است موتور را کامل در آورد برای بر آورد هزینه لطفا تماس بگیرد به علت نوسانات شدید دلاری قطعات

مهدی
11 ماه قبل

سلام و عرض ادب
بنده سوناتا ۲۰۰۹ دارم . بعلت مشکل در سرسیلندر سرسیلندر اسپرتیج ۲۰۱۴ خریداری کردم و روی موتور نصب کردم
ولی متاسفانه چراغ چک روشن شده و خطای سنسور سی وی تی میزنه و ماشین شتاب خوبی نداره
با توجه به اینکه از سنسورهای سرسیلندر خودش استفاده کردم . آیا سنسور سوناتا با اسپرتیج فرق داره .؟ یا اینکه قسمت داخلی سر سیلند باهم متفاوت هستند ؟
قبلا از راهنمایی شما کمال تشکر را دارم

ادمین
10 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

سلام
خیر فرقی نداره
ممکن است تایم خودرو اشتباه گرفته شده باشه ابتدا تایم رو چک کنید

مهدی
11 ماه قبل

باسلام ایا سر سیلندر سوناتا ۲۰۰۹ با اسپورتیج ۲۰۱۴ فرق داره
هر دو ۲ cvt هستند
ایا سنسور سو وی تی انها نتفاوت هست ؟

ادمین
10 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

با سلام سنسور های OCV فرق میکنه

Habib
11 ماه قبل

با سلام وتشکر از صبر وحوصله شما استاد گرامی. بنده اپیروس ۲۰۰۰۹ دارم که امسال یاتاق زد و بدون روشن کردن با جرپقیل بردم تعمیرگاه تعمیر موتور، شامل تعویض اویل پمپ، یاتاقان ها، ۴تا از شاتون ها. و… الان که ماشین آوردم متاسفانه روز اول جوش آورد وشلنگ رادیاتور ترکاند! شلنگ رادیاتور عوض کردم. ماشین روشن میکنم زود شلنگ رادیاتور پرباد میشه! و موتور ماشین خیلی داغ، ولی رادیاتور آنچنان داغ نیست؟ علت چیست؟ و بعصی وقت ها میخوام استارت بزنم، استارت نمیخوره!؟ با اینکه باتری نو خریدم، عین اینکه باتری
ضعیف شده استارت نمیزنه وبا چند بار بازی با سویچ استارت میزنه وصدای cvt چند پانیه میادش؟ لطفا راهنمایی کنید؟ با سپاس استاد محترم

ادمین
10 ماه قبل
پاسخ به  Habib

سلام ممنون از شما
ابتدا ترموستات را چک کنید
در مرحله دوم اطمینان پیدا کنید که فن دور کند و دور تند حتما به موقع بزند

1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ازرا مدل ۲۰۰۹دارم استارت میزنم به ماشین دیر روشن میشه علتش میتونه از سی وی تی باشه

ادمین
10 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام
خیر زیاد استارت خوردن ربطی به سی وی تی ندارد

mrmh70@yahoo.com
5 ماه قبل
پاسخ به  علی

من هم قبلا با این مشکل رو برو شدم
مشکلم از صافی پمپ بنزین بود که غیر اصل انداخته بودند

حسین
1 سال قبل

سلام.باعرض خسته نباشید.جناب مهندس آزرا۲۰۰۸دارم صبح هاروشن میکنم دوثانیه صدای بدی میده ولی بعدش کل روزیک صدای ضعیف تق تق که ازداخل کابین شنیده میشه خیلی ضعیف میخواستم ببینم عیب ازچیه؟ممنون تشکر

ادمین
1 سال قبل
پاسخ به  حسین

سلام صدای سی وی وی تی هستش باید تعویض کنید

امیر
1 سال قبل

سلام مهندس بنده یک سوناتا مدل ۲۰۰۶ دارم صبح که روشنش میکنم بعداز چند ثانیه یک صدا شبیه به صدای فیلر شروع میشه بعداز گرم شدن صدا خیلی کم میشه در ضمن سوناتا چهار سیلندر هست دلیل این صدا از چی می‌تونه باشه

ادمین
1 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام احتمالا صدای پیستون و گجنپبین باشه خودرو باید از نزدیک بررسی شود

علی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من آزرا ۲۰۰۹ دارم سی وی تی و سنسورای او سی وی هردو عوض کردم ولی الان موتور کاتف داره و شتاب نمیگیره صدای خفگی میده انگار یکی نگهش داشته .صبح وقتی ک سرد هست روشن میکنم چند بار استارت بزنم و نگه دارم تا روشن بشه

سید مجتبی
1 سال قبل

سلام

ماشین سمند اف ۷ هست . وقتی موتور خنک هست صدایی نداره ولی وقتی ماشین گرم میشه صدای سی وی تی میده. اول اینکه این مشکل از چی میتونه باشه
دوم اینکه من همیشه روغن اس ال استفاده میکنم ولی وقتی روغن اس ام استفاده میکنم حتی موتور گرم هم باشه صدای سی وی تی نمیده

ممنون میشم راهنمایی کنید .

با تشکر فراوان

حمید رضا
2 سال‌ قبل

سلام وقت بخیر ماشین آزرا ۲۰۱۰ دارم یک روزه هنگام کم کردن سرعت یا عبور از سرعت گیر صدای تق تق از زیر ماشین شنیده میشه و چند ثانیه بیشتر طول نمیکشه میخاستم ببینم مشکل از کجاس؟

ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  حمید رضا

سلام با توضیحاتی که شما میدید احتمالا صدای موجگیر یا کالیپر ترمز باشد برای تشخیض دقیق تر باید خودرو از نزدیک بررسی شود

سهراب
2 سال‌ قبل

سلام سوناتا ۲۰۰۷ دارم وقتی روشن میشه بعد از اینکه یکم گرم شد صدای تق تق مانند خرابی تایپیت میاد ولی تایپیت نو اتداختم تغییر نکرده در ضمن بعضی مواقع صداش زیاده بعضی مواقع کم ولی میاد دلیلش چی میتونه باشه؟؟

ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  سهراب

سلام اگر صدا از بالای موتور یعنی سرسیلندر میاد احتمالا صدای سی وی وی تی هستش
اگر از پایین یعنی خود موتور میاد صدای گجنپین هستش

امین
2 سال‌ قبل

سلام مهندس ظاهرا همه مواردذکرشده مربوط به بی کیفیت بودن روغنها و طراحی جدید cvvtاست چرا که چندسال قبل اینقدر این مشکلها نبود چکار کنیم برای روغن خوب دیگه نه پلمپ شرکتی نه مارک معرف اعتبار نداره باید چکار کنیم !!!!!

ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  امین

سلام دوست عزیز سعی کنید تا جایی که میشه از روغن ایرانی استفاده کنید و روغن ایرانی را هر ۴۰۰۰ هزار کیلومتر با فیلتر اصلی تعویض کنید

امین
2 سال‌ قبل

سلام مهندس میشه مثل قدیما روغن موتور را تخلیه و با گازوئیل شستشو داد و بعد از خشک کردن دوباره روغن ریخت جرمهای موتور ازبین نمیره ممنون

ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  امین

سلام در خودرو های هیوندای و کیا این کار اصلا توصیه نمیشه چرا که کانال روغن های این نوع خودروها بسیار ریز می باشد و این کار باعث کیپ شدن کانال های روغن میشه و احتمال یاتاقان زدن خودرو زیاد می شود
سعی کنید به جای اینکه از مواد شستشو استفاده کنید روغن موتور خودروی خود را چند باری زود به زود تعویض کنید

امین
2 سال‌ قبل

تمیز کاری داخل موتور خودروهای مجهز بهcvvt

رضا
2 سال‌ قبل

از کجا بفهمیم موتور ماشین نیاز به جرم گیری و اورهال داره ممنون میشم راهنمایی کنین ماشین آزرا ۲۰۰۸

ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  رضا

با باز کردن در سوپاپ ها و یا کارتل خودروی هیوندای آزرا می توان متوجه شد البته اگر چراغ روغن در هنگام روشن شدن خودرو با تاخیر خاموش میشود نشانه جرم داشتن خودرو می باشد

علیرضا
2 سال‌ قبل

سلام اوستاد اسپورتیج ۲۰۰۸ دارم بعد اینکه یبار جوش اورده صدای تق تق تق اول صبح داره بعدا قطع میشه بردم تعمیرگاه میگه صدای cvt هسش هیچ مشکلی نداره کار بکش ازش یکی هم گفتش شاید صافی اویل پمپ باشه موتور خودرو هم پلمپ هسش میخواستم بدونم مشکل ایجاد میکنه یا نه و به نظر شما مشکلش کجاست و هزینه چقدر میشه

ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  علیرضا

سلام احتمال زیاد مشکل همون سی وی وی تی می باشد اما نمیتوان گفت مشکلی ایجتد نمیکنه حتما باید خودرو از نزدیک بازدید بشه

محمد
2 سال‌ قبل

سلام نحوه تعویض اویل پمپ ازرا ۲۰۰۸ چگونه هست و چقدر زمان میبره

ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  محمد

سلام اویل پمپ آزرا در جا تعویض میشه و نیازی به باز کردن موتور نیست یک نسفه روز زمان میبره

رضا
2 سال‌ قبل

درود بر شما من سی وی تی خودرو سورنتو ۲۰۰۹ رو عوض کردم با جنس اصلیش انا باز هم صدا میده علت از چی هست و اول استارت صدای قر قر ۳ ثانیه اول استارت دارم

ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  رضا

سلام احتمال زیاد موتور جرم داره یا اویل پمپ تعویض نشده

محسن
2 سال‌ قبل

استاد سلام.ارادت
بنده مگان۱۶۰۰دارم یه مدت خطا میداد پشت آمپر و نمایندگی دستگاه زد و مشخص شد که شیربرقی دیفایزر باید عوض بشه و این کار انجام شد وخطا رفت و سیستم ترمزم عالی شد اما از اون به بعد بعضی وقتا درجا گاز میدم وگازرو ول میکنم صدای ته ته از سمت دنده دیفایزر میاد و تو حرکت موقع دور گرفتن موتور صدا باز شدن دریچه میاد و گازرو کم یا زیاد میکنم صدا قطع میشه یا وقتی ماشین دورش میاد پایین و دنده معکوس نمیدم بازم صدای ته ته میاد تا معکوس بکشم یا کلاچ رو بگیرم بعد قطع میشه.سوالم طولانی شد شرمنده کمکم کنید.واینکه مهمه ک حتما درست شه یا زیاد حساس نشم؟تشکر.راستی یه بنده خدایی گفت روغن اینارو عوض کن شاید صدا قطع شه اما فرقی نکرد

mahdi
3 سال‌ قبل

سلام خسته نباشید
من یه آزرا مدل ۲۰۱۰ دارم که چند وقت پیش یهو رادیاتور اون یهو ترکید و گفتن که موتور کمپرس داره بعد اینکه موتور را باز کردن دیدیم که هیچی از جمله میل لنگ و پیستون ها آسیب ندیده و فقط موتور شستشو داده شد و مواردی مثل اویل پمپ و واشرها و زنجیر سفت کن و…. عوض شد بعد بستن موتور گفتن که یونیت فن مشکل داشتن الان بعد از بستن موتور الان سر صبح وقتی استارت میزنیم به اندازه ۳ ثانیه صدای نامتعارف داره موتور که قبل این نداشت الان میگن cvt باید عوض شود. الان من باید چیکار کنم؟

ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  mahdi

سلام باید حتما سی وی وی تی CVVT شما بررسی می شد و در صورت نیاز تعویض میشد.
اگر سی وی وی تی اصلاح شده نباشد حتما باید میل سوپاپ ها کوتاه شود و cvt اصلاح شده استفاده شود.

امیر
3 سال‌ قبل

سلام ازرا ۲۰۱۰ واریم موقعی که هوا سرده هنگام ااستارت تق تق میکنه هموون سی وی تی خرابه من بهش گفتم تعویض کن نمیکنه اگه همینجوری بمونه ایرادی داره

ادمین
3 سال‌ قبل
پاسخ به  امیر

سلام دلایل و مشکلاتی که ممکن است برای خودروی شما پیش بیاد در سایت توضیح داده شده پس بهترین کار این است که حتما تعویض شود چون ممکن است هزینه زیادی در آینده برای شما داشته باشد

