تعمیرات سانتافه

تعمیرات سانتافه

تعمیرات سانتافه ! آیا این باور درست است که موتور سانتافه نسبت به خودروهای کره ایی دیگر بیشتر یاتاقان میزند؟

میتوان گفت در سانتافه های مدل بالا که از موتور ۲۴۰۰ MPI استفاده شده به علت بالا بودن وزن اتاق و عدم تناسب توان خروجی موتور نسبت به وزن بدنه باعث میشود موتور کشش کامل را نداشته باشد و یاتاقان بزند اما راه کارهایی وجود دارد تا این مشکل را به حداقل برساند، تعویض اویل پمپ سانتافه در زمان مشخص و همچنین استفاده از روغن و فیلتر روغن اورجینال باعث افزایش طول عمر موتور در این خودرو می شود.

در صورت شنیدن صدای غیر عادی موتور خودروی سانتافه بهتر است که خودرو را خاموش کنید و با تعمیرکار خود در میان بگذارید چرا که توجه به این مشکلات و‌صداها با توجه به حساس بودن این موتور باعث جلوگیری از خسارت سنگین تر در تعمیر موتور می شود.

نکته مهم در مورد اویل پمپ سانتافه که باید به آن دقت داشت با توجه به قیمت بالای این ایول پمپ و ایراد ساختاری ایول پمپ که تایید شده توسط خود این کمپانی می باشد ضروری است در هر نوبت تعمیر موتور اویل پمپ حتما تعویض گردد.

در مورد موتور سانتافه با حجم موتور ۲۷۰۰ سی سی اولین تفاوت بین سایر موتورهای دیگر سانتافه میتوان به تجهیزات تایمنگ آن اشاره کرد که شامل تسمه تایم هرزگردها و سفت کن تسمه میباشد که تسمه تایم نیاز به تعویض دوره ایی دارد.

تعمیرگاه هیوندای مرکز تخصصی تعمیرات خودروهای وارداتی کره ایی و ژاپنی

تعمیرات هیوندای و تعمیرات کیا در تعمیرگاه هیوندای و تعمیرگاه کیا کار فیکسر پذیرفته میشود تماس با ما برای بهترین مشاوره و تصمیم گیری برای خودروی خود

تعمیر کامل موتور سانتافه و باز هم علت اصلی آن استفاده کردن از روغن تقلبی که در بازار زیاد شده و مورد استفاده قرار میگیرد ، موتور هیوندای سانتافه بسیار حساس به روغن بوده و این که شما چه روغنی در آن میریزید بسیار حائز اهمیت است

برای بازکردن موتور هیوندای سانتافه سپر و به اصطلاح (نویسکت) خودرو باز شده و موتور گیربکس و ترسفر به صورت یکجا از اتاق ماشین جدا می شود

تعمیرگاه هیوندای کارفیکسر
تعمیر موتور سانتافه
ترنسفر سانتافه

نحوه ی مسیر تسمه دینام موتور سانتافه چهار سیلندر با حجم موتور ۲۴۰۰ در عکس زیر مشاهده میکنید دارای پمپ هیدرولیک

مسیر تسمه دینام سانتاسفه

همانطور که مشاهده میکنید بخاطر ضعف ایویل پمپ و فشار روغن در سیلندر روغن کافی به میل لنگ و یاتاقان ها نرسیده و باعث شده موتور ماشین یاتاقان بزند

یاتاقان زدن
شاتون از بین رفته

دقت داشته باشید که با این شرایط حتما باید ایول پمپ خودرو تعویض شود و از بستن دوباره این ایول پمپ جدا خودداری کنید چرا که ضعف روغن باعث میشود در کوتاه ترین زمان خودروی شما دوباره یاتاقان بزند

مشاهده میکنید که استفاده نکردن از روغن مناسب و دیر به دیر تعویض کردن روغن موتور باعث شده کل موتور را جرم بگیرد که به اصطلاح مکانیک ها (گیرس کردن موتور) به آن گفته می شود

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
120 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر،
من سانتافه ۲۰۱۶ دارم مدتی قبل ترانسفر کمک گیربکس سوخت و کامل تعویض کردم ولی بعداز آن در صفحه کیلومتر چراخی که به شکل چهار چرخ هست ، خودبخود روشن می شود و دوباره خاموش می شود ، و وقتی دگمه کمک را میزنم چراخ دفلاک روشن می شود ولی عملا ماشین چهار چرخ نمی‌شود، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

کوروش
7 ماه قبل

با سلام توسان ۲۰۱۷ زمانی که در سرازیری پایین میام یه صدایی از عقب وو یا خر خر میکنه امکان داره از کوپلینگ باشه

رضا
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر. کپچر ۲۰۱۷ دارم با موتور ۱۲۰۰ توربو. واشر درب سوپاپ نشتی داره . به نظر شما این موتورها ، تعویض واشر اون قلق خاصی داره یا هر تعمیرکار واردی میتونه انجام بده. زیاد اطراف موتور خیس نشده. بزارم باشه یا عوض کنم. مرسی

محمد
7 ماه قبل

سلام سانتافه ٢٠١۴ دارم رو ١٨٠ هزار تا
امروز خودرو در حالت خلاص ، دنده عقب و پارکینگ ریپ شدید میزد ، یه صدایی هم از موتور بهرگوش رسید که نزد تعمیرکار بودم گفت احتمالا یاتاقانه و مشکل اویل پمپ ، وای به من گفت اویل پمپ رو شستشو و تقویت میکند ، آیا این کار درسته ؟ آیا یاتاقان زده ؟ البته یکم روغن رو بررسی کردیم خیلی کم اکلیلی بود . آیا یاتاقان زده و باید تراشکاری بره ؟
ممنون میشم اگه هزینه حدودی هم بفرمایید

مهرداد
8 ماه قبل

مشکل عدم شتاب مناسب سانتافه ٢٠١۴ در شروع حرکت. دو دف هست ولی کارشناسی زد عدم عملکرد چهار چرخ. میتونه مال این باشه که انقدر ضعیف راه میره؟ روغن لیکو مولی اس ان ده چهل دیروز زدم و اویل پمپ و صافی رو اصلی نو انداختم. شمع های تی تی عالی انداختم هر چهارتا رو. یکم بهتر شد و تغییرش محسوس بود. اما مثلا توی شیب ١۵ درجه مثل نیسان آبی که پر آجر باشه راه میره. مشکلش چی میتونه باشه؟

آخرین ویرایش8 ماه قبل توسط مهرداد
meysam alipour
8 ماه قبل

سلام درود فراوان خدمت شما و سایت خوبتون
در مورد اپتیما ۲۰۱۴ موتور ۲۴۰۰ اویل پمپ ضعف دارن ؟

علی
10 ماه قبل

درود . من سانتافه ۲۰۱۵ دارم توی این ۷ سال دوبار وقتی موتور تازه روشن شده بود پرگاز حرکت کردم دود سفید زیادی از اگزوز بیرون اومد ، گفتن دوسه بار روغن رو عوض کنی درست میشه و دقیقا درست شد ، خواستم بدونم مشکل آیا همینه یا ایراد جدی ممکنه داشته باشه ، سپاس

مصطفی
1 سال قبل

ببخشید ۲۰۱۵

مصطفی
1 سال قبل

سلام من ی سانتافه نیمه فول ۲۰۱۴دارم موتور تمیز کردم خیلی کم اب ریختم دنده ها روی Dیا نمیره ماشین خاموش روشن میکنم درست میشه صب ک شستم الان ظهره تو کیلومتر خطای سیستم میای میشه راهنمایی کنید چش شده

1 سال قبل

سلام
من سانتافه ۲۰۱۵ دارم ۱۵۰ هزار تا کار کرد که توی جاده
صدای تق تق از موتور اومد ، در حالی که نه چراغ روغن روشن شد ، نه آمپر آب بالا رفت، بعد از ۲ یا ۳ دقیقه ایستادم و خاموش کردم ، مجددا روشن کردم ، همان صدای تق تق از موتور میومد ، ماشین رو بالای بالا بر بردیم و فعلا گذاشتم توی پارکینگ منزل
روغن موتور حدود ۲۰۰۰ کیلومتر کار کرده بود
خواستم راهنمایی کنید که چی شده و چقدر هزینه داره حدودا
تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

