تعمیرات سانتافه ! آیا این باور درست است که موتور سانتافه نسبت به خودروهای کره ایی دیگر بیشتر یاتاقان میزند؟
میتوان گفت در سانتافه های مدل بالا که از موتور ۲۴۰۰ MPI استفاده شده به علت بالا بودن وزن اتاق و عدم تناسب توان خروجی موتور نسبت به وزن بدنه باعث میشود موتور کشش کامل را نداشته باشد و یاتاقان بزند اما راه کارهایی وجود دارد تا این مشکل را به حداقل برساند، تعویض اویل پمپ سانتافه در زمان مشخص و همچنین استفاده از روغن و فیلتر روغن اورجینال باعث افزایش طول عمر موتور در این خودرو می شود.
در صورت شنیدن صدای غیر عادی موتور خودروی سانتافه بهتر است که خودرو را خاموش کنید و با تعمیرکار خود در میان بگذارید چرا که توجه به این مشکلات وصداها با توجه به حساس بودن این موتور باعث جلوگیری از خسارت سنگین تر در تعمیر موتور می شود.
نکته مهم در مورد اویل پمپ سانتافه که باید به آن دقت داشت با توجه به قیمت بالای این ایول پمپ و ایراد ساختاری ایول پمپ که تایید شده توسط خود این کمپانی می باشد ضروری است در هر نوبت تعمیر موتور اویل پمپ حتما تعویض گردد.
در مورد موتور سانتافه با حجم موتور ۲۷۰۰ سی سی اولین تفاوت بین سایر موتورهای دیگر سانتافه میتوان به تجهیزات تایمنگ آن اشاره کرد که شامل تسمه تایم هرزگردها و سفت کن تسمه میباشد که تسمه تایم نیاز به تعویض دوره ایی دارد.
تعمیرگاه هیوندای مرکز تخصصی تعمیرات خودروهای وارداتی کره ایی و ژاپنی
تعمیرات هیوندای و تعمیرات کیا در تعمیرگاه هیوندای و تعمیرگاه کیا کار فیکسر پذیرفته میشود تماس با ما برای بهترین مشاوره و تصمیم گیری برای خودروی خود
تعمیر کامل موتور سانتافه و باز هم علت اصلی آن استفاده کردن از روغن تقلبی که در بازار زیاد شده و مورد استفاده قرار میگیرد ، موتور هیوندای سانتافه بسیار حساس به روغن بوده و این که شما چه روغنی در آن میریزید بسیار حائز اهمیت است
برای بازکردن موتور هیوندای سانتافه سپر و به اصطلاح (نویسکت) خودرو باز شده و موتور گیربکس و ترسفر به صورت یکجا از اتاق ماشین جدا می شود
نحوه ی مسیر تسمه دینام موتور سانتافه چهار سیلندر با حجم موتور ۲۴۰۰ در عکس زیر مشاهده میکنید دارای پمپ هیدرولیک
همانطور که مشاهده میکنید بخاطر ضعف ایویل پمپ و فشار روغن در سیلندر روغن کافی به میل لنگ و یاتاقان ها نرسیده و باعث شده موتور ماشین یاتاقان بزند
دقت داشته باشید که با این شرایط حتما باید ایول پمپ خودرو تعویض شود و از بستن دوباره این ایول پمپ جدا خودداری کنید چرا که ضعف روغن باعث میشود در کوتاه ترین زمان خودروی شما دوباره یاتاقان بزند
مشاهده میکنید که استفاده نکردن از روغن مناسب و دیر به دیر تعویض کردن روغن موتور باعث شده کل موتور را جرم بگیرد که به اصطلاح مکانیک ها (گیرس کردن موتور) به آن گفته می شود
سلام خسته نباشید جناب میخاستم بپرسم شمارش کپه های ثابت میل لنگ سانتافه ۲۴۰۰ از سر میل لنگ شروع میشه یا از ته میل لنگ
شمارهگذاری کپههای ثابت میل لنگ به طور معمول از سمت جلوی موتور (یعنی از سر میل لنگ) شروع میشود و به سمت انتهای موتور ادامه مییابد. این روش در اکثر موتورها، از جمله موتور سانتافه ۲.۴ لیتری، رعایت میشود. بنابراین، کپه شماره ۱ نزدیکترین به سر میل لنگ (سمت تسمهها و پولیها) و آخرین کپه نزدیک به ته میل لنگ (سمت فلایویل) خواهد بود.