رضا
3 سال‌ قبل

ممنون میشم راهنمایی کنید

رضا
3 سال‌ قبل

سلام حال شما
ازرا ۲۰۱۰ دارم موتور کوچکترین صدا نداشت یهو صبح زود استارت زدم صدای ناجوری برای چند ثانیه داشت و بعدش موتور بی صدا کار میکنه میگن از سی وی تی هست باید چکار کنم اگه دیر تعویض کنم مشکل پیش میاد؟

ادمین
3 سال‌ قبل
پاسخ به  رضا

سلام بله اگر الان شروع به تعمیر کنید هزینه کمتری برای شما دارد
۱- باید حتما جرم موتور شما بررسی شود در صورت زیاد بودن جرم باید حتما موتور شما باز شود چرا که تعویض cvt بی فایده هستش.
۲- تا حالا سی وی وی تی تعویض کردید یا خیر؟
خرابی سی وی وی تی باعث می شود به مرور زمان خودروی شما ضعیف و ضعیف تر شود چراغ چک روشن کند و …

عابدی
3 سال‌ قبل

سلام
آزرا ۲۰۰۹ دارم. صبح ها بعد از روشن شدن دور موتور بالاست و بعد از چند دقیقه یا بلافاصله با گاز خودرو نرمال می شود اما زمانییکه به جلو حرکت میکنم پس از ترمز خودرو خاموش میشود. مشکل از چی میتونه باشه

ادمین
3 سال‌ قبل
پاسخ به  عابدی

سلام احتمال زیاد سنسور فشار هوای ورودی مشکل دارد اما برای بررسی دقیق تر باید دیاگ بزنید.

کاربران ناشناس
3 سال‌ قبل

سلام و خشته نباشید .
بنده یه آزرای ۲۰۰۷ دارم که بغضی از صبح ها صدای سی ویتی ۳ ثانیه طول میکشه تا قطع بشه . چراغ روغن هم ۳ ثانیه بعد از استارت خاموش میشه وقتی متور سرد هست . و بعدش متور خیلی خوب و ساف کار میکنه
سی وی تی ها و پمپ ها تعویض کردم پمپ روغن تعویض شده مسیر های روغن باز شده و قطعه شویی.
یاتاقان ها باز نشده ولی ظاهرا مشکلی ندارن به گفته مکانیک .
لطفا راهنمتیی کنید . تشکر فراوان

ادمین
3 سال‌ قبل

سلام ممنون از شما
احتمال زیاد مشکل از خود کانال های یاتاقان و روغن است گرفتگی و جرم دارد
درست ترین کار این بود که موتور خودروی هیوندای شما باز شود و اسید شویی شود (جرم زدایی)

Mehdi
3 سال‌ قبل

سلام استاد اوانته دارم بیشتر وقتا ک روشن میکنم صدای شبیح صدای فیلر داره ب نظر شما فیلر هست یا cvvt

ادمین
3 سال‌ قبل
پاسخ به  Mehdi

سلام احتمال زیاد کانال روغنی که مربوط به سر سیلندر می شود گرفتگی دارد باید حتما باز شود و چک شود.

مطفری
3 سال‌ قبل

سلام من ی ازارا ۲۰۰۹دارم بعضی وقتا ک روشن میکنم چندثانیه ی صدای مثل س چیزی چندثانیه بهم بخوره ول کنه اونطوری میشه راهنمایی کنید برای چی میتونه باشه؟؟

ادمین
3 سال‌ قبل
پاسخ به  مطفری

سلام احتمال زیاد صدای سی وی وی تی هستش توضیحات کامل در سایت هستش

مهدی
3 سال‌ قبل

عرض ادب و احترام خدمت کارشناس محترم آزرای ۲۰۰۹ دارم صبح اول وقت که استارت میزنم بعد از روشن شدن دو ثانیه طول میکشه تا چراغ روغن خاموش بشه خواستم ببینم ایراد از چیه ممنون

ادمین
3 سال‌ قبل
پاسخ به  مهدی

سلام دلایل دیر خاموش شدن چراغ روغن :
۱- روغن بیش از حد سفت و غلیظ است.
۲- فیلتر روغن
۳- جرم گرفتن موتور

