جهت برقراری ارتباط با کارشناسان متخصص جهت تعمیر خودرو

تلفن‌های تماس : 02166064420 - 09127973117

آدرس : تهران خیابان آزادی ، خیابان حیدرتاش ، کارواش فربد تعمیرگاه کارفیکسر ( تهران رویال )

تعمیرات سانتافه

تعمیرات سانتافه ! آیا این باور درست است که موتور سانتافه نسبت به خودروهای کره ایی دیگر بیشتر یاتاقان میزند؟ میتوان گفت در سانتافه های مدل بالا که از موتور ۲۴۰۰ MPI استفاده شده به علت بالا بودن وزن اتاق و عدم تناسب توان خروجی موتور نسبت به وزن بدنه باعث میشود موتور کشش کامل را نداشته باشد و یاتاقان بزند اما راه کارهایی وجود دارد تا این مشکل را به حداقل برساند ، تعویض اویل پمپ سانتافه در زمان مشخص و همچنین استفاده از روغن و فیلتر روغن اورجینال باعث افزایش طول عمر موتور در این خودرو می شود.

در صورت شنیدن صدای غیر عادی موتور خودروی سانتافه بهتر است که خودرو را خاموش کنید و با تعمیرکار خود در میان بگذارید چرا که توجه به این مشکلات و‌صداها با توجه به حساس بودن این موتور باعث جلوگیری از خسارت سنگین تر در تعمیر موتور می شود.

نکته مهم در مورد اویل پمپ سانتافه که باید به آن دقت داشت با توجه به قیمت بالای این ایول پمپ و ایراد ساختاری ایول پمپ که تایید شده توسط خود این کمپانی می باشد ضروری است در هر نوبت تعمیر موتور اویل پمپ حتما تعویض گردد.

در مورد موتور سانتافه با حجم موتور ۲۷۰۰ سی سی اولین تفاوت بین سایر موتورهای دیگر سانتافه میتوان به تجهیزات تایمنگ آن اشاره کرد که شامل تسمه تایم هرزگردها و سفت کن تسمه میباشد که تسمه تایم نیاز به تعویض دوره ایی دارد.

تعمیرگاه هیوندای کارفیکسر مرکز تخصصی تعمیرات خودروهای وارداتی کره ایی و ژاپنی

تعمیرات هیوندای و تعمیرات کیا در تعمیرگاه هیوندای و تعمیرگاه کیا کار فیکسر پذیرفته میشود تماس با ما برای بهترین مشاوره و تصمیم گیری برای خودروی خود

تعمیر کامل موتور سانتافه و باز هم علت اصلی آن استفاده کردن از روغن تقلبی که در بازار زیاد شده و مورد استفاده قرار میگیرد ، موتور هیوندای سانتافه بسیار حساس به روغن بوده و این که شما چه روغنی در آن میریزید بسیار حائز اهمیت است

موتور سانتافه

برای بازکردن موتور هیوندای سانتافه سپر و به اصطلاح (نویسکت) خودرو باز شده و موتور گیربکس و ترسفر به صورت یکجا از اتاق ماشین جدا می شود

تعمیرگاه هیوندای کارفیکسر
تعمیر موتور سانتافه
ترنسفر سانتافه

نحوه ی مسیر تسمه دینام موتور سانتافه چهار سیلندر با حجم موتور ۲۴۰۰ در عکس زیر مشاهده میکنید دارای پمپ هیدرولیک

مسیر تسمه دینام سانتاسفه

همانطور که مشاهده میکنید بخاطر ضعف ایویل پمپ و فشار روغن در سیلندر روغن کافی به میل لنگ و یاتاقان ها نرسیده و باعث شده موتور ماشین یاتاقان بزند

یاتاقان زدن
شاتون از بین رفته

دقت داشته باشید که با این شرایط حتما باید ایول پمپ خودرو تعویض شود و از بستن دوباره این ایول پمپ جدا خودداری کنید چرا که ضعف روغن باعث میشود در کوتاه ترین زمان خودروی شما دوباره یاتاقان بزند

مشاهده میکنید که استفاده نکردن از روغن مناسب و دیر به دیر تعویض کردن روغن موتور باعث شده کل موتور را جرم بگیرد که به اصطلاح مکانیک ها (گیرس کردن موتور) به آن گفته می شود

۲۸ نظرات
  1. سعید می گوید

    سلام من یه سانتاقه ۲۰۱۵دارم یهوموتورقفل کرد بردم نمایندگی گفت شاتون زده ۷۰میلیون ازم گرفت بلوک موتورتعویص کرد به نظر شما زیادنگرفته

    1. علی صبور می گوید

      چرا تعمیرگاه های تخصصی انجام میدادین خیلی کمتر از این حرفا برای شما تمام می شد.

      1. ناشناس می گوید

        داداش سلام مال من دیروز یاتاقان زده کل هزینه اش چقدر سانتافه نیو

        1. علی صبور می گوید

          از ۲۵ ملیون تا ۵۰ ملیون میتوان بر آورد هزینه کرد.

    2. ایرج می گوید

      سلام سعید آقا منم یک سانتافه ۲۰۱۵ دارم نگران شدم میشه بپرسم کارکرد ماشین چقدر بوده و دلیلش چی بود ؟

      1. علی صبور می گوید

        استفاده کردن از روغن و فیلتر روغن بد و غیر اورجینال دلیل اصلی این اتفاق میتونه باشه

  2. مهرداد می گوید

    آقا من تازه یاتاقان زده ماشینم
    روغنه بوی نفت میداد بس که آشغال بود
    به ماشیناتون دوره موتر بالا ندید سره ۵ هزارتا هم حتما عوض کنید
    من الان ۲۱ تومن خرجش باید کنم 😢 ۲۰۱۴ عه

    1. مجید می گوید

      سلام دوست عزیز. منم ماشینم مشکل شما رو داره. موتور صدا میداد بردم گفتن یاتاقان زده. میشه ۷واهش کنم جایی که ماشینتون رو بردید اگه راضی هستید به منم معرفی کنید

      1. علی صبور می گوید

        سلام بله شما میتونید به تعمیرگاه ما مراجعه کنید

  3. ماهان می گوید

    سلام ما ی سانتافه ۲۰۱۵ سفارش اروپا با ۵۷ تا کارکرد داریم هر سری لوازم مصرفی رو نمایندگی عوض میکنیم
    الان باید چیکار کرد که از این اتفاق جلوگیری بشه

    1. علی صبور می گوید

      سلام باید ببینید چه روغنی در نماینگی استفاده میشه همچنین وضعیت موتور بررسی بشه درصورت نیاز ایول پمپ آن تعویض شود

  4. حمید می گوید

    سلام، برای دوستانی که سانتافه بخصوص از نوع GDI دارن پیشنهاد میکنم بجای روغن ۵W-30 از روغن ۵W-40 یا ۱۰W-40 استفاده کنند.
    این کار علاوه بر اینکه کمی فشار روغن در یاتاقانها رو بالا میبره، اثر افت غلظت روغن در طول مدت استفاده رو کم میکنه و از تماس فلز با فلز جلوگیری میکنه.
    روی موتورهای GDI هیوندای/کیا اگر موتور بصورت غیرعادی روغن کم کرد، اگر ماشین روغن ریزی نداشت و از اصل بودن روغن اطمینان داشتید، بدونید بخاطر خرابی پیستون و رینگهاست و فورا ماشین رو تعمیر کنید وگرنه بزودی نوبت یاتاقانها میشه.
    البته یکی از دلایل کم شدن روغن در موتور، روغنهای تقلبی هستش که به سرعت بخار میشن.

    1. علی صبور می گوید

      ممنون از نظر خوب شما

  5. کامران می گوید

    سلام من ۴ سال پیش یک سانتافه ۲۰۱۴ خریدم که در زمان خرید بخاطر بی تجربگی و عدم اطلاع سیستم ۴wd رو کنترل نکردم و بعد متوجه خرابی و عدم کارکرد اون شدم. الان قصد فروشش رو دارم. میخوام قبل فروش تعمیر کنم. ممنون میشم حدود هزینه رو بفرمایید.

    1. علی صبور می گوید

      سلام بستگی داره کدوم قسمت سیستم ۴wd خراب شده باشه بخش انتقال قدرت از گیربکس به دیفرانسیل یا خود دیفرانسیل یا موتوربرقی ۴wd هزینه تعمیر هر کدوم متفاوت است

  6. نیما می گوید

    سلام اقای صبوری من سانتافه جی دی ای دارم میترسم مشکل پیدا کنه میخوستم بدونم اگه اویل پمپش عوض شه و روغن و فیلتر اصل استفاده بشه امکان یاتاقان هست

    1. علی صبور می گوید

      سلام علت یاتاقان زدن سانتافه رو بروتون توضیح دادم در پست علت یاتاقان زدن سانتافه شما اگر این کارهایی که توضیح داده شده را انجام دهید احتمال یاتاقان زدن سانتافه شما به حداقل خواهد رسید

  7. نیما می گوید

    ایا شما موردی داشتید که زیر ۵۰ هزار تا یاتاقان زده باشه با استفاده درست اگه بوده دلیلش رو لطف میکنید بفرمایید تشکر

    1. علی صبور می گوید

      سلام بله مورد های بسیار زیادی مشاهده شده دلیل اصلی این اتفاق استفاده کردن از روغن های غیر اورجینال و فیلتر روغن غیر اصلی هیوندای و دیر به دیر انجام دادن سرویس های دوره ایی بوده است

  8. مجید می گوید

    سلام.من امروز موتور ماشینم رو نشون دادم.به خاطر صدایی که میداد. گفتن یاتاقان زده. ماشین صبح ها خیلی کند هست و سربالایی رو به سختی بالا میرفت. و از موتور یک صدا مثل پرپر کردن میاد. چراغ موتور هنوز روشن نشده. حدود هزینه تعمیر چقدر هست؟

    1. علی صبور می گوید

      سلام بستگی داره میلنگ نیاز داشته باشه یا خیر اما به تاریخ امروز حداقل ۲۰ تومان تعمیر موتور سانتافه شما هزینه دارد.

  9. کمیل می گوید

    سلام
    من سانتافه ۲۰۱۴ دارم
    سه چراغ auto hold و esc و شیب به رنگ زرد درومده. شما میدونید مشکلش چیه؟ هزینه بالایی داره؟

    1. علی صبور می گوید

      سلام مشکل احتمال زیاد از ترمز برقی خودروی شما میتونه باشه که EBP به آن گفته می شود. البته چراغ esp با تمام مواردی که مربوط به سیستم کنترل پایداری می باشد مانند ABS , ECS
      و . . . روشن میشود
      برای بررسی دقیق و تخمین هزینه باید حتما با دیاگ کد خطا ها بازدید شوند

  10. مصطفی می گوید

    سلام من سانتافه ۲۰۱۵ دارم تازه موتور را تعمیر کردم
    ولی باز هم روغن کم می کند به نظر شما اشکال از کجاهست

    1. علی صبور می گوید

      سلام ممکن است :
      ۱- جنس روغن مصرفی برای خودروی شما مناسب نباشد و روغن بخار شود.
      ۲- باید دید خودرو روغن سوزی دارد یا خیر
      ۳- منیفولد هوا را باید بررسی کنید تا ببینید روغنی هستش یا خیر
      ۴- لاستیک ساق سوپاپ ها تعویض شده یا خیر؟

  11. صادق می گوید

    من مدل ۲۰۱۵ سانتافه دارم که ۸ ماه پیش یاتاقان زد. و تمام قطعات رو تعویض کردم.و قطعات اصلی موجود در بازار رو خریدم. الان تقریبا ۱۴۰۰۰ کیلومتر راه رفته و هر ۵۰۰۰هزار تا روغن رو تعویض میکنم ولی تقریبا تو هر ۲۰۰۰ کیلومتر راه رفتن نزدیک نیم لیتر روغن کم میکنه. هیچ گونه نشتی هم مشاهده نشده.(لازم به توضیح هستش بعد سرویس موتور بعد از ۶ هزار کیلومتر از واشر درب سوپاپ نشتی داد بر طرف شد. و در ۱۱هزار کیلومتر اویل ماژول تو سرویس موتور تعویض نشد دچار مشکل شد تو رادیاتور روغن جرم زد. این مورد هم بز طرف شد. ولی هنوز کم شدن سطح روغن متوقف نشده. حتی این احتمال داده شد که شاید روغن مصرفی مناسب نیست روغن هم تعویض شد. روغن های مصرفی تو سرویس اول و دوم از نوع ۱۰w 40 snاستفاده شد و این آخری از همون روغنی که قبل یاتاقان زدن کلسترول ۱۰w 40.لطفا راهنمایی کنید؟

    1. علی صبور می گوید

      سلام ابتدا حتما از نشتی روغن و روغن ریزی اطمینان پیدا کنید سپس مقدار بخار روغن خودرو را در حالت گرم بررسی کنید در این فصل باید از روغن ۵w30 استفاده کنید از روغن ایرانی معتبر استفاده کنید

  12. منصور حسینی می گوید

    سلام من۵ساله توسان دارم همیشه روغن ۱۰ ۴۰ کاسترول ۱۰ هزار میرزم و ۵ هزار عوض میکنم ولی همیشه صبح روشن میشه ۳دقیقه صدای استکانش درمیاد مکانیکا هر کدوم یه چیزی میگن یکه از استکان تایپیپته یکی میگه از کم فشار بودن اویل پمپه لطفا راهنمای کنید مدل ۲۰۰۹

ارسال یک پاسخ