موتورشو تعمیر اساسی کامل کردیم
سلام خسته نباشید من یه ساتتافه ۲۷۰۰ دارم که کمی ریپ میزنه و بوی بنزین خام میاد از اگزوز ولی شتاپ و کار کردن موتور خوبه اشکال از کجاست میشه راهنمایی کنید و یه صدای تک تک ریز از زیر موتور میاد که اول فکر کردم از قلتک تسمه هست ولی میگن از زیر موتوره
سلام وقت بخیر،
من سانتافه ۲۰۱۶ دارم مدتی قبل ترانسفر کمک گیربکس سوخت و کامل تعویض کردم ولی بعداز آن در صفحه کیلومتر چراخی که به شکل چهار چرخ هست ، خودبخود روشن می شود و دوباره خاموش می شود ، و وقتی دگمه کمک را میزنم چراخ دفلاک روشن می شود ولی عملا ماشین چهار چرخ نمیشود، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
سلام روشن و خاموش شدن چراغ چهار چرخ معمولا یا موتور کوپلیک خراب می باشد یا یونیت سیستم چهار چرخ
با سلام توسان ۲۰۱۷ زمانی که در سرازیری پایین میام یه صدایی از عقب وو یا خر خر میکنه امکان داره از کوپلینگ باشه
سلام باید ماشین از نزدیک بررسی بشه اما احتمال زیاد یا کوپلینگ یا دیفرانسیل عقب
سلام وقت بخیر. کپچر ۲۰۱۷ دارم با موتور ۱۲۰۰ توربو. واشر درب سوپاپ نشتی داره . به نظر شما این موتورها ، تعویض واشر اون قلق خاصی داره یا هر تعمیرکار واردی میتونه انجام بده. زیاد اطراف موتور خیس نشده. بزارم باشه یا عوض کنم. مرسی
سلام سانتافه ٢٠١۴ دارم رو ١٨٠ هزار تا
امروز خودرو در حالت خلاص ، دنده عقب و پارکینگ ریپ شدید میزد ، یه صدایی هم از موتور بهرگوش رسید که نزد تعمیرکار بودم گفت احتمالا یاتاقانه و مشکل اویل پمپ ، وای به من گفت اویل پمپ رو شستشو و تقویت میکند ، آیا این کار درسته ؟ آیا یاتاقان زده ؟ البته یکم روغن رو بررسی کردیم خیلی کم اکلیلی بود . آیا یاتاقان زده و باید تراشکاری بره ؟
ممنون میشم اگه هزینه حدودی هم بفرمایید
سلام بله یاتاقان زده
به نظر شخص بنده سرویس اویل پمپ و تعمیرش کار غیر اصولی هستش و حتما باید تعویض شود
مشکل عدم شتاب مناسب سانتافه ٢٠١۴ در شروع حرکت. دو دف هست ولی کارشناسی زد عدم عملکرد چهار چرخ. میتونه مال این باشه که انقدر ضعیف راه میره؟ روغن لیکو مولی اس ان ده چهل دیروز زدم و اویل پمپ و صافی رو اصلی نو انداختم. شمع های تی تی عالی انداختم هر چهارتا رو. یکم بهتر شد و تغییرش محسوس بود. اما مثلا توی شیب ١۵ درجه مثل نیسان آبی که پر آجر باشه راه میره. مشکلش چی میتونه باشه؟
سلام
بله صد در صد سیستم چهار چرخ کار نمیکنه و از نشانه های خراب بودن کم آوردن خودرو در سر بالایی ها می باشد
سلام درود فراوان خدمت شما و سایت خوبتون
در مورد اپتیما ۲۰۱۴ موتور ۲۴۰۰ اویل پمپ ضعف دارن ؟
سلام بله تفاوتی با سانتافه ندارد و همان تیپ موتور را دارد اما چون اتاق سبک تری داره این اتفاق نسبت به سانتافه براش کمتر پیش میادولی بهتره که تعویض کنید
درود . من سانتافه ۲۰۱۵ دارم توی این ۷ سال دوبار وقتی موتور تازه روشن شده بود پرگاز حرکت کردم دود سفید زیادی از اگزوز بیرون اومد ، گفتن دوسه بار روغن رو عوض کنی درست میشه و دقیقا درست شد ، خواستم بدونم مشکل آیا همینه یا ایراد جدی ممکنه داشته باشه ، سپاس
سلام بله ممنن بوده سوپاپ در سوپاپ گرفته باشه چون وقتی این سوپاپ میگره ماشین شروع به دود کردن میکنه
ببخشید ۲۰۱۵