کاربران ناشناس
3 سال‌ قبل
پاسخ به  مهدی

نیش گاز بدی خاموش میشه ویا فشنگی روغن خراب شده

کاربران ناشناس
3 سال‌ قبل

سلام، ماشین من سانتافه ی ۲۰۱۰ و ۳۵۰۰سی سی می باشد، صبح ها یا توجه به اینکه پدال ترمز را در وضعیت خاصی برای استارت بگیرم ، صدای موتور فرق می کند. اگر پدال ترمز را در حد وسط بگیرم صدای تق تق نمی دهد. ولی اگر پدال ترمز رو بالاتر یا پایین تر از حد وسط بگیرم ، موقع استارت صدای بدی می دهد. لطفا راهنمایی بفرمایید.

ادمین
3 سال‌ قبل

سلام چون پدال ترمز با بوستر ترمز در ارتباط است و با مقدار فشار پدار ترمز مقدار هوا به داخل منفولد هوا تغییر میکند و علت صدا دادن و ندادن تغییر میکند. اما ابتدا باید صدا رو شنید تا دقیق تر ایراد شما بررسی شود.

محمد رضا
4 سال‌ قبل

با سلام و عرض ادب ماشین اول صبح با تاخیر استارت میخوره و داغ میشه سر گاز وقتی گاز رو ول میکنی صدا میده لطفا راهنمایی کنید

ادمین
4 سال‌ قبل
پاسخ به  محمد رضا

سلام احتمالا مشکل از سرسیلندر باشه باید خودرو از نزدیک بررسی شود

عمادی
4 سال‌ قبل

سلام استاد،وقت شما بخیر،ما یک آزرا ۲۰۰۷ داریم که با کیلومتر ۱۴۰۰۰۰ صدای سی وی تی داشت،با مراجعه به تعمیرگاه و تعویض سی وی تی ها و تعویض میل سوداپ ها و ocv ها باز هم همچنان صبح ها صدای سی وی تی از ماشین شنیده میشه،ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید با وجود تعویض تمام این قطعات و حتی میل سوپاپ متناسب با سی وی تی جدید چرا این صدا رفع نشده،سپاس از لطف شما🙏🏻

ادمین
4 سال‌ قبل
پاسخ به  عمادی

سلام
شما باید در مرحله اول حتما تست فشار ایول پمپ خودروی خودتون رو میگرفتین
در دومین مرحله ممکن است که موتور شما گیرس کرده باشه به اصطلاح جرم گرفته باشد و این جرم باعث کاهش فشار روغن در سرسیلندر ها و سی وی وی تی های هیوندای می شود که در این صورت موتور باید سریعا اورهال شود تا سی وی وی تی های اصلاح شده جدید دوباره خراب نشوند

سجاد
2 سال‌ قبل
پاسخ به  علی صبور

منظورشما دراینجا ازاویل پمپ اویل پمپ گیربکس هست یااویل پمپ‌موتور؟؟

ادمین
2 سال‌ قبل
پاسخ به  سجاد

اویل پمپ موتور

محمد
4 سال‌ قبل

سلام و ادب
واقعا دمتون گرم
خیلی آگاه شدم

ادمین
4 سال‌ قبل
پاسخ به  محمد

سلام ممنون از شما

احد دلیری راد
4 سال‌ قبل

سلام
ممنون از اطلاعات فنی که در اختیار ما قرار داده اید
با آرزوی سلامتی وموفقیت برای شما استاد عزیز

ادمین
4 سال‌ قبل

خواهشم میکنم شما هم موفق باشید

مهدی
11 ماه قبل
پاسخ به  علی صبور

سلام و عرض ادب
بنده سوناتا ۲۰۰۹ دارم . بعلت مشکل در سرسیلندر سرسیلندر اسپرتیج ۲۰۱۴ خریداری کردم و روی موتور نصب کردم
ولی متاسفانه چراغ چک روشن شده و خطای سنسور سی وی تی میزنه و ماشین شتاب خوبی نداره
با توجه به اینکه از سنسورهای سرسیلندر خودش استفاده کردم . آیا سنسور سوناتا با اسپرتیج فرق داره .؟ یا اینکه قسمت داخلی سر سیلند باهم متفاوت هستند ؟
قبلا از راهنمایی شما کمال تشکر را دارم

73
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx