جهت برقراری ارتباط با کارشناسان متخصص جهت تعمیر خودرو

تلفن‌های تماس : 02166064420 - 09127973117

آدرس : تهران خیابان آزادی ، خیابان حیدرتاش ، کارواش فربد تعمیرگاه کارفیکسر ( تهران رویال )

تعمیرات سانتافه

تعمیرات سانتافه ! آیا این باور درست است که موتور سانتافه نسبت به خودروهای کره ایی دیگر بیشتر یاتاقان میزند؟ میتوان گفت در سانتافه های مدل بالا که از موتور ۲۴۰۰ MPI استفاده شده به علت بالا بودن وزن اتاق و عدم تناسب توان خروجی موتور نسبت به وزن بدنه باعث میشود موتور کشش کامل را نداشته باشد و یاتاقان بزند اما راه کارهایی وجود دارد تا این مشکل را به حداقل برساند ، تعویض اویل پمپ سانتافه در زمان مشخص و همچنین استفاده از روغن و فیلتر روغن اورجینال باعث افزایش طول عمر موتور در این خودرو می شود.

در صورت شنیدن صدای غیر عادی موتور خودروی سانتافه بهتر است که خودرو را خاموش کنید و با تعمیرکار خود در میان بگذارید چرا که توجه به این مشکلات و‌صداها با توجه به حساس بودن این موتور باعث جلوگیری از خسارت سنگین تر در تعمیر موتور می شود.

نکته مهم در مورد اویل پمپ سانتافه که باید به آن دقت داشت با توجه به قیمت بالای این ایول پمپ و ایراد ساختاری ایول پمپ که تایید شده توسط خود این کمپانی می باشد ضروری است در هر نوبت تعمیر موتور اویل پمپ حتما تعویض گردد.

در مورد موتور سانتافه با حجم موتور ۲۷۰۰ سی سی اولین تفاوت بین سایر موتورهای دیگر سانتافه میتوان به تجهیزات تایمنگ آن اشاره کرد که شامل تسمه تایم هرزگردها و سفت کن تسمه میباشد که تسمه تایم نیاز به تعویض دوره ایی دارد.

تعمیرگاه هیوندای کارفیکسر مرکز تخصصی تعمیرات خودروهای وارداتی کره ایی و ژاپنی

تعمیرات هیوندای و تعمیرات کیا در تعمیرگاه هیوندای و تعمیرگاه کیا کار فیکسر پذیرفته میشود تماس با ما برای بهترین مشاوره و تصمیم گیری برای خودروی خود

تعمیر کامل موتور سانتافه و باز هم علت اصلی آن استفاده کردن از روغن تقلبی که در بازار زیاد شده و مورد استفاده قرار میگیرد ، موتور هیوندای سانتافه بسیار حساس به روغن بوده و این که شما چه روغنی در آن میریزید بسیار حائز اهمیت است

موتور سانتافه

برای بازکردن موتور هیوندای سانتافه سپر و به اصطلاح (نویسکت) خودرو باز شده و موتور گیربکس و ترسفر به صورت یکجا از اتاق ماشین جدا می شود

تعمیرگاه هیوندای کارفیکسر
تعمیر موتور سانتافه
ترنسفر سانتافه

نحوه ی مسیر تسمه دینام موتور سانتافه چهار سیلندر با حجم موتور ۲۴۰۰ در عکس زیر مشاهده میکنید دارای پمپ هیدرولیک

مسیر تسمه دینام سانتاسفه

همانطور که مشاهده میکنید بخاطر ضعف ایویل پمپ و فشار روغن در سیلندر روغن کافی به میل لنگ و یاتاقان ها نرسیده و باعث شده موتور ماشین یاتاقان بزند

یاتاقان زدن
شاتون از بین رفته

دقت داشته باشید که با این شرایط حتما باید ایول پمپ خودرو تعویض شود و از بستن دوباره این ایول پمپ جدا خودداری کنید چرا که ضعف روغن باعث میشود در کوتاه ترین زمان خودروی شما دوباره یاتاقان بزند

مشاهده میکنید که استفاده نکردن از روغن مناسب و دیر به دیر تعویض کردن روغن موتور باعث شده کل موتور را جرم بگیرد که به اصطلاح مکانیک ها (گیرس کردن موتور) به آن گفته می شود

۹ نظرات
  1. سعید می گوید

    سلام من یه سانتاقه ۲۰۱۵دارم یهوموتورقفل کرد بردم نمایندگی گفت شاتون زده ۷۰میلیون ازم گرفت بلوک موتورتعویص کرد به نظر شما زیادنگرفته

    1. علی صبور می گوید

      چرا تعمیرگاه های تخصصی انجام میدادین خیلی کمتر از این حرفا برای شما تمام می شد.

    2. ایرج می گوید

      سلام سعید آقا منم یک سانتافه ۲۰۱۵ دارم نگران شدم میشه بپرسم کارکرد ماشین چقدر بوده و دلیلش چی بود ؟

      1. علی صبور می گوید

        استفاده کردن از روغن و فیلتر روغن بد و غیر اورجینال دلیل اصلی این اتفاق میتونه باشه

  2. مهرداد می گوید

    آقا من تازه یاتاقان زده ماشینم
    روغنه بوی نفت میداد بس که آشغال بود
    به ماشیناتون دوره موتر بالا ندید سره ۵ هزارتا هم حتما عوض کنید
    من الان ۲۱ تومن خرجش باید کنم 😢 ۲۰۱۴ عه

  3. ماهان می گوید

    سلام ما ی سانتافه ۲۰۱۵ سفارش اروپا با ۵۷ تا کارکرد داریم هر سری لوازم مصرفی رو نمایندگی عوض میکنیم
    الان باید چیکار کرد که از این اتفاق جلوگیری بشه

    1. علی صبور می گوید

      سلام باید ببینید چه روغنی در نماینگی استفاده میشه همچنین وضعیت موتور بررسی بشه درصورت نیاز ایول پمپ آن تعویض شود

  4. حمید می گوید

    سلام، برای دوستانی که سانتافه بخصوص از نوع GDI دارن پیشنهاد میکنم بجای روغن ۵W-30 از روغن ۵W-40 یا ۱۰W-40 استفاده کنند.
    این کار علاوه بر اینکه کمی فشار روغن در یاتاقانها رو بالا میبره، اثر افت غلظت روغن در طول مدت استفاده رو کم میکنه و از تماس فلز با فلز جلوگیری میکنه.
    روی موتورهای GDI هیوندای/کیا اگر موتور بصورت غیرعادی روغن کم کرد، اگر ماشین روغن ریزی نداشت و از اصل بودن روغن اطمینان داشتید، بدونید بخاطر خرابی پیستون و رینگهاست و فورا ماشین رو تعمیر کنید وگرنه بزودی نوبت یاتاقانها میشه.
    البته یکی از دلایل کم شدن روغن در موتور، روغنهای تقلبی هستش که به سرعت بخار میشن.

    1. علی صبور می گوید

      ممنون از نظر خوب شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.