سلام من ی سانتافه نیمه فول ۲۰۱۴دارم موتور تمیز کردم خیلی کم اب ریختم دنده ها روی Dیا نمیره ماشین خاموش روشن میکنم درست میشه صب ک شستم الان ظهره تو کیلومتر خطای سیستم میای میشه راهنمایی کنید چش شده
سلام
آب داخل سوکت سلکتور و ساعتی نفوذ کرده باید کامل باز کنید باد بگیرد دوباره ببندید احتمال زیاد مشکل شما ر طرف میشه
سلام
من سانتافه ۲۰۱۵ دارم ۱۵۰ هزار تا کار کرد که توی جاده
صدای تق تق از موتور اومد ، در حالی که نه چراغ روغن روشن شد ، نه آمپر آب بالا رفت، بعد از ۲ یا ۳ دقیقه ایستادم و خاموش کردم ، مجددا روشن کردم ، همان صدای تق تق از موتور میومد ، ماشین رو بالای بالا بر بردیم و فعلا گذاشتم توی پارکینگ منزل
روغن موتور حدود ۲۰۰۰ کیلومتر کار کرده بود
خواستم راهنمایی کنید که چی شده و چقدر هزینه داره حدودا
تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
سلام متاسفانه خودروی شما یاتاقان زده
استفاده از فیلتر روغن های طرح و عوض نکردن اویل پمپ در ۱۰۰ هزار کیلومتر باعث این اتفاق میشود
سلام سانتافه ۲۰۱۵تصادفی جمع کردیم همه چی مرتبه
الان دیاگ میزنیم دیاگ پیدانمیکنه سیستم ماشینو
سلام
احتمالا ای سی یو خودرو یا کابل OBD مشکل داره داره
سلام وقت بخیر .
خدا قوت .
آیا برای تعویض اویل پمپ سانتافه مدل ۲۰۰۸ ۶ سیلندر هجم ۲۷۰۰نیاز به باز کردن موتور هست ؟ یاخیر
اگر نیاز به باز کردن موتور نیست از چه راهی میشه اویل پمپ رو تعویض کرد.
سلام
خیر باید موتور باز بشه در جا نمیشود اویل پمپ را تعویض کرد
تعویض اویل پمپ برای توسان نیوفیس ۲۰۱۶ هم لازم است؟
در مورد این خودرو و شرایط نگهداری موتور توسان ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هم راهنمایی فرمایید ./ لطفا
سلام در مورد خودروی شما باید بگم که نیازی نیست حتما این کار را انجام بدید شما فقط از فیلتر روغن اورجینال استفاده کنید از فیلتر های طرح و ایرانی استفاده نکنید و روغن موتور ایرانی استفاده کنید در نهایت هر ۴۰۰۰ کیلومتر روغن ماشین خود را تعویض کنید
سلام یه سانتافه gdi با کارکرد ۱۲۰ هزار تا دارم که شدیدا روغن کم میکنه نمیدونم از کی اینطوری شده، تو هر ۵ هزار تا ۲ لیتر کم میکنه…دود از اگزوزش نداره ،کشش ماشین هم تغییری نکرده.روغنهای مختلف هم ریختم بعضیها زودتر بعضیها دیرتر کم میکنه ولی بازم کم میشه.روغن ریزی هم زیرش نداره نظرتون رو میشه بفرمایید؟
یاتاقان زدن موتور سانتافه
وضعیت ماشین من هم با کارکد ۱۲۷ هزار تا دقیقا مشابه ماشین شما بود. بعد از تحقیقات مفصل و مشورت با کارشناسان خبره متوجه شدم که در این نوع موتورهای سانتافه حدود هر ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار کارکرد، حتما باید اویل پمپ موتور تعویض شود. این نوع موتور به روغن و بنزین هم بسیار حساس است. متاسفانه برخی از نمایندگی های هیوندایی این موضوع و این نکات را به مشتری هاشون نمی گن و راهنمایی مناسبی ندارن که باعث خسارت به مالکین میشه. اگه به موقع اویل پمپ را تعویض نکنین قطعا موتور یاتاقان خواهد. به هر حال من با این کارکرد مجبور به تعمیر موتور کامل شدم. هزینه تعمیر موتور ماشین من در خرداد ۱۴۰۲ حدودا ۱۲۰ میلیون تومان شد. بعد از تعمیر موتور فعلا دیگه هیچی روغن کم نمی کنه. پیام شما رو که دیدم یاد سردگمی خودم در این مدت افتادم و گفتم بهتره این تجربه باهاتون به اشتراک بزارم.
سلام توسان نیو منطقه جی دی ای ۲۴۰۰مدل ۲۰۱۶دارم هر ۱۵۰۰کیلومتر نیم لیتر روغن کم میکنه کمی بخار داره دود سیاه مشاهده نمیشه ولی داخل اگزوز سیاه هست مکانیک می گفت رینگ ضعیفه وباریختن روغن ترمز مشکل رینگ حل میشه آیا صحت داره ؟اخیرا موقع تعویض روغن موتور شوی داخل موتور ریخت وبعد از یک هفته روغن به داخل مخزن رادیات سرایت کرد حالا میگن اویل ماژول روغن خرابه آیا علت خرابیش میتونه همان موتورشوی باشه؟
سلام متاسفانه چند تا کار غیر اصولی در خودروی خودتان انجام دادید
به هر حال سعی کنید دیگر از مواد شوینده در داخل خودروی خودتان استفاده نکنید
در حال حاضر بهترین و به صرفه ترین کار اینه که خنک کن روغن موتور یا ( اویل ماژور ) را تعویض کنید.
سلام وقت بخیر،
ماشین من سانتافه ۲۰۱۵ با کارکرد ۴۹ هزارتاست ،
۱ روغن مناسب برای موتور چه برندی پیشنهاد میدید که مناسب باشه برای الان تا ۶ ماه ؟
۲ تا الان لنت عوض نکردم وفابریکشه، الان موقع تعویضشه، لنت پیشنهادیتون ؟
۳ صافی بنزین و فیلتر کابین و شمع چه موقعی باید عوض بشه؟
۴ خودتون خدمات مورد نیاز خودرو منو انجام میدید؟
۵ آیا سرویس در محل جز خدماتتون هست؟
مرسی از لطفتتون و وقتی که میزارید
سلام
۱ برند پیشنهادی روغن موتور هیوندای اکسیر ۱۰w40 و فیلتر روغن حتما اصلی باشد
۲ اگر لنت تمام شده حتما باید تعویض بشه اگر از نظر مالی مشکلی ندارید اصلی در غیر این صورت لنت کره ایی hi Q
3. صافی بنزین و شمع ها هر ۳۰ هزار کیلومتر باید تعوض شود.
۴ . بله صد در صد
۵ . خیر
در خدمتیم
سلام. من یه سانتافهgdiدارم. اولین باره دیدم روغن کم کرده. کلا ۴۰ هزارتا هم بیشتر کار نکرده. همه جا گفتن رینگ ضعیف کرده.. میخواستم قبل از اینکه موتور باز بشه بدونم اول چه چیزایی رو چک کنم.. ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام اول از روغن ریزی موتور اطمینان پیدا کنید
دوم نوع روغن و برند دیگری را امتحان کنید و فیلتر روغن اصلی استفاده کنید اگر باز این مشکل بود در نهایت موتور را باز کنید
سلام من یک سانتافه ۲۰۱۶ ام پی آی دارم
از حالت دنده یک به دو گیربکس تقه میزنه چند جا نشونش دادم عیبش رو نفهمیدن مال چی میتونه باشه؟
واینکه صندوق برقیش بعضی اوقات کلا برق از توی دکمه میره و دیگه باز نمیشه مال چی میتونه باشه؟
فیلتر بنزینش رو عوض کردم ماشین رو حالت خلاص ریپ میزنه و خاموش میشه مال فیلتر هست؟
سلام برای تقه زدن در هنگام تعویض دنده بهتر است همیشه روغن گیربکس خودروی سانتافه خود رو تعویض کنید و سعی کنید بهترین روغن موجود در بازار را بریزید و در نهایت با دیاگ به بررسی پارامترها بپردازید.
در مورد صندوق برقی هیوندای اول از همه ببینید ای آپشن دستی بر روی خودروی شما نصب شده یا فاریک می باشد؟
و اینکه فیلتر بنزین تعویض کردید احتمال زیاد صافی خوب تعویض نشده و اورینگ آن درست جا نیست با باز و بست اصولی احتمال زیاد مشکل شما بر طرف خواهد شد
فیلتر بنزین سانتافه یک اورینگ لاستیکی کوچک داره اگه آز روی اصلی برندارند وبه این فیلترجدید بندازن باعث ریپ زدن و اختلال درکارموتور میشه
سلام بله ۱۰۰%
سلام وقت بخیر
آیا این مساله تعویض اویل پمپ در مورد توسان ۲۰۱۵ هم صدق میکنه ؟ یعنی برای توسان هم باید سر ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض کرد ؟
سلام خیر چون توسان اتاق سبکتری نسبت به سانتافه دارد
سلام
سانتافه ۲۰۱۷ gdi در چه کیلومتری باید اویل پمپش تعویض بشه ، و اینکه روغن موتور در ۴۰۰۰ کارکرد یک لیتر کم شده ولی از اگزوز دود هم خارج نمیشه این مقدار طبیعیه
سلام موتور GDI نیازی نیست که اویل پمپ آن تعویض شود. اگر روغن کم شده ممکن است بخاطر جنس روغنی باشد که در خودرو ریختید نوع و برند روغن خود را عوض کنید اگر باز هم این مشکل را داشتید احتمال زیاد روغن ریزی دارید که مشهود نیست.
سلام من هم همین مشکل رو دارم
سلام.سانتافه سری اول وارداتی۲۰۱۴ رو همون سال با ۲۰هزار کارکرد خریدم و با کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر یاتاقان زد، تعمیرش حدودا اون موقع با تعویض میل لنگ و اویل پمپ و…۶/۵ دراومد. قبلش ۳۵۰۰ داشتم پشیمان شدم که ماشین و عوض کردم، ولی دیگه با تعویض روغن و فیلتر به موقع و عدم فشار به موتور درجاده استفاده کردم.کلا به دلم نشست و تا الانم زیاد استفاده نمیکنم و۷۵۰۰۰ تا بیشتر نرفته. آیا باید اویل پمپ رو رو صدهزارتا واقعا عوض کنم.کلا خداروشکر تا الان هیچ مشکل فنی نداشته.
باتشکر محمد.
سلام بله باید تعویض کنید چون اویل پمپ اصلاح شده برای این خود رو در آن سالی که شما تعویض کردید وجود نداشت
سلام و عرض ادب مهندس درسته که وقتی اویل پمپ ضعیف میشه روغن رو خوب نمیرسونه و به یاتاقان ها آسیب میرسه؟و اگر بعدا عوض کنیم اویل پمپ در صورتی که یاتاقان کمی خط و خش روشون باشه مشکلی پیش نمیاد؟
سلام
چرا مشکل داره و مشکل پیش میاد در صورت خط و خش روی یاتاقان خودرو باید اورهال شود
سلام خسته نباشید استاد آیا امکانش هست فیلتر گیربکس سانتافه رو بدون اینکه گیربکس از پلمپی در بیاد عوض کرد؟
سلام خیر گیربکس باید از موتور جدا شود و درب آن باز شود تا بتوان صافی و فیلتر گیربکس آن را تعویض کرد
سلام من یک سانتافه ۲.۴ mpi 2015 دارم یه مدت هست ۱۰۰ کیلومتری یک لیتر روغن کم میکنه و توی دمای بالا یا پشت ترافیک دود سفید وحشتناکی میده میشه خاهشا بگین دقیقا میتونه از چی باشه ؟
سلام ممکن است خورد از ناحیه واشر سر سیلندر و یا رینگ ها پیستون به مشکل خورده باشه برای ایراد یابی دقیق خودرو را باید از نزدیک بررسی کرد
سلام من یک سانتافه ۲.۴ mpi 2015 دارم یه مدت هست ۱۰۰ کیلومتری یک لیتر روغن کم میکنه و توی دمای بالا یا پشت ترافیک دود سفید وحشتناکی میده میشه خاهشا بگین دقیقا میتونه از چی باشه ؟؟
سلام. من یک سانتافه ۲۰۱۵ اسپرت دارم که ۸۰ هزار تا کار کرده .چراغ چکش رو شن شد و شروع به چشمک زدن کرد بردم نشون دادم خطای p1326 داشت و برطرفش کرد و چند تا سنسور رو عوض کرد بعد حدود ۵ کیلومتر باهاش رفتم و دوباره چراغ چک شروع به چشمک زدن کرد .به نظر مشکل چیه و چطور میتونه رفع بشه؟ ممنونم
سلام سنسور ضربه یا ناک شما خطا داده باید در مرحله اول خود سنسور بررسی شود و اگر مشکلی نداشت لرزش پیستون ها باید با پارامترها بررسی شود.
سلام خسته نباشین میشه راهنمایی بفرمایید چرا نمیشه اویل پمپ رو باز کرد و شست و شو داد و حتما باید از اویل پمپ نو استفاده کنیم؟امکانش هست اویل پمپ تقلبی باشه؟چون یه جا رفتم میگن کامل اویل پمپ رو سرویس و شست و شو میدیم
سلام به هیچ عنوان شستشوی اویل پمپ توصیه نمی شود
اویل پمپ اصلی سانتافه و غیر اصلی در بازار زیاد می باشد و قابل تشخیص هم نمیباشد لزا از قطعه فروش معتبر حتما باید تهیه کنید.
من سانتافه ۲۰۱۴ gdi دارم. تو این مدل موتور هم این مشکل هست؟ ضمنا میشه شستن داخل موتور جرم ها رو خارج کرد؟
در خودروهای موتور GDI این اتفاق کمتر دیده شده . تحت هیچ شرایطی در داخل موتور خودرو مواد شوینده موتور و … نریزید چون باعث میشود تمام جرم ها داخل توری اویل پمپ جمع شود و خودرو یاتاقان بزند
کافیست روغن موتور خود را زود به زود تعویض کنید
سلام من ماشینم ۲۰۱۵ سفارش عرب هفته پیش توی سرعت ۱۳۰ تا یهو قفل کرد کاپوتوزدم بالا دیدم سیلندر ترکیده بردم مکانیک گفت همه چی نابود شده یه موتور استوک کامل گرفتم ۷۰ میلیون جمع کرده الان دوروزه میگه دارم روش کار میکنم شیر ocv این موتور جون اروپایی هست فرق میکنه کاملا مشکوکم چجوری باید بررسی کنم گگه موتور کاملی که بهم دادن خودشون همین موتور باشه یا مشکلی نداشته باشه
سلام من ماشینم ۲۰۱۵ سفارش عرب هفته پیش توی سرعت ۱۳۰ تا یهو قفل کرد کاپوتوزدم بالا دیدم سیلندر ترکیده بردم مکانیک گفت همه چی نابود شده یه موتور استوک کامل گرفتم ۷۰ میلیون جمع کرده الان دوروزه میگه دارم روش کار میکنم شیر ocv این موتور جون اروپایی هست فرق میکنه کاملا مشکوکم چجوری باید بررسی کنم گگه موتور کاملی که بهم دادن خودشون همین موتور باشه یا مشکلی نداشته باشه
سلام
باید از نزدیک بررسی بشه اما سفارش کشور ها یک تغییراتی در موتور ها وجود دارد
سلام
شبتان بخیر
جعبه فرمان ماشین بنده( سانتافه ۲۰۱۴ ) یه کوچولو صدا میده
و احساس میکنم
یکم خلاصی داره
نظرتون چیه
چه بکنم؟؟
سلام یا صدا از تلسکوپی فرمان هست یا جعبه فرمان
خلاصی فرمان مربوط به تلسکوپی فرمان می باشد و ۹۰ درصد مواقع قابل تعمیر می باشد.
سلام خسته نباشی ، فشار اویل پمپ را میشه تست گردد ، و در صورت ضعیف بودن تعویض کرد ؟ یا باید در کیلومتر زیر ۱۰۰ هزار تا تعویض گردد ؟ هزینه تعویض در مجموع به غیر از اویل پمپ ، چقدر است ؟ ممنون .
سلام خیر باید حتما در کیلومتر ذکر شده تعویض شود
اشتباه عرض کردم
درصد اکسیژن کمتر از سوخت اعلام می کنه .
سلام
سانتافه ۲۰۰۸ ، ۲۷۰۰ سی سی دارم … مدتیه که صبح ها در اولین استارت بد روشن شده و بقول معروف پِرت پِرت کرده و در استارت دوم و یا سوم در ابتدا همان حالت پِرت پِرت را داشته ولی یه دفعه موتور صاف شده و عادی کار کرده و کم کم دور موتور پایین می اید . فیلتر بنزین اصلی دو ماهی هست تعویض کردم . ماشین هیچ ارور سنسوری ندارد فقط در بعضی در مواقع درصد اکسیژن را نسبت به سوخت بیشتر نمایش میدهد . کوئل ها هم سه عدد بتازگی تعویض شده و مشکلی ندارد .
ضمنا فقط در صبح در اولین استارت بدین صورت میباشد و در طول روز پس از روشن شدن اولیه به مشخصات فوق ، در سایر استارت ها با تک استارت موتور روشن میشود .
لطفا ممنون میشم اگر راهکار ارئه فرمایید .
سلام باید خودرو را از نزدیک دید اما ممکن است از کنیستر و شیر برقی OCV باشد باید پارامترهای سیستم سوخت رسانی شما حتما بررسی شود
در ضمن بهتر است که ۶ تا کوئل با هم تعویض شوند
اهم کوئل ها را هم با مولتی متر گرفته شود
با درود ، من همسانتافه ۲۰۱۵ ۴سیلندر دارم که ۷۵هزارتا یهو یاتاقان زد، می خوام بدونم بجز اویل پمپ چه چیزهای دیگه رو باید تعویض کنم که خیالم راحت باشه ، ممنون میشم راهنماییم کنید
من نمایندگی سر تایم روغن ماشین روتعویض میکنم
سلام حتما باید از قیمت اویل پمپ اصلی سانتافه استفاده کنید که به تاریخ امروز ۲۸/۶/۱۴۰۰ حدود ۱۳/۵ ملیون تومان است
یاتاقان ها اصلی در صوت نیاز شاتون ها تعویض شود و از میلنگ استاندارد استفاده کنید و ۰.۲۵ نکنید
سلام و وقت بخیر
میخواستم بدونم خودرو سانتافه GDI نیاز به اصلاح اویل پمپ روغن دارد؟؟
ماژول رو عوض کردن نمایندگی روغن روی لو بود اضافه کردم روغن بررسی کنم کم میکنه یا خیر همیشه ۱۰ ۴۰ هیوندای میریختم اینبار نمایندگی ۵ ۳۰ کاسترول ریخته آیا تو این فصل گرما لزومی داره مجدد تعویض کنم؟استفاده از موتور شور رو پیشنهاد میکنید جهت جرم گیری موتور؟
در فصل گرما تا حد امکان برای موتور های ۲۴۰۰ هیوندای و کیا از روغن های ۱۰w40 استفاده کنید . و دیگر از روغن کاسترول استفاده نکنید چون دیگه کیفیت قدیم رو نداره
ماژول اش رو تعویض کردم کمی روغن کم کرده اضافه کردم اگه مجدد کم کرد ایراد از چیست؟
برای بررسی و ایراد یابی این که چرا روغن کم میکنه خودروی شما باید از نزدیک بررسی بشه
تشکز واقعا لطف کردید
سلام
ممنون از مطالب خوب شما . یه خودرو سانتافه ۲۰۱۶ وارداتی با موتور mpi دارم . الان کیلومتر ۱۰۰ هزار رفته . با توجه به اینکه خودرو وارداتیه، لازمه اویل پمپ تعویض بشه ؟ در صورت مثبت بودن از کجا میشه اویل پمپ اصلی پیدا کرد .
من از شهرستان در خدمت شما هستم .
تشکر
سلام خواهش میکنم
تعویض کنید خیلی بهتر هستش
باید سعی کنید از وارد کننده قطعات هیوندای جنس خودروی خود را تامین کنید ممکن هستش مقدار از نظر قیمتی متفاوت باشد اما از اصل بودن قطعه خیالتون راحته
سلام
روغن موتور خوب برا سانتافه mpi 2015چه روغنی باید بریزم
سلام بهتر است از روغن های ایرانی استفاده کنید و زود به زود اقدام به تعویض روغن موتور کنید
روغن موتور هیوندای یکی از بهترین روغن های ایرانی هستش که ما به مشتریای خودمون توصیه میکنیم
سلام ، سانتافه ۲۰۱۵ دارم ۸۵ هزارتا کارکرد تا الان روغن گیربکس تعویض نکردم نمایندگی گفته تا ۱۰۰ هزارتا مشکل ندارد . دنده عقب که میزنم گیربکس تقه میزنه البته اگر گاز ندهم و ماشین بر اثر وزنش خودش حرکت کند و دنده درگیر شود تقه نمی زند ولی اگر به ماشین گاز بدهم ، تقه میزند و هر چه پر گاز تر باشد صدای تقه بلندتر است ، راهنمایی بفرمایید ممنون میشم .
سلام شما باید حتما ۶۰ هزار کیلومتر روغن گیربکس خودتون را عوض میکردید در ضمن صافی بنزین و تنظیم موتور فراموش نشود. با تعویض روغن احتمال زیاد مشکل گیربکس شما حل می شود اما حتما از روغن گیربکس مخصوص سانتافه موبیس چهار خط mobis IV استفاده کنید.
سلام جناب مهندس این اویل پمپ اصلاح شده فقط روی موتور های gdi هست یا روی mpi های بالای ۲۰۱۵ هم هست و اگه یه سانتافه ۲۰۱۵ mpi بگیرم میشه اویل پمپ اصلاح شده روش انداخت
سلام سانتافه های موتور GDI به علت داشتن اویل لول oil level سنسور سطح روغن همچین مشکلی را ندارند و اویل پمپ موتور های gdi سانتافه هستش که باید حتما مورد بررسی قرار بگیرند.
یعنی سانتافه های gdi یاتاقان نمیزنند با توجه به اصلاح شدن اویل پمپشون؟؟ و اینکه تعمیرگاه شما اویل پمپ اصلاح شده داره؟ و میشه روی سانتافه ۲۰۱۵ mpi انداخت؟ ممنون از راهنماییتون
سلام بله میتوانید از اویل پمپ اصلاح شده استفاده کنید و مشکلی ندارد
سلام.من هیوندا سانتافه ۲۰۱۶ نیو فیس با موتور mpl2400 دارم تو جاده بدون هیچ صدایی گاز نخورد و خاموش شد و دیگه اصلا استارت نخورد یکی تو شهرستان گفت موتور قفل کرده لطفا راهنمایی بفرمایید چکارش کنم
سلام بله احتمال زیاد ماشین یاتاقان زده این اتفاق در سانتافه های ۲۴۰۰ mpi زیاد می افته
با سلام. استفاده از روغن ۱۰w40 بجای ۵w30 در خوزستان به توجه به گرمای ۵۰ درجه در تابستان، و زمستانهای معتدل ، مجاز است؟( سانتافه ۲۴۰۰)
سلام سعی کنید حتما از روغن ۱۰w40 استفاده کنید در هوای گرم
سلام ببخشید من سانتافه ۲۰۱۴ دارم چندروز پیش تو حرکت شلنگ رادیاتور ترکید بردم مکانیکی دید توی شلنگ و توی تمامی شلنگ اب روغن قاطی شده سفید هست شستشو داد ماشین خوب کار میکنه دید هیجا نشتی نداره ولی امروز دیدم اب رادیاتور روغن توش علت از چیست
سلام احتمل زیاد خودروی شما سیستم خنک کن روغن موتور یا همان اویل ماژور سانتافه به مشکل خورده است اگر سالم بود باید واشر سرسیلندر مورد بررسی قرار بگیرید
سلام من۵ساله توسان دارم همیشه روغن ۱۰ ۴۰ کاسترول ۱۰ هزار میرزم و ۵ هزار عوض میکنم ولی همیشه صبح روشن میشه ۳دقیقه صدای استکانش درمیاد مکانیکا هر کدوم یه چیزی میگن یکه از استکان تایپیپته یکی میگه از کم فشار بودن اویل پمپه لطفا راهنمای کنید مدل ۲۰۰۹
من مدل ۲۰۱۵ سانتافه دارم که ۸ ماه پیش یاتاقان زد. و تمام قطعات رو تعویض کردم.و قطعات اصلی موجود در بازار رو خریدم. الان تقریبا ۱۴۰۰۰ کیلومتر راه رفته و هر ۵۰۰۰هزار تا روغن رو تعویض میکنم ولی تقریبا تو هر ۲۰۰۰ کیلومتر راه رفتن نزدیک نیم لیتر روغن کم میکنه. هیچ گونه نشتی هم مشاهده نشده.(لازم به توضیح هستش بعد سرویس موتور بعد از ۶ هزار کیلومتر از واشر درب سوپاپ نشتی داد بر طرف شد. و در ۱۱هزار کیلومتر اویل ماژول تو سرویس موتور تعویض نشد دچار مشکل شد تو رادیاتور روغن جرم زد. این مورد هم بز طرف شد. ولی هنوز کم شدن سطح روغن متوقف نشده. حتی این احتمال داده شد که شاید روغن مصرفی مناسب نیست روغن هم تعویض شد. روغن های مصرفی تو سرویس اول و دوم از نوع ۱۰w 40 snاستفاده شد و این آخری از همون روغنی که قبل یاتاقان زدن کلسترول ۱۰w 40.لطفا راهنمایی کنید؟
سلام ابتدا حتما از نشتی روغن و روغن ریزی اطمینان پیدا کنید سپس مقدار بخار روغن خودرو را در حالت گرم بررسی کنید در این فصل باید از روغن ۵w30 استفاده کنید از روغن ایرانی معتبر استفاده کنید