مسعود
1 سال قبل

سلام سانتافه ۲۰۱۵تصادفی جمع کردیم همه چی مرتبه
الان دیاگ میزنیم دیاگ پیدانمیکنه سیستم ماشینو

اسدالهی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر .
خدا قوت .
آیا برای تعویض اویل پمپ سانتافه مدل ۲۰۰۸ ۶ سیلندر هجم ۲۷۰۰نیاز به باز کردن موتور هست ؟ یاخیر
اگر نیاز به باز کردن موتور نیست از چه راهی میشه اویل پمپ رو تعویض کرد.

حمید
1 سال قبل

تعویض اویل پمپ برای توسان نیوفیس ۲۰۱۶ هم لازم است؟
در مورد این خودرو و شرایط نگهداری موتور توسان ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هم راهنمایی فرمایید ./ لطفا

علی
1 سال قبل

سلام یه سانتافه gdi با کارکرد ۱۲۰ هزار تا دارم که شدیدا روغن کم میکنه نمیدونم از کی اینطوری شده، تو هر ۵ هزار تا ۲ لیتر کم میکنه…دود از اگزوزش نداره ،کشش ماشین هم تغییری نکرده.روغنهای مختلف هم ریختم بعضیها زودتر بعضیها دیرتر کم میکنه ولی بازم کم میشه.روغن ریزی هم زیرش نداره نظرتون رو میشه بفرمایید؟

علی
1 سال قبل
پاسخ به  علی

یاتاقان زدن موتور سانتافه

آرمان
11 ماه قبل
پاسخ به  علی

وضعیت ماشین من هم با کارکد ۱۲۷ هزار تا دقیقا مشابه ماشین شما بود. بعد از تحقیقات مفصل و مشورت با کارشناسان خبره متوجه شدم که در این نوع موتورهای سانتافه حدود هر ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار کارکرد، حتما باید اویل پمپ موتور تعویض شود. این نوع موتور به روغن و بنزین هم بسیار حساس است. متاسفانه برخی از نمایندگی های هیوندایی این موضوع و این نکات را به مشتری هاشون نمی گن و راهنمایی مناسبی ندارن که باعث خسارت به مالکین میشه. اگه به موقع اویل پمپ را تعویض نکنین قطعا موتور یاتاقان خواهد. به هر حال من با این کارکرد مجبور به تعمیر موتور کامل شدم. هزینه تعمیر موتور ماشین من در خرداد ۱۴۰۲ حدودا ۱۲۰ میلیون تومان شد. بعد از تعمیر موتور فعلا دیگه هیچی روغن کم نمی کنه. پیام شما رو که دیدم یاد سردگمی خودم در این مدت افتادم و گفتم بهتره این تجربه باهاتون به اشتراک بزارم.

اکبر
1 سال قبل

سلام توسان نیو منطقه جی دی ای ۲۴۰۰مدل ۲۰۱۶دارم هر ۱۵۰۰کیلومتر نیم لیتر روغن کم میکنه کمی بخار داره دود سیاه مشاهده نمیشه ولی داخل اگزوز سیاه هست مکانیک می گفت رینگ ضعیفه وباریختن روغن ترمز مشکل رینگ حل میشه آیا صحت داره ؟اخیرا موقع تعویض روغن موتور شوی داخل موتور ریخت وبعد از یک هفته روغن به داخل مخزن رادیات سرایت کرد حالا میگن اویل ماژول روغن خرابه آیا علت خرابیش میتونه همان موتورشوی باشه؟

یزدان
1 سال قبل

سلام وقت بخیر،
ماشین من سانتافه ۲۰۱۵ با کارکرد ۴۹ هزارتاست ،
۱ روغن مناسب برای موتور چه برندی پیشنهاد میدید که مناسب باشه برای الان تا ۶ ماه ؟

