تعمیرات جلوبندی و سیستم تعلیق تویوتا کمری

تعمیرات جلوبندی و سیستم تعلیق تویوتا کمری

تعمیرات جلوبندی و سیستم تعلیق تویوتا کمری شامل یک سری فعالیت‌هاست که به حفظ و بهبود عملکرد و ایمنی خودرو کمری می‌پردازد.

این فعالیت‌ها شامل بررسی و تعویض قطعاتی مانند آمورتیسورها، کمک‌های تعلیق، بشکه‌ها، بلبرینگ‌ها، و سیستم ترمز و سیستم جلوبندی می‌شود.

از نشانه های خرابی جلوبندی تویوتا کمری می توان به این موارد اشاره کرد:

• لاستیک سایی
• کشیدن فرمان
• خشک بودن خودرو در دست انداز ها
• ایجاد صدا در حال حرکت و دست انداز ها

در مورد جلوبندی کمری مشکلی که اکثر راننده های این خودرو با آن درگیر هستند میزان نشدن فرمان است و با هر بار میزان کردن فرمان مشکل کشیدن خودرو به یک سمت حل نمی شود.

این نوع مشکل به جلوبندی زاویه چرخ ها بوش های طبق و توپی سر کمک مربوط می شود.

جلوبندی تویوتا کمری

تنظیم نبودن شاسی به چه دلایلی می تواند اتفاق بیفتد؟

تنظیم نبودن شاسی خودرو در اثر تصادف از دیگر دلایل کشیدن فرمان به یک سمت است. این تنظیم نبودن باعث استهلاک بیشتر در قطعات جلوبندی می شود.

دقت کنید اگر شاسی ها خوب تنظیم نشود با تعویض قطعات جلوبندی مشکل بر طرف نخواهد شد.

تنظیم نبودن شاسی|تعمیرات جلوبندی و سیستم تعلیق تویوتا کمری

تعمیرات جلوبندی کمری

تشخیص مشکلات (عیب داشتن و یا خرابی) جلوبندی و عقب بندی تویوتا کمری

نکته ایی که باید به آن دقت داشته باشید این است که برای تشخیص دقیق معیوب بودن هر یک از قطعات جلوبندی و عقب بندی کمری لازم است تمام قطعات مانند سیبک فرمان، ققری فرمان، سیبک طبق، بوش طبق، موجگیر، کمک فنر ، لاستیک چاکدار و.. به صورت مجزا باز شود و با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

تعمیر و بررسی جعبه فرمان و سرویس آن در کارفیکسر
تعمیر و بررسی جعبه فرمان و سرویس آن در کارفیکسر

تعمیرگاه تویوتا (تعمیر سیستم تعلیق)

علائمی که نشان دهنده یک جعبه فرمان خراب است:

• ایجاد صدا در چپ و راست کردن فرمان معمولاً صدا از زیر پا احساس می شود.
• سفت شدن فرمان که ممکن است گاهی اوقات خوب باشد.

نکته مهم : در برخی موارد ممکن است با چپ و راست کردن فرمان در زیر پا صدا احساس کنید اما صدا از جعبه فرمان نباشد در این صورت باید حتماً توپی سر کمک ها و کمک ها چک شود.

خرابی سیبک فرمان و قرقری فرمان معمولاً در حالت در جا می تواند باز و تعویض شود.

خرابی و خلاصی کمک ها باعث می شود خودرو دیگر نرمی سابق را نداشته باشد و چون به مرور نرمی خود را از دست می دهد راننده به آن عادت می کند و متوجه خرابی آن نمی شود.

بهترین نوع تعمیر جلوبندی و عقبندی برای خودرو های تویوتا و لکسوس این است که اجزا و قطعات به صورت کامل باز شوند و به صورت جدا تست شوند و مورد بررسی قرار گیرند تا یک کار اصولی و تمیز از آب در بیاید.

اجزای جلوبندی و سیستم تعلیق معمولاً در بازار شامل جنس های اصلی و متفرقه است. باید به این نکته دقت داشته باشید که قطعات اصلی نسبت به قطعات متفرقه طول عمر بیشتری دارند. پس این تفاوت قیمت بی دلیل نیست.

معرفی تویوتا کمری

تویوتا کمری مدتهاست که به عنوان یکی از نمادهای شرکت تویوتا شناخته می شود. از زمان آغاز به کار، این سدان نمادین جایگاه قابل توجهی در بازار جهانی خودرو پیدا کرده است و طیف وسیعی از مصرف کنندگان را به خود جذب کرده است.

تاریخچه تویوتا کمری

سفر تویوتا کمری در سال ۱۹۸۲ به عنوان یک خودروی جمع و جور آغاز شد، اما به زودی به سدان سایز متوسطی که امروزه می شناسیم تبدیل شد.

کمری در ابتدا به عنوان یک وسیله نقلیه راحت، قابل اعتماد و مقرون به صرفه معرفی شد و به سرعت در بازارهای مختلف بین المللی محبوبیت پیدا کرد.

این خودرو در چندین کشور از جمله ژاپن، استرالیا و ایالات متحده تولید شده است که به تویوتا کمک کرده است تا این مدل را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف مشتریان بین المللی طراحی کند.

دلایل محبوبیت تویوتا کمری

قابلیت اطمینان و با دوام:

تعهد تویوتا به کیفیت و دوام سنگ بنای فلسفه طراحی کمری است. مالکان اغلب از قابلیت اطمینان سدان به عنوان یک عامل کلیدی در تصمیم خرید خود یاد می کنند، زیرا بسیاری از کمری ها با تعمیر و نگهداری درست و به موقع صدها هزار کیلومتر کار می کنند.

راحتی و فضا:

کمری همواره فضای داخلی جادار و صندلی‌ های راحت را ارائه داده که آن را به یک انتخاب مناسب برای خانواده ها و سفرهای طولانی تبدیل کرده است.

ارزش فروش مجدد:

این خودرو ارزش خود را در طول زمان بسیار بهتر از بسیاری از رقبا حفظ می کنند که در دراز مدت آن را به خریدی هوشمندانه تبدیل می کند زیرا می توان این خودرو را با قیمت خوبی فروخت.

بهره وری سوخت:

این خودرو در طول این سال ها به طور مداوم بازده سوخت خود را بهبود بخشیده است و به نگرانی های اقتصادی و زیست محیطی رانندگان مدرن توجه کرده است.

سازگاری با نیازهای بازار:

طی این سال ها، تویوتا این مدل را به طرز ماهرانه ای تغییر داده است تا منعکس کننده ترجیحات مصرف‌کننده و پیشرفت‌ های فناوری باشد.

جدیدترین فناوری های تویوتا کمری

آخرین مدل تویوتا کمری از فناوری های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که ایمنی، عملکرد و تجربه رانندگی را بهبود می بخشد.

Toyota Safety Sense

این مجموعه جامع از ویژگی های ایمنی شامل فناوری های پیشرفته ای مانند سیستم پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با کمک فرمان و کنترل کروز دینامیک رادار است که همگی برای محافظت از سرنشینان و کمک به رانندگان در اجتناب از خطرات احتمالی طراحی شده‌ اند.

گزینه های موتور هیبریدی

کمری جدید یک نوع موتور هیبریدی ارائه می‌کند که مصرف سوخت عالی را با کاهش آلاینده‌ ها ترکیب می‌کند.

Entune 3.0 Infotainment System

آخرین نسل از سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا، Entune 3.0، یک رابط بصری با ویژگی های ارتباطی پیشرفته، از جمله سازگاری Apple CarPlay، Android Auto و Amazon Alexa ارائه می‌کند.

هندلینگ پویا

با معرفی یک پلتفرم جدید، مدل های جدید کمری دارای پویایی هندلینگ بهبود یافته است که تجربه رانندگی روان تر و جذاب تری را ارائه می دهد.

سفر تویوتا کمری از یک خودروی جمع و جور فروتن به یک سدان پیشرفته سایز متوسط، نشان دهنده تعهد تویوتا به نوآوری، کیفیت و رضایت مشتری است.

تعمیر انواع خودروهای تویوتا را می توانید در تعمیرگاه تخصصی تویوتا کارفیکسر انجام دهید.

همچنین می توانید درباره تعمیر استارت تویوتا پرادو هم اطلاعاتی کسب کنید.

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx