آموزش نحوه تایم گیری موتور سوزوکی ویتارا

آموزش نحوه تایم گیری موتور سوزوکی ویتارا

در این ویدیو آموزشی نحوه تایم گیری موتور سوزوکی ویتارا با حجم ۲۰۰۰ سی سی را مشاهده می فرمایید.

این ویدیو توسط یکی از همکاران ما در کارفیکسر تهیه شده است.

آموزش نحوه تایم گیری موتور سوزوکی ویتارا

دقت داشته باشید که حتما پیستون ۱ و ۴ باید بالا باشند.

در هنگام تایم گیری خلاصی که در زنجیر ها وجود دارد بخاطر این است که زنجیر سفت کن این خودرو با فشار روغن کار می کند و برای این که این خلاصی گرفته شود لازم است که موتور کامل روشن شود که این موضوع جای نگرانی ندارد.

زمانی که تایم موتور را گرفتید به هیچ عنوان موتور را به صورت دستی نچرخانید، چرا که باعث می شود تایم موتور خودرو چند دندانه زنجیر جا به جا شود.

بهتر است که تمام مصرفی های تایم که شامل زنجیر ، سفت کن زنجیر و بالشتک زنجیر است، تعویض شوند.

جمع کردن و تعمیر کردن موتور سوزوکی ویتارا

چند نکته مهم که در هنگام جمع کردن و تعمیر کردن موتور سوزوکی ویتارا به آن دقت کنید عبارتند از:
۱- حتما موتور به صورت دقیق و اصولی شست و شو شود مخصوصا کانال هایی که روغن از آنها عبور می کند.
۲- اویل پمپ حتما تعویض شود چرا که تعمیر اویل پمپ کاری غیر اصولی است و این کار اصلا مقرون به صرفه نیست.
۳- به علت حرارت بالا موتور سوزوکی سعی کنید تمامی شلنگ هایی که مربوط به خنک کن موتور هستند (شلنگ های آب) را تعویض کنید.
۴- پس از تعمیر موتور اولین روغن را در ۱۰۰۰ کیلومتر تعویض و بررسی کنید.
چه کاراهایی باید انجام داد تا طول عمر موتور خودروی سوزوکی افزایش پیدا کند؟
• تعویض به موقع روغن موتور ، فیلتر روغن ، فیلتر هوا (سرویس دوره ای)
• تعویض به موقع شمع ها، شستشوی انژکتور و صافی بنزین (تنظیم موتور)
• وجود مایع خنک کن (ضد یخ) در چهار فصل و تعویض آن سالی یک بار

اطلاعاتی درباره سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا شاسی بلند جمع و جوری است که سال ۱۹۸۸ به فهرست محصولات کمپانی ژاپنی سوزوکی اضافه شد و مشتریان بازارهای جهانی تاکنون شاهد حضور ۵ نسل از این خودرو بوده ‌اند.

این خودرو برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ توسط ایران خودرو به مشتریان ایرانی معرفی شد.

نسل سوم گرند ویتارا تا سال ۱۳۸۹ از موتور ۲ لیتری استفاده می‌کرد، اما بعد از آن به پیشرانه ۲.۴ لیتری مجهز شد.

این خودرو در دو تیپ نیمه ‌فول و فول آپشن در ایران عرضه شد و به دلیل کیفیت مناسب، با استقبال مشتریان رو به ‌رو شد. از سال ۱۳۹۵ نیز فیس لیفت سوزوکی ویتارا به بازار ایران آمد.

این خودرو در مقایسه با رقبای کره ای خود ظاهری بسیار ساده و معمولی دارد. اما در بازار انحصاری و کم توقع ایران این موضوع تاثیری بر فروش این خودرو نداشت.

آخرین مدل فول آپشن این خودرو با امکاناتی نظیر کروز کنترل، سنسور عقب، ترمز EBD، ترمز ABS، ترمز کمکی، مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک حساس به سرعت چهار حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، مانیتور ردیف عقب، نویگیشن، دوربین عقب، ۶ عدد کیسه هوا راننده و سرنشین و پرده‌ای و جانبی، قفل مرکزی لمسی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتوماتیک، پورت ۱۲ ولت و سانروف عرضه شد.

البته نسل سوم سوزوکی گرند ویتارا در بازارهای جهانی با سیستم کنترل پایداری عرضه می ‌شد، اما ایران خودرو در نسخه مونتاژی، این سامانه را از فهرست آپشن‌ ها حذف کرد.

از رقبای این خودرو در بازار محدود ایران می توان به رنو داستر، سانگ یانگ نیو کوراندو، کیا اسپورتیج و هیوندای توسان اشاره کرد.

انجام کلیه خدمات سوزوکی ویتارا شامل تعمیر موتور، انجام سرویس های دوره ایی، تنظیم موتور، تعمیر گیربکس، تعمیر جلوبندی و عقبندی (سیستم تعلیق) در تعمیرگاه تخصصی کارفیکسر انجام می شود.

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فرشاد
4 سال‌ قبل

با سلام
سپاس از زحمات و آموزش شما.
پاینده و سلامت باشید.

1
0
اگر سوالی داری میتونی اینجا بپرسیx