۲ تا الان لنت عوض نکردم وفابریکشه، الان موقع تعویضشه، لنت پیشنهادیتون ؟

۳ صافی بنزین و فیلتر کابین و شمع چه موقعی باید عوض بشه؟

۴ خودتون خدمات مورد نیاز خودرو منو انجام میدید؟

۵ آیا سرویس در محل جز خدماتتون هست؟

مرسی از لطفتتون و وقتی که میزارید

مهران
1 سال قبل

سلام. من یه سانتافهgdiدارم. اولین باره دیدم روغن کم کرده. کلا ۴۰ هزارتا هم بیشتر کار نکرده. همه جا گفتن رینگ ضعیف کرده.. میخواستم قبل از اینکه موتور باز بشه بدونم اول چه چیزایی رو چک کنم.. ممنون میشم راهنمایی کنید

مصطفی
2 سال‌ قبل

سلام من یک سانتافه ۲۰۱۶ ام پی آی دارم
از حالت دنده یک به دو گیربکس تقه میزنه چند جا نشونش دادم عیبش رو نفهمیدن مال چی میتونه باشه؟
واینکه صندوق برقیش بعضی اوقات کلا برق از توی دکمه میره و دیگه باز نمیشه مال چی میتونه باشه؟
فیلتر بنزینش رو عوض کردم ماشین رو حالت خلاص ریپ میزنه و خاموش میشه مال فیلتر هست؟

بهرام
1 سال قبل
پاسخ به  مصطفی

فیلتر بنزین سانتافه یک اورینگ لاستیکی کوچک داره اگه آز روی اصلی برندارند وبه این فیلترجدید بندازن باعث ریپ زدن و اختلال درکارموتور میشه

بابک
2 سال‌ قبل

سلام وقت بخیر
آیا این مساله تعویض اویل پمپ در مورد توسان ۲۰۱۵ هم صدق میکنه ؟ یعنی برای توسان هم باید سر ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض کرد ؟

صامد
2 سال‌ قبل

سلام
سانتافه ۲۰۱۷ gdi در چه کیلومتری باید اویل پمپش تعویض بشه ، و اینکه روغن موتور در ۴۰۰۰ کارکرد یک لیتر کم شده ولی از اگزوز دود هم خارج نمیشه این مقدار طبیعیه

محمد
2 سال‌ قبل

سلام.سانتافه سری اول وارداتی۲۰۱۴ رو همون سال با ۲۰هزار کارکرد خریدم و با کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر یاتاقان زد، تعمیرش حدودا اون موقع با تعویض میل لنگ و اویل پمپ و…۶/۵ دراومد. قبلش ۳۵۰۰ داشتم پشیمان شدم که ماشین و عوض کردم، ولی دیگه با تعویض روغن و فیلتر به موقع و عدم فشار به موتور درجاده استفاده کردم.کلا به دلم نشست و تا الانم زیاد استفاده نمیکنم و۷۵۰۰۰ تا بیشتر نرفته. آیا باید اویل پمپ رو رو صدهزارتا واقعا عوض کنم.کلا خداروشکر تا الان هیچ مشکل فنی نداشته.
باتشکر محمد.

سروش
2 سال‌ قبل

سلام و عرض ادب مهندس درسته که وقتی اویل پمپ ضعیف میشه روغن رو خوب نمیرسونه و به یاتاقان ها آسیب میرسه؟و اگر بعدا عوض کنیم اویل پمپ در صورتی که یاتاقان کمی خط و خش روشون باشه مشکلی پیش نمیاد؟

سینا
2 سال‌ قبل

سلام خسته نباشید استاد آیا امکانش هست فیلتر گیربکس سانتافه رو بدون اینکه گیربکس از پلمپی در بیاد عوض کرد؟

سهند
2 سال‌ قبل

سلام من یک سانتافه ۲.۴ mpi 2015 دارم یه مدت هست ۱۰۰ کیلومتری یک لیتر روغن کم میکنه و توی دمای بالا یا پشت ترافیک دود سفید وحشتناکی میده میشه خاهشا بگین دقیقا میتونه از چی باشه ؟

سهند
2 سال‌ قبل

سلام من یک سانتافه ۲.۴ mpi 2015 دارم یه مدت هست ۱۰۰ کیلومتری یک لیتر روغن کم میکنه و توی دمای بالا یا پشت ترافیک دود سفید وحشتناکی میده میشه خاهشا بگین دقیقا میتونه از چی باشه ؟؟

صالح
2 سال‌ قبل

سلام. من یک سانتافه ۲۰۱۵ اسپرت دارم که ۸۰ هزار تا کار کرده .چراغ چکش رو شن شد و شروع به چشمک زدن کرد بردم نشون دادم خطای p1326 داشت و برطرفش کرد و چند تا سنسور رو عوض کرد بعد حدود ۵ کیلومتر باهاش رفتم و دوباره چراغ چک شروع به چشمک زدن کرد .به نظر مشکل چیه و چطور میتونه رفع بشه؟ ممنونم

سپهر
2 سال‌ قبل

سلام خسته نباشین میشه راهنمایی بفرمایید چرا نمیشه اویل پمپ رو باز کرد و شست و شو داد و حتما باید از اویل پمپ نو استفاده کنیم؟امکانش هست اویل پمپ تقلبی باشه؟چون یه جا رفتم میگن کامل اویل پمپ رو سرویس و شست و شو میدیم

مهدی
2 سال‌ قبل

من سانتافه ۲۰۱۴ gdi دارم. تو این مدل موتور هم این مشکل هست؟ ضمنا میشه شستن داخل موتور جرم ها رو خارج کرد؟

arash
2 سال‌ قبل

سلام من ماشینم ۲۰۱۵ سفارش عرب هفته پیش توی سرعت ۱۳۰ تا یهو قفل کرد کاپوتوزدم بالا دیدم سیلندر ترکیده بردم مکانیک گفت همه چی نابود شده یه موتور استوک کامل گرفتم ۷۰ میلیون جمع کرده الان دوروزه میگه دارم روش کار میکنم شیر ocv این موتور جون اروپایی هست فرق میکنه کاملا مشکوکم چجوری باید بررسی کنم گگه موتور کاملی که بهم دادن خودشون همین موتور باشه یا مشکلی نداشته باشه

arash
2 سال‌ قبل

سلام من ماشینم ۲۰۱۵ سفارش عرب هفته پیش توی سرعت ۱۳۰ تا یهو قفل کرد کاپوتوزدم بالا دیدم سیلندر ترکیده بردم مکانیک گفت همه چی نابود شده یه موتور استوک کامل گرفتم ۷۰ میلیون جمع کرده الان دوروزه میگه دارم روش کار میکنم شیر ocv این موتور جون اروپایی هست فرق میکنه کاملا مشکوکم چجوری باید بررسی کنم گگه موتور کاملی که بهم دادن خودشون همین موتور باشه یا مشکلی نداشته باشه

محمد
2 سال‌ قبل

سلام
شبتان بخیر
جعبه فرمان ماشین بنده( سانتافه ۲۰۱۴ ) یه کوچولو صدا میده
و احساس میکنم
یکم خلاصی داره
نظرتون چیه
چه بکنم؟؟

سعید
2 سال‌ قبل

سلام خسته نباشی ، فشار اویل پمپ را میشه تست گردد ، و در صورت ضعیف بودن تعویض کرد ؟ یا باید در کیلومتر زیر ۱۰۰ هزار تا تعویض گردد ؟ هزینه تعویض در مجموع به غیر از اویل پمپ ، چقدر است ؟ ممنون .

مصطفی
2 سال‌ قبل

اشتباه عرض کردم
درصد اکسیژن کمتر از سوخت اعلام می کنه .

مصطفی
2 سال‌ قبل

سلام
سانتافه ۲۰۰۸ ، ۲۷۰۰ سی سی دارم … مدتیه که صبح ها در اولین استارت بد روشن شده و بقول معروف پِرت پِرت کرده و در استارت دوم و یا سوم در ابتدا همان حالت پِرت پِرت را داشته ولی یه دفعه موتور صاف شده و عادی کار کرده و کم کم دور موتور پایین می اید . فیلتر بنزین اصلی دو ماهی هست تعویض کردم . ماشین هیچ ارور سنسوری ندارد فقط در بعضی در مواقع درصد اکسیژن را نسبت به سوخت بیشتر نمایش میدهد . کوئل ها هم سه عدد بتازگی تعویض شده و مشکلی ندارد .

ضمنا فقط در صبح در اولین استارت بدین صورت میباشد و در طول روز پس از روشن شدن اولیه به مشخصات فوق ، در سایر استارت ها با تک استارت موتور روشن میشود .

لطفا ممنون میشم اگر راهکار ارئه فرمایید .

ساناز
2 سال‌ قبل

با درود ، من هم‌سانتافه ۲۰۱۵ ۴سیلندر دارم که ۷۵هزارتا یهو یاتاقان زد، می خوام بدونم بجز اویل پمپ چه چیزهای دیگه رو باید تعویض کنم که خیالم راحت باشه ، ممنون میشم راهنماییم کنید
من نمایندگی سر تایم روغن ماشین رو‌تعویض میکنم

علیرضا
2 سال‌ قبل

سلام و وقت بخیر
میخواستم بدونم خودرو سانتافه GDI نیاز به اصلاح اویل پمپ روغن دارد؟؟

حمیدرضا
2 سال‌ قبل

ماژول رو عوض کردن نمایندگی روغن روی لو بود اضافه کردم روغن بررسی کنم کم میکنه یا خیر همیشه ۱۰ ۴۰ هیوندای میریختم اینبار نمایندگی ۵ ۳۰ کاسترول ریخته آیا تو این فصل گرما لزومی داره مجدد تعویض کنم؟استفاده از موتور شور رو پیشنهاد میکنید جهت جرم گیری موتور؟

حمیدرضا
2 سال‌ قبل

ماژول اش رو تعویض کردم کمی روغن کم کرده اضافه کردم اگه مجدد کم کرد ایراد از چیست؟

فرهاد
2 سال‌ قبل

تشکز واقعا لطف کردید

فرهاد
2 سال‌ قبل

سلام
ممنون از مطالب خوب شما . یه خودرو سانتافه ۲۰۱۶ وارداتی با موتور mpi دارم . الان کیلومتر ۱۰۰ هزار رفته . با توجه به اینکه خودرو وارداتیه، لازمه اویل پمپ تعویض بشه ؟ در صورت مثبت بودن از کجا میشه اویل پمپ اصلی پیدا کرد .
من از شهرستان در خدمت شما هستم .
تشکر

امین
3 سال‌ قبل

سلام

روغن موتور خوب برا سانتافه mpi 2015چه روغنی باید بریزم

مجید
3 سال‌ قبل

سلام ، سانتافه ۲۰۱۵ دارم ۸۵ هزارتا کارکرد تا الان روغن گیربکس تعویض نکردم نمایندگی گفته تا ۱۰۰ هزارتا مشکل ندارد . دنده عقب که میزنم گیربکس تقه میزنه البته اگر گاز ندهم و ماشین بر اثر وزنش خودش حرکت کند و دنده درگیر شود تقه نمی زند ولی اگر به ماشین گاز بدهم ، تقه میزند و هر چه پر گاز تر باشد صدای تقه بلندتر است ، راهنمایی بفرمایید ممنون میشم .

رضایی
3 سال‌ قبل

سلام جناب مهندس این اویل پمپ اصلاح شده فقط روی موتور های gdi هست یا روی mpi های بالای ۲۰۱۵ هم هست و اگه یه سانتافه ۲۰۱۵ mpi بگیرم میشه اویل پمپ اصلاح شده روش انداخت

رضایی
3 سال‌ قبل
پاسخ به  علی صبور

یعنی سانتافه های gdi یاتاقان نمیزنند با توجه به اصلاح شدن اویل پمپشون؟؟ و اینکه تعمیرگاه شما اویل پمپ اصلاح شده داره؟ و میشه روی سانتافه ۲۰۱۵ mpi انداخت؟ ممنون از راهنماییتون

علی احمدیان
3 سال‌ قبل

سلام.من هیوندا سانتافه ۲۰۱۶ نیو فیس با موتور mpl2400 دارم تو جاده بدون هیچ صدایی گاز نخورد و خاموش شد و دیگه اصلا استارت نخورد یکی تو شهرستان گفت موتور قفل کرده لطفا راهنمایی بفرمایید چکارش کنم

بیژن
3 سال‌ قبل
پاسخ به  علی صبور

با سلام. استفاده از روغن ۱۰w40 بجای ۵w30 در خوزستان به توجه به گرمای ۵۰ درجه در تابستان، و زمستانهای معتدل ، مجاز است؟( سانتافه ۲۴۰۰)

محمدرضا خانی
3 سال‌ قبل

سلام ببخشید من سانتافه ۲۰۱۴ دارم چندروز پیش تو حرکت شلنگ رادیاتور ترکید بردم مکانیکی دید توی شلنگ و توی تمامی شلنگ اب روغن قاطی شده سفید هست شستشو داد ماشین خوب کار میکنه دید هیجا نشتی نداره ولی امروز دیدم اب رادیاتور روغن توش علت از چیست

منصور حسینی
3 سال‌ قبل

سلام من۵ساله توسان دارم همیشه روغن ۱۰ ۴۰ کاسترول ۱۰ هزار میرزم و ۵ هزار عوض میکنم ولی همیشه صبح روشن میشه ۳دقیقه صدای استکانش درمیاد مکانیکا هر کدوم یه چیزی میگن یکه از استکان تایپیپته یکی میگه از کم فشار بودن اویل پمپه لطفا راهنمای کنید مدل ۲۰۰۹

صادق
3 سال‌ قبل

من مدل ۲۰۱۵ سانتافه دارم که ۸ ماه پیش یاتاقان زد. و تمام قطعات رو تعویض کردم.و قطعات اصلی موجود در بازار رو خریدم. الان تقریبا ۱۴۰۰۰ کیلومتر راه رفته و هر ۵۰۰۰هزار تا روغن رو تعویض میکنم ولی تقریبا تو هر ۲۰۰۰ کیلومتر راه رفتن نزدیک نیم لیتر روغن کم میکنه. هیچ گونه نشتی هم مشاهده نشده.(لازم به توضیح هستش بعد سرویس موتور بعد از ۶ هزار کیلومتر از واشر درب سوپاپ نشتی داد بر طرف شد. و در ۱۱هزار کیلومتر اویل ماژول تو سرویس موتور تعویض نشد دچار مشکل شد تو رادیاتور روغن جرم زد. این مورد هم بز طرف شد. ولی هنوز کم شدن سطح روغن متوقف نشده. حتی این احتمال داده شد که شاید روغن مصرفی مناسب نیست روغن هم تعویض شد. روغن های مصرفی تو سرویس اول و دوم از نوع ۱۰w 40 snاستفاده شد و این آخری از همون روغنی که قبل یاتاقان زدن کلسترول ۱۰w 40.لطفا راهنمایی کنید؟

مصطفی
3 سال‌ قبل

سلام من سانتافه ۲۰۱۵ دارم تازه موتور را تعمیر کردم
ولی باز هم روغن کم می کند به نظر شما اشکال از کجاهست

کمیل
3 سال‌ قبل

سلام
من سانتافه ۲۰۱۴ دارم
سه چراغ auto hold و esc و شیب به رنگ زرد درومده. شما میدونید مشکلش چیه؟ هزینه بالایی داره؟

مجید
3 سال‌ قبل

سلام.من امروز موتور ماشینم رو نشون دادم.به خاطر صدایی که میداد. گفتن یاتاقان زده. ماشین صبح ها خیلی کند هست و سربالایی رو به سختی بالا میرفت. و از موتور یک صدا مثل پرپر کردن میاد. چراغ موتور هنوز روشن نشده. حدود هزینه تعمیر چقدر هست؟

120
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx