تعمیر جلوبندی لندکروز

تعمیر جلوبندی لندکروز

تویوتا لندکروز یکی از خودروهای لوکس و باکیفیت شرکت تویوتا است. Toyota Land Cruiser طولانی‌ترین سری مدل ‌های درحال تولید تویوتا به ‌شمار می ‌رود. تولید این خودرو از سال ۱۹۵۱ میلادی آغاز شده است.

عمر طولانی، خرابی اندک، کیفیت بالا و استحکام کم نظیر در کنار قیمت کمتر در مقایسه با رقبای آمریکایی باعث شده این خودرو یکی از محبوب ترین محصولات شرکت تویوتا باشد.

شرکت تویوتا برای آزمودن و تست این خودرو آن را در مناطق دوره افتاده و بیابانی استرالیا آزمایش می کند تا از دوام و اصطحکام قطعات و موتور آن اطمینان حاصل کند.

این خودرو اگرچه به ندرت دچار مشکل می شود اما نگهداری نادرست و تعویض نکردن به موقع برخی قطعات باعث می شود سیستم جلوبندی تویوتا لندکروز دچار مشکل شود.

ما در این مطلب به برخی از مهمترین مشکلات سیستم جلوبندی و عقب بندی در تعمیرگاه تویوتا می پردازیم. اگر به دنبال پاسخ برای این سوالات هستید این مطلب را تا انتها بخوانید:

• دلایل گیج بودن عقب خودرو در پیچ ها چیست؟
• نشانه خرابی در جلوبندی تویوتا لندکروز چیست؟
• نشانه خرابی پلوس ها در تویوتا لندکروز چیست؟

نشانه ها خرابی در جلوبندی تویوتا لندکروز

از نشانه ها خرابی در جلوبندی تویوتا لندکروز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کشیدن فرمان به یک سمت
• لاستیک سایی
• احساس خلاصی در فرمان و گیج بودن خودرو در سرعت بالا
• ایجاد سر و صدا در دست انداز ها و جاده ها

دلایل گیج بودن عقب لندکروز در دست انداز ها چیست؟

دلیل اصلی گیجی عقب این خودرو ها می توان به خرابی کمک های عقب اشاره کرد. همچنین خرابی بوش های سگدست و مندل ها نیز می تواند باعث گیجی عقب این خودرو شود.

تنظیم زوایای چرخ های عقب نیز امری بسیار مهم است و اگر این فاصله تنطیم نباشد باعث مشکل گیج بودن عقب خودرو می شود.

نشانه خرابی پلوس ها

از نشانه های خرابی پلوس ها می توان به لرزش در سرعت های پایین اشاره کرد.

لرزش زیر سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت معمولا از میل گاردان است. از سرعت ۴۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت مشکل به احتمال فراوان از پلوس ها است.

از سرعت ۹۰ کیلومتر به بالا مشکل احتمالا مربوط به بالانس چرخ ها است.

اجزای جلوبندی تویوتا لندکروز

اجزای جلوبندی تویوتا لندکروز عبارتند از:
• طبق ها پایین (شامل بوش های گرد و لبه دار و سیبک طبق)
• طبق بالا (شامل بوش گرد و سیبک)
• جعبه فرمان (سیبک ، بازویی)
• موجگیر
• لاستیک چاکدار
• کمک جلو (شامل: توپی سرکمک، فنر و بلبرینگ کف گرد)
• سگدست (شامل: توپی ، بلبرینگ چرخ و بوش ها)
خرابی هر یک از این قطعات نشانه های خاص خود را دارد که بهتر است برای تشخیص این مشکل ها تمام قطعات باز شوند و به صورت مجزا مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرند.

تعمیر جلوبندی لندکروز

در هنگام باز کردن و تعمیر جلوبندی لندکروز سگدست و پلوس باهم بیرون می آید.

بعضی همکاران لازم دیده اند که به جای بستن مهره سرپلوس از جوش دادن استفاده کنند و به فکر اینکه در صورت خرابی سر پلوس چه باید کرد نبوده اند.

تنش ها و فشارهای وارده با توجه به وزن خودرو مخصوصا در حالت آفرود سواری حتما نیاز به بازدید و بررسی مکانیک دارد.

بعد از هر سفر آفرود برای خودرو لندکروز تعویض سیبک زیر کمک، تعویض گردگیر جعبه فرمان و تعویض بست های پلوس از جمله کارهایی است که باید برای یک سفر مطمئن و همچنین جلوگیری از هزینه های سنگین بعدی انجام شود.

نقاط ضعف و قوت در جلوبندی لندکروز

دقت داشته باشید که این مقایسه فقط از نظر عمر قطعات جلوبندی است.

نقاظ ضعف

• سیبک طبق بالا و پایین
• بوش های طبق
• سیبک فرمان

نقاط قوت:

• بازویی جعبه فرمان
• کمک ها
• سگدست پلوس
• بوش های طبق

در تعمیر و نگهداری ماشین های تویوتا لندکروز باید به سرویس و نگهداری تایم لندکروز هم دقت کرد. 

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رضا
1 سال قبل

علت لرزش درسرعت بالا وپایین چیست

ادمین
1 سال قبل
پاسخ به  رضا

سلام در سرعت بالا بالانس چرخ های جلو و عقب
در سرعت پایین پلوس و لاستیک

